Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

apple

Ολοένα και αυξάνονται οι πιέσεις εναντίον της Apple σχετικά με τις χρεώσεις που σχεδιάζει να επιβάλει στην συνδρομητική της υπηρεσία. Όπως είναι γνωστό η εταιρεία επιθυμεί να χρεώνει τους παρόχους περιεχομένου με 30% των συνδρομών σε εφημερίδες, περιοδικά, εκδόσεις ή πολυμέσα που θα χρησιμοποιούνται στις κινητές συσκευές της. Οι ρυθμιστικές αρχές της Ευρώπης και των Η.Π.Α., σύμφωνα με πληροφορίες, φέρονται έτοιμες να διερευνήσουν το μοντέλο χρεώσεων αυτό. H Apple αντιτείνει πως το νέο σύστημα συνδρομών είναι καλό για τους καταναλωτές και θα πως δώσει νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες στις εταιρείες περιεχομένου.

Το προηγούμενο μοντέλο υπαγόρευε πως όποιος χρήστης ήθελε αγόραζε μέσα από τον browser του μία συνδρομητική υπηρεσία (π.χ. εφημερίδα, βιβλίο, μουσική), λάμβανε το περιεχόμενο στην οθόνη του και ολόκληρο το ποσό της συνδρομής κατέληγε στην εταιρεία που παρείχε το περιεχόμενο. Αυτό το μοντέλο θέλει να αλλάξει η Apple, επιθυμώντας να παρακρατά το 30% αυτών των συνδρομών. Μάλιστα πηγαίνει ένα βήμα πιο πέρα, προειδοποιώντας πως αυτές οι συναλλαγές δεν θα είναι δυνατές στις συσκευές της μετά την 30η Ιουνίου.

Όπως είναι φυσικό τα σχέδια αυτά της Apple έχουν προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις από τους παραγωγούς και παρόχους περιεχομένου που ζητάνε επισήμως να διερευνηθεί στο ζήτημα από τις αρμόδιες αρχές.

Μετά από συνάντηση περίπου 60 ευρωπαίων εκδοτών την Πέμπτη, η International Newspaper Marketing Association εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρεται:

"Οι εκδοτικές επιχειρήσεις δεν μπορούν να αντέξουν επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες, νέα προϊόντα και νέες υπηρεσίες όταν η πλατφόρμα χρήσης χρεώνει το 30% των εσόδων."

Σύμφωνα με την Wall Street Journal, η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των Η.Π.Α. εξετάζει σε προκαταρκτικό επίπεδο το κατά πόσον τα σχέδια της Apple παραβιάζουν την νομοθεσία περί προστασίας του ανταγωνισμού. Αν η προκαταρκτική εξέταση αυτή αποδειχθεί θετική, τότε θα εξελιχθεί σε πλήρη έρευνα.

Η Apple έχει αρνηθεί να απαντήσει ευθέως στις αρνητικές επικρίσεις των εκδοτών.

Όμως το θέμα δεν αφορά μόνο τους εκδότες εφημερίδων, αλλά και οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία παρέχεται μέσα από το iPad, το iPhone ή το iPod. Yπηρεσίες σαν το Spotify ή το Last.fm θα πρέπει να χάσουν ένα σημαντικό μερίδιο των εσόδων τους υπερ της Apple. Mάλιστα ο Ρίτσαρντ Τζόουνς, συνιδρυτής του Last.fm εκφράστηκε με ωμότητα για την απόφαση αυτή της Apple, σε μία συνομιλία σε IRC chat (δεύτερη γραμμή).

O Στιβ Περντάμ, διευθύνων σύμβουλος της βρετανικής εταιρείας We7, δήλωσε πως θα καλωσόριζε μία συνδρομητική υπηρεσία της Apple καθώς και την παρακράτηση ενός ποσοστού από την συνδρομή. Όμως συμπλήρωσε:

"Η χρέωση του 30% μεταφράζεται σε ζημιές σε κάθε συνδρομή."

Ο αναλυτής Τζέιμς Μακουέβι από την Forrester Research δήλωσε:

"Το 30% των συνολικών εσόδων θα οδηγήσει σε μαζική αύξηση του κόστους των υπηρεσιών περιεχομένου και θα τις εξοντώσει."

"Εν τέλει, η Apple οραματίζεται έναν κόσμο όπου οι χρήστες δεν θα καταναλώνουν κανένα απολύτως είδος ψηφιακού περιεχομένου, χωρίς την δική της βοήθεια", συμπλήρωσε.

Ο Τζέιμς Μακουέβι εκτίμησε πως αυτές οι εξελίξεις μπορεί να οδηγήσουν τις εταιρείες σε άλλες πλατφόρμες. Μία τέτοια λύση ανακοίνωσε πως θα προσφέρει η Google. Η υπηρεσία One Pass θα προσφέρει συνδρομές για περιοδικά και εφημερίδες με χρέωση μόνο 10%. Η Google δίνει επίσης την δυνατότητα στις εταιρείες να προσφέρουν στους καταναλωτές επιπλέον επιλογές, μέσα από διαφορετικά κανάλια πωλήσεων. Στην παρουσίαση της νέας υπηρεσίας, ο Έρικ Σμιντ δήλωσε πως η εταιρεία του δεν επιθυμεί να βγάλει κέρδος από αυτήν την υπόθεση και πως το 10% καλύπτει τα κόστη της υπηρεσίας.

Όμως για τον Τζέιμς Μακουέβι ακόμα και αυτό το ποσοστό είναι υψηλό για την εκδοτική βιομηχανία και προτείνει ως μοντέλο τις χρεώσεις των πιστωτικών καρτών για την διενέργεια αγορών.

 

19/02/2011 - nm96027 / adslgr.com με πηγές από BBC & The Register

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;