27 Μαρτιου 2011
Posted in
Επικαιρότητα
«Υπηρεσία διαχείρισης online περσόνας» σχεδιάζει το στρατιωτικό τμήμα των ΗΠΑ που επιβλέπει τις ένοπλες επιχειρήσεις σε Μέση Ανατολή και κεντρική Ασία.
Δημοσίευμα του Guardian κάνει λόγο για ανάπτυξη λογισμικού από τον στρατό των ΗΠΑ που θα χειραγωγεί συζητήσεις στο Internet και τα social media. Στόχος του λογισμικού είναι να βοηθά στην εξάπλωση της προπαγάνδας των ΗΠΑ με τη χρήση ψεύτικων online προσώπων.
Ειδικότερα, μια εταιρεία από την Καλιφόρνια έχει υπογράψει συμβόλαιο με την Centcom (το στρατιωτικό τμήμα των ΗΠΑ που επιβλέπει τις ένοπλες επιχειρήσεις της χώρας στη Μέση Ανατολή και την κεντρική Ασία) για να αναπτύξει αυτό που περιγράφεται ως «υπηρεσία διαχείρισης online περσόνας». Με τη μέθοδο αυτή, θα μπορεί να γίνεται έλεγχος σε 10 ξεχωριστές ταυτότητες χρηστών σε όλο τον κόσμο.
Το συγκεκριμένο εγχείρημα έχει παρομοιαστεί από ειδικούς με τις προσπάθειες της Κίνας να περιορίσει και να λογοκρίνει κάθε δυνατότητα έκφρασης στο Διαδίκτυο. Οι πολέμιοι από την άλλη πλευρά θεωρούν ότι μια τέτοια εμπλοκή θα δημιουργήσει ανεπιθύμητες παρενέργειες καθώς θα δημιουργηθεί λανθασμένη αντίληψη, σχόλια και αναφορές για τους στόχους που θέλουν να πετύχουν οι ΗΠΑ.
Την ίδια στιγμή ωστόσο, οι ψευδείς online περσόνες -γνωστές στο χώρο των social media ως sock puppets (μαριονέτες)- θα μπορούσαν να ενθαρρύνουν και άλλες κυβερνήσεις, ιδιωτικές εταιρείες και μη κυβερνητικές οργανώσεις να κάνουν το ίδιο.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα του Guardian, το συμβόλαιο που υπέγραψε η Centcom λέει ότι η κάθε περσόνα πρέπει να έχει ένα πειστικό υπόβαθρο, δηλαδή βιογραφικό με λεπτομέρειες, ενώ την ίδια στιγμή θα πρέπει μέχρι 50 χρήστες – διαχειριστές να «λειτουργούν» το account χωρίς το «φόβο αποκάλυψης από εχθρούς με υψηλή τεχνογωνσία».
Ο εκπρόσωπος της Centcom δήλωσε ότι αυτή η τεχνολογία υποστηρίζει απόρρητες δραστηριότητες blogging σε ξενόγλωσσες ιστοσελίδες έτσι ώστε η Centcom «να μπορεί να αντιπαρατεθεί με την εξτρεμιστική και εχθρική προπαγάνδα κατά των ΗΠΑ». Σε περαιτέρω διευκρινίσεις η Centcom είπε ότι δεν στοχεύει σε καμία ιστοσελίδα που βρίσκεται στις ΗΠΑ, είτε αγγλόγλωσσο είτε ξενόγλωσσο, και κυριότερα δεν στοχεύει στο Facebook ή το Twitter.
Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες, το συμβόλαιο ανέρχεται στα 2,76 εκατομμύρια δολάρια και έχει υπογραφεί με την Ntrepid, μια νέα εταιρεία που βρίσκεται στο Λος Άντζελες. Η τελευταία δεν έχει δώσει πληροφορίες για το αν το συγκεκριμένο εγχείρημα είναι ήδη σε εξέλιξη.
23/03/2011 - /kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
τελευταία άρθρα
- Ασφάλεια των δεδομένων μας: Μια εξαρχής χαμένη υπόθεση...
- Πώς η Tesla επαναστατικοποίησε την ηλεκτροκίνηση
- Terramaster F4-423: Το NAS που θέλει να τα κάνει όλα (και να συμφέρει)
- Synology DS923+
- Συγκριτικό δωρεάν NAS προγραμμάτων 2023
- Windows 11
- Apple M1: Επανάσταση στους επεξεργαστές ή κόλπο του (Apple) marketing;
- USB 4.0 - Το next big thing της πληροφορικής
- Εξηγώντας το SMR σκάνδαλο των κατασκευαστών σκληρών δίσκων
- Συγκριτικό προγραμμάτων NAS, έτος 2020
δημοφιλή άρθρα / νέα
- Οι ελληνικές εφημερίδες στο διαδίκτυο
- Ducky 1008 Black ALPS: Ένα φθηνό gaming keyboard
- Σπάζοντας το WPA/WPA2 ασύρματο δίκτυο σε λίγες ώρες
- Chat Roulette: Νέα μόδα online chat
- Συγκριτικό WinZip vs. WinRar vs. 7-Zip: Ποιο είναι το καλύτερο συμπιεστικό σήμερα;
- Πώς να κάνετε τον υπολογιστή σας γρηγορότερο σε 5'
- ΟΣΕ: Κράτηση εισιτηρίων μέσω διαδικτύου
- Digea: Γιατί η ψηφιακή τηλεόραση δεν έχει την ποιότητα εικόνας που θα θέλαμε;
- Ποια κάρτα γραφικών να αγοράσω;
- Φτηνά laptop: Compaq Presario CQ61 - 410SV