Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

Οι τράπεζες στρέφουν τους καταναλωτές στις ηλεκτρονικές συναλλαγές για να µειώσουν το κόστος τους... 

Τα εναλλακτικά δίκτυα σε αριθμούς και τι προσφέρει το e-banking

Το τελευταίο διάστηµα έχουν κάνει την εµφάνισή τους µια σειρά από έξυπνες διαφηµίσεις, ειδικά διαµορφωµένα καταστήµατα και διαγωνισµοί µε δώρα σηµαντικής αξίας. Στόχος για τα χρηµατοπιστωτικά ιδρύµατα είναι να επιβραβεύσουν πολλαπλά εκείνους που κάνουν συναλλαγές στα ATM, µέσω ίντερνετ ή κινητού τηλεφώνου προκειµένου να διευρύνουν την πελατειακή τους βάση. Την ίδια στιγµή, αξιοποιώντας και τα νέα τεχνολογικά δεδοµένα, ετοιµάζουν µπαράζ νέων υπηρεσιών στα εναλλακτικά δίκτυα µε απώτερο στόχο τη µείωση των συναλλαγών στο κατάστηµα.

Απαντώντας στο ερώτηµα γιατί τόση έµφαση στα εναλλακτικά δίκτυα, η απάντηση υψηλόβαθµου τραπεζικού στελέχους είναι χαρακτηριστική: «Τα καταστήµατα χρειάζονται για να πωλούν δάνεια και, αφού αυτή τη στιγµή δεν το κάνουν, δεν είναι απαραίτητα». Ετσι, όσο οι ηλεκτρονικές συναλλαγές πολλαπλασιάζονται τόσο ανοίγει ο δρόµος για οικονοµία σε λειτουργικά έξοδα. Μάλιστα, το αποτέλεσµα δικαιώνει τις προσπάθειες των τραπεζών, καθώς ο κόσµος φαίνεται ότι σιγά σιγά ξεπερνά τις φοβίες του και σήµερα περισσότεροι από 1 εκατ. Ελληνες είναι ενεργοί χρήστες e-banking, ενώ συνολικά µία στις δύο συναλλαγές πραγµατοποιείται ηλεκτρονικά (περιλαµβανοµένων και αυτών στα ATM).

Χαρακτηριστικό της νέας τάσης είναι η κίνηση της Εθνικής Τράπεζας, η οποία µε έντονη διαφηµιστική καµπάνια προτρέπει τους νεαράς (και µη) ηλικίας πελάτες της να δείξουν τα οφέλη από τις ηλεκτρονικές συναλλαγές στους µεγαλύτερους υποσχόµενη παράλληλα πλούσια δώρα. Η τράπεζα δηµιούργησε τον ειδικό χώρο i-bank store, στον οποίο οι ενδιαφερόµενοι µπορούν να ενηµερωθούν για όλα τα ψηφιακά προϊόντα της, να εγγραφούν στις υπηρεσίες e-banking και να συµµετάσχουν σε κλήρωση µε δώρα σηµαντικής αξίας.

Αντίστοιχα η Alpha Bank πραγµατοποιεί διαγωνισµό µε µεγάλα δώρα,προκειµένου να ωθήσει τους πελάτες της προς τις e-συναλλαγές. Συγκεκριµένα, για κάθε ηλεκτρονική συναλλαγή µε χρήµατα που πραγµατοποιεί ο πελάτης µπαίνει στην κλήρωση για να κερδίσει ένα αµάξι και µια σειρά από άλλα σηµαντικής αξίας δώρα. Παράλληλα, η Πειραιώς, η Eurobank, η Κύπρου, η Marfin, η Emporiki και άλλες τράπεζες έχουν αναβαθµίσει το τελευταίο διάστηµατα συστήµατα e-banking τους, προσφέροντας καινοτόµους υπηρεσίες µέσω ίντερνετ και ATM.

Πέρα όµως από το παραδοσιακό web-banking µέσω υπολογιστών, το οποίο όπως όλα δείχνουν αρχίζει να παίρνει τον δρόµο του στην Ελλάδα στις τραπεζικές συναλλαγές, το µεγάλο στοίχηµα των τραπεζιτών είναι η επέκταση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και στα κινητά τηλέφωνα αλλά και στις δηµοφιλείς ταµπλέτες που το τελευταίο διάστηµα κερδίζουν έδαφος και στη χώρα µας. Και αυτό γιατί αφενός η διείσδυση της κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα αγγίζει το 100% σε πραγµατικούς όρους και αφετέρου επειδή οι συσκευές νέας γενιάς επιτρέπουν περισσότερες συναλλαγές µε αυξηµένη ασφάλεια.

Υπηρεσίες νέας γενιάς
Ετσι, οι υπηρεσίες νέας γενιάς που διαθέτουν οι τράπεζες επιτρέπουν σε όσους έχουν κινητό τηλέφωνο να µεταφέρουν χρήµατα από λογαριασµό σε λογαριασµό ή να πληρώνουν οφειλές σε δηµόσιες και ιδιωτικές εταιρείες. Παράλληλα, δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες τους να έχουν άµεση πρόσβαση στο χαρτοφυλάκιο των µετοχών τους, να ενηµερώνονται για την πορεία του Χρηµατιστηρίου και να πραγµατοποιούν αγοραπωλησίες µετοχών. Τέλος, οι κάτοχοι κινητού τηλεφώνου µπορούν άµεσα και όλο το 24ωρο να υποβάλλουν αιτήσεις για δάνεια, πιστωτικές κάρτες, έκδοση µπλοκ επιταγών και µια σειρά από άλλες υπηρεσίες.

Στο «παιχνίδι» και το phone banking
Ενδεικτικό της ανάπτυξης των ηλεκτρονικών συναλλαγών είναι ότι ήδη τέσσερις µεγάλες τράπεζες –η Εθνική, η Alpha Bank, η Eurobank και η Citibank– έχουν δηµιουργήσει εφαρµογές phone banking για το δηµοφιλές τηλέφωνο iPhone της Apple. Μάλιστα, όπως όλα δείχνουν, είναι ζήτηµα χρόνου οι συγκεκριµένες εφαρµογές να αναβαθµιστούν, ώστε να λειτουργούν ειδικά και για το iPad, ενώ σύντοµα στο «παιχνίδι» αναµένεται να µπουν και άλλα χρηµατοπιστωτικά ιδρύµατα.

 

25/03/2011 - Δημήτρης Πεφάνης / tanea.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;