Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )
Εξωθεί τους χρήστες να εκθέτουν τα προσωπικά τους δεδομένα στο Ιντερνετ, λένε οργανώσεις προστασίας της ιδιωτικής ζωής
Από προχθές το Facebook είναι πιο «ανοιχτό» στα μέλη του και σε όλους του χρήστες του Ιντερνετ.
Το έκανε για να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό του άλλου φόρουμ κοινωνικής συναναστροφής, του Twitter...

http://engine.feed.gr/?catid=11429&imgid=7553273&srcid=420&type=11495
Εντονες αντιδράσεις προκαλεί η αλλαγή πολιτικής των διαχειριστών του facebook

Ωστόσο, οργανώσεις προστασίας προσωπικών δεδομένων προειδοποιούν ότι με αυτό τον τρόπο η προσωπική ζωή των χρηστών μπορεί να γίνει έρμαιο του οποιουδήποτε. Οχι μόνο εταιρειών που συλλέγουν ονόματα και διευθύνσεις για εμπορικούς σκοπούς, αλλά και εγκληματιών του Διαδικτύου.

«Η αλλαγή πολιτικής των διαχειριστών του Facebook εξωθεί τους χρήστες να μοιράζονται όλο και περισσότερες πληροφορίες για την ιδιωτική τους ζωή, στις οποίες θα αποκτά ο καθένας πρόσβαση μέσα από τις μηχανές αναζήτησης» (π.χ. η Google), τόνισε η αμερικανική οργάνωση Electronic Frontier Foundation.

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και η ανακοίνωση του Electronic Privacy Information Center (Κέντρο Ηλεκτρονικής Προστασίας της Ιδιωτικής Ζωής): «Το Facebook κανονίζει τις ρυθμίσεις του προς την κατεύθυνση "αποκαλύψτε τα πάντα". Αυτό δεν είναι σωστό από πλευράς προστασίας της ιδιωτικής σφαίρας. Θα εξετάσουμε τυχόν νομικά προβλήματα, δεδομένου ότι οι χρήστες χάνουν τον έλεγχο των προσωπικών τους δεδομένων».

Αντίλογος
Ο νεαρός ιδρυτής του Facebook, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, ισχυρίζεται ότι οι νέες ρυθμίσεις λειτουργούν και προς την αντίθετη κατεύθυνση. Δηλαδή όποιος από τους 350 εκατομμύρια χρήστες του Facebook το επιθυμεί θα μπορεί να περιορίζει τον κύκλο ατόμων με πρόσβαση στα προσωπικά του δεδομένα (μουσική, αγαπημένα βίντεο, φωτογραφίες και προσωπικές πληροφορίες). Οσοι όμως θέλουν να τα μοιραστούν ελεύθερα με όλο το κοινό του Διαδικτύου θα μπορούν να το κάνουν. Τα μηνύματά τους θα διαβάζονται ελεύθερα.

«Απλώς ανταποκρινόμαστε στο αίτημα του κοινού μας να μοιράζεται πληροφορίες με όλους τους δυνατούς τρόπους», είπε ο αντιπρόεδρος του Facebook, Ελιοτ Σρέιτζ.

Τόνισε επίσης ότι οι διαφημιζόμενοι στο φόρουμ δεν θα αποκτούν μεγαλύτερη πρόσβαση στα στοιχεία των χρηστών.

Το «άνοιγμα» του Facebook ευνοήθηκε και από τη Microsoft, που θέλει να διευρύνει τον κύκλο της Google. Σημειώνεται ότι η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων του Καναδά ανάγκασε το Facebook να ενισχύσει το δίχτυ ηλεκτρονικής ασφαλείας, έτσι ώστε να μη «βλέπουν» τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών ανεπιθύμητοι τρίτοι. Ιδίως οι δημιουργοί δημοφιλών παιχνιδομηχανών και κουίζ.

 

11/12/2009 - ethnos.gr

 


Νέες ρυθμίσεις απορρήτου στο Facebook

Το Facebook δίνει από σήμερα στους 350 εκατ. χρήστες του περισσότερες δυνατότητες για ρυθμίσεις των προσωπικών τους δεδομένων, ώστε να μπορούν να επιλέγουν «ποιος μπορεί να βλέπει τι».

Σύμφωνα με το site μόλις το 15-20% των χρηστών έχουν προσαρμόσει τις ρυθμίσεις τους μετά την δημιουργία λογαριασμού. Το Facebook θα ζητήσει από τους χρήστες να αναβαθμίσουν τις ρυθμίσεις απορρήτου.

Οι χρήστες μπορούν πλέον να επιλέγουν στις ρυθμίσεις απορρήτου ποιοι θα έχουν πρόσβαση σε κάθε είδους πληροφορία του προφίλ τους (προσωπικές πληροφορίες, φωτογραφίες, δημοσιεύσεις, σχόλια κτλ). Μπορούν μάλιστα να επιλέξουν ανάμεσα σε «Όλοι», «Φίλοι φίλων», «Μόνο φίλοι» ή ακόμα και συγκεκριμένα άτομα.

"Πιστεύουμε ότι οι χρήστες θα αισθάνονται άνετα με το να μοιράζονται περισσότερα", δήλωσε εκπρόσωπος τύπου.

Τα κοινωνικά δίκτυα γίνονται όλο και περισσότερο "ανοιχτά" στους υπολοίπους χρήστες του διαδικτύου καθώς, οι μηχανές αναζήτησης, εντάσσουν σταδιακά περιεχόμενο των κοινωνικών δικτύων στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Η Google ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να προσθέσει κάποια δεδομένα από το Facebook στην αναζήτησή της σε πραγματικό χρόνο, αλλά μόνο από ανοιχτούς λογαριασμούς διασημοτήτων και εταιριών.

Στο αντίπαλο κοινωνικό δίκτυο, Twitter όλες οι πληροφορίες είναι εμφανείς στο κοινό.

"Πάντα σχεδιάζουμε το Facebook ώστε να μπορούν οι άνθρωποι να ελέγχουν ποιες προσωπικές τους πληροφορίες θέλουν να μοιράζονται και με ποιον. Θα συνεχίσουμε να καινοτομούμε ώστε να εξυπηρετούμε τις ανάγκες των χρηστών για αλλαγές", δήλωσε ο Elliot Schrage, αντιπρόεδρος επικοινωνίας.

Φέτος το καλοκαίρι, το facebook αναγκάστηκε να αλλάξει την πολιτική απορρήτου όταν παραβίαζε καναδέζικο νόμο επειδή κρατούσε τα προσωπικά στοιχεία των χρηστών επ’ αόριστο. Συμφώνησε έτσι να κάνει αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο χειρίζεται τις πληροφορίες και έγινε περισσότερο προσεκτικό στο ποια δεδομένα συλλέγει και γιατί. Συμφώνησε επίσης να ξεκαθαρίσει στους χρήστες ότι μπορούν να απενεργοποιήσουν ή να διαγράψουν το λογαριασμό τους.


10/12/2009 - enet.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;