Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

Σύμφωνα με μελέτη, οι μισοί έφηβοι δημοσιεύουν προσωπικές πληροφορίες στο Διαδίκτυο χωρίς να γνωρίζουν τις επιπτώσεις.

Σύμφωνα με έκθεση, έναν χρόνο μετά τη συμφωνία που υπέγραψε η Επιτροπή με 18 μεγάλες εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης, τα αποτελέσματα είναι μικτά.

Βάσει της εθελοντικής αυτής συμφωνίας, οι εταιρείες υποσχέθηκαν να λάβουν μέτρα προστασίας των παιδιών που χρησιμοποιούν οποιονδήποτε από τους 25 ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης: Facebook, MySpace, YouTube κ.λπ. Τον Ιούνιο προστέθηκαν και άλλες δύο εταιρείες.

Έναν χρόνο μετά, οι περισσότερες εταιρείες προσφέρουν πλέον τη δυνατότητα αποκλεισμού χρηστών, διαγραφής ανεπιθύμητου περιεχομένου και επιλογής επισκεπτών. Οι περισσότερες από τις εταιρείες παρέχουν επίσης πρακτικές συμβουλές για την ασφάλεια, που απευθύνονται κυρίως σε ανηλίκους, αν και σε ορισμένες περιπτώσεις οι πληροφορίες αυτές είναι είτε δυσπρόσιτες είτε δυσνόητες.

Ωστόσο, έκθεση της Επιτροπής, που δημοσιεύτηκε επ’ ευκαιρία της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, δείχνει ότι περισσότερες από τις μισές εταιρείες δεν τήρησαν τις υποσχέσεις τους. Και συγκεκριμένα ότι θα χαρακτηρίζονται ως «προσωπικά δεδομένα» τα στοιχεία ταυτότητας και οι κατάλογοι επαφών των χρηστών Διαδίκτυου κάτω των 18 ετών. Επίσης, σε πολλούς ιστότοπους είναι ακόμη δυνατή η ανεύρεση, μέσω μηχανής αναζήτησης, των προσωπικών στοιχείων ανηλίκων. Εξάλλου, ενώ οι περισσότεροι ιστότοποι περιλαμβάνουν σύνδεσμο για αναφορά περιπτώσεων παρενόχλησης, λίγοι είναι οι ιστότοποι που απαντούν συστηματικά στις καταγγελίες.

«Πέρυσι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάλεσε τις εταιρείες να λάβουν μέτρα και χαίρομαι που πολλές από αυτές ανταποκρίθηκαν σε αυτή την έκκληση», δήλωσε η Βίβιαν Ρέντινγκ, αρμόδια επίτροπος για θέματα κοινωνίας της πληροφορίας. «Όμως, περιμένω περισσότερα απ’ όλες τις εταιρείες».

Μελέτη που εκπόνησε ο ευρωπαϊκός οργανισμός ασφάλειας πληροφοριών προτείνει τρόπους μείωσης του κινδύνου που εγκυμονεί η δημοσίευση πληροφοριών στο Διαδίκτυο.

Οι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης είναι όλο και πιο δημοφιλείς, κυρίως ανάμεσα στους νέους. Οι ψηφιακές αυτές αποθήκες προσωπικών στοιχείων ενθαρρύνουν τους χρήστες να νιώθουν ότι βρίσκονται ανάμεσα σε στενούς φίλους, ενώ στην πραγματικότητα εκατομμύρια άτομα έχουν πρόσβαση στα προσωπικά τους στοιχεία. Επίσης, υπάρχει κίνδυνος άγνωστοι, όπως διαδικτυακοί διαφημιστές και δράστες σεξουαλικής παρενόχλησης, να έχουν πρόσβαση στα προσωπικά στοιχεία των χρηστών.

Η ΕΕ ανησυχεί ιδιαίτερα για την ασφάλεια του Διαδικτύου, δεδομένου ότι η προστασία της ιδιωτικής ζωής και των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα αποτελεί βασική αρχή του ευρωπαϊκού δικαίου.

Περισσότερα για το πρόγραμμα της ΕΕ για ένα ασφαλέστερο Διαδίκτυο.

Πρακτικές συμβουλές για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο



 

Ασφαλέστερο Διαδίκτυο για τα παιδιά

Δεκαεφτά εταιρείες συμφωνούν για ασφαλέστερο Διαδίκτυο.

Δεκαεφτά μεγάλες εταιρείες συμφώνησαν να λάβουν μέτρα προστασίας, ώστε οι νέοι να μην θέτουν άθελά τους σε κίνδυνο την ιδιωτική ζωή και την ασφάλειά τους. Πρόκειται για τις εταιρείες Facebook, MySpace, YouTube, the French video website Dailymotion and Habbo Hotel, που αποτελούν τον δημοφιλή εικονικό κόσμο των παιδιών.

Τα τελευταία χρόνια η χρήση των κοινωνικών δικτύων στην Ευρώπη αυξήθηκε πάνω από 35%. Οι τακτικοί χρήστες προσεγγίζουν τα 42 εκατομμύρια, αριθμός που αναμένεται να υπερδιπλασιαστεί μέχρι το 2012.

Οι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης ενθαρρύνουν τους χρήστες να νιώθουν ότι βρίσκονται ανάμεσα σε στενούς φίλους, ενώ στην πραγματικότητα εκατομμύρια άτομα έχουν πρόσβαση στα προσωπικά τους στοιχεία. Οι ψηφιακές αυτές αποθήκες προσωπικών δεδομένων αυξάνουν τον κίνδυνο παρενόχλησης των χρηστών μέσω μηνυμάτων ή προσέγγισής τους από κακοποιά στοιχεία.

Αποτελούν επίσης χρυσορυχείο για τους διαδικτυακούς διαφημιστές, δεδομένου ότι οι χρήστες δημοσιοποιούν προσωπικά στοιχεία και στη συνέχεια βομβαρδίζονται με προϊόντα και υπηρεσίες που υποτίθεται ότι ανταποκρίνονται στις προτιμήσεις τους.

Με συμφωνία που υπογράφηκε κατά τη διάρκεια τελετής για την Ημέρα Ασφαλέστερου Διαδικτύου, οι 17 εταιρείες συμφώνησαν να διασφαλίσουν τα εξής:

  • οι χρήστες θα μπορούν να καταγγέλλουν τυχόν ανάρμοστη συμπεριφορά με ένα απλό κλικ
  • οι αυτόματες ρυθμίσεις και τα στοιχεία επικοινωνίας των χρηστών Διαδικτύου κάτω των 18 ετών θα χαρακτηρίζονται ως «προσωπικά δεδομένα»
  • τα προσωπικά στοιχεία χρηστών κάτω των 18 ετών δεν θα μπορούν να αποτελούν αντικείμενο αναζήτησης
  • οι δυνατότητες προστασίας των προσωπικών στοιχείων θα είναι εμφανέστερες, έτσι ώστε οι χρήστες να μπορούν να αποφασίζουν εάν μόνο οι φίλοι τους ή ολόκληρη η υφήλιος θα έχει πρόσβαση στα στοιχεία αυτά στο Διαδίκτυο.

Οι εταιρείες υποσχέθηκαν να καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε η σχετική συμφωνία να αρχίσει να εφαρμόζεται από τον Απρίλιο 2009. Σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν ήδη ληφθεί σχετικά μέτρα στην προσπάθεια των δικτύων να προστατευθούν από καταγγελίες για παραβίαση προσωπικών δεδομένων και παράνομη δραστηριότητα. Τα τελευταία δύο χρόνια η εταιρεία MySpace απαγόρευσε την πρόσβαση στο Διαδίκτυο σε 90.000 δράστες σεξουαλικής παρενόχλησης.

Η Επίτροπος Κοινωνίας της Πληροφορίας και Μέσων Ενημέρωσης Βίβιαν Ρέντιγκ αναφέρθηκε στη συμφωνία ως «σημαντικό βήμα» στην προσπάθεια να γίνουν τα κοινωνικά δίκτυα ασφαλέστερα για τα παιδιά.

Η Επιτροπή ξεκίνησε επίσης εκστρατεία κατά της παρενόχλησης στον κυβερνοχώρο – δηλαδή της παρενόχλησης μέσω του Διαδικτύου ή του κινητού τηλεφώνου. Το πρόβλημα αυτό διογκώνεται συνεχώς και, συνήθως, έχει τη μορφή εχθρικών γραπτών μηνυμάτων ή φωτογραφιών και βίντεο που αναρτώνται στο Διαδίκτυο για να φέρουν σε δύσκολη θέση τους χρήστες.

Στο πλαίσιο της εκστρατείας, βιντεοκλίπ για ένα κορίτσι που έπεσε θύμα κακοποιών του κυβερνοχώρου προβάλλεται σε δημόσια και ιδιωτικά τηλεοπτικά κανάλια σε όλη την Ευρώπη.

 

Ευρωπαϊκή Επιτροπή / ec.europa.eu

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;