Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

Πόσο συµβάλλουν το Facebook, το Twitter, το YouTube και όλα τα άλλα κοινωνικά δίκτυα στην προώθηση του ελληνικού τουρισµού; Καθοριστικά, είναι η απάντηση κυβερνητικών παραγόντων, που είδαν µόλις σε έναν χρόνο να πολλαπλασιάζεται –και µάλιστα µε µηδενικό κόστος– η προβολή της χώρας µας στο εξωτερικό, µόνο και µόνο από την αξιοποίηση των δυνατοτήτων του Διαδικτύου.

Τα σχετικά στοιχεία παρουσιάστηκαν στις 20 Απριλίου από τον υπουργό Πολιτισµού και Τουρισµού Παύλο Γερουλάνο και τον αναπληρωτή υπουργό Τηλέµαχο Χυτήρη στον Πρωθυπουργό, σε σύσκεψη που πραγµατοποιήθηκε µε αντικείµενο τη Στρατηγική Προβολή της Ελλάδος στο Εξωτερικό, εν όψει µάλιστα και της προγραµµατισµένης οµιλίας του κ. Παπανδρέου στον ΣΕΤΕ στις αρχές Μαΐου. Η στροφή προς το ίντερνετ για την προώθηση του τουρισµού στη χώρα µας δεν έγινε τυχαία: Κυβερνητικοί παράγοντες εξηγούν ότι η αλλαγή... ρότας αποφασίστηκε όταν κάποια στελέχη της κρατικής µηχανής εντόπισαν περίπου «θαµµένη» σε υπουργικά συρτάρια έρευνα που είχε γίνει επί διακυβέρνησης Νέας Δηµοκρατίας και η οποία φανέρωνε πως οι υποψήφιοι τουρίστες καταλήγουν στις οριστικές τους αποφάσεις για τον τόπο προορισµού τους µέσω του διαδικτύου. Το υπουργείο Πολιτισµού αξιοποίησε τα ευρήµατα της συγκεκριµένης έρευνας και παράλληλα απέρριψε κάθε προοπτική προβολής της χώρας µας µέσω µεγάλων διεθνών καναλιών (όπως το CNN) –τα οποία σηµειωτέον το ελληνικό κράτος αποπλήρωσε µόλις φέτος, καθώς η προηγούµενη κυβέρνηση είχε αφήσει τεράστια χρέη από διαφηµίσεις µε αποτέλεσµα να πληγεί η αξιοπιστία της χώρας µας διεθνώς.

Το υπουργείο Πολιτισµού αναβάθµισε αρχικά το VisitGreece.gr, δηµιούργησε το My-Greece.gr και παράλληλα ενέταξε την Ελλάδα σε όλα τα µεγάλα διαδικτυακά κανάλια (Facebook, Twitter, Flickr κ.ά.). Παράλληλα,δηµιούργησε τη διαφημιστική καμπάνια You in greece, που προβάλλεται πρωτίστως στο διαδίκτυο και αποστέλλεται σε στοχευµένους πολλαπλασιαστές στα αγγλικά, γερµανικά και ρωσικά. Συγχρόνως, ενίσχυσε τα λεγόµενα Fam Trips, δηλαδή τις επισκέψεις ξένων δηµοσιογράφων, για να ζήσουν από κοντά την ελληνική πραγµατικότητα, ενώ δηµιούργησε και το «Συµµαχία για την Ελλάδα», φορέας που σε συνεργασία µε τον ΕΟΤ ετοίµασε καµπάνια µε τίτλο «Ελλάδα κοµµάτι της ψυχής» που προωθεί το My-Greece.gr.

Ο συγκεκριµένος φορέας παρήγαγε µε µηδενικό κόστος και το τηλεοπτικό σποτ για το Μουσείο Ακρόπολης εξηγεί κυβερνητικός παράγων, τονίζοντας ότι θα ακολουθήσουν κιάλλες τέτοιες παραγωγές. Eκ παραλλήλου το υπουργείο Πολιτισµού δηµιούργησε δύο προγράµµατα προβολής της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης (Athens Every Week και Θεσσαλονίκη Σταυροδρόµι Πολιτισµών), ενώ παράλληλα αρχίζει εξειδικευµένη διαφήµιση υπαίθρια και έντυπη σε αγορές - στόχους.

Οι διευθύνσεις...

Αυξάνονται οι online κρατήσεις
Παράγοντες της αγοράς εκτιµούν ότι περίπου οι µισοί τουρίστες από την Ελλάδα αναζητούν πληροφορίες από το διαδίκτυο πριν κλείσουν τις διακοπές τους. Το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 60% για τους τουρίστες που προέρχονται από τις ΗΠΑ και στο 80% για τους τουρίστες από χώρες της Ευρώπης. Μάλιστα, πρόσφατη έρευνα της βρετανικής εταιρείας ερευνών Consumer Intelligence κατέδειξε ότι οι τουρίστες αποφεύγουν να κλείνουν εκδροµές και ταξίδια µέσω τουριστικών πρακτορείων, προτιµώντας το ίντερνετ. Ειδικότερα, µόνο το 20% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι κλείνει ταξίδια µε τον «παραδοσιακό» τρόπο, τη στιγµή που το 50% το κάνει online. Η νέα τεχνολογική τάση είναι οι φορητές συσκευές µε πρόσβαση στο ίντερνετ, οι οποίες παρουσιάζουν αλµατώδη διείσδυση στον πληθυσµό.

Oι πιο δηµοφιλείς online τουριστικές υπηρεσίες είναι οι κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων και οι κρατήσεις δωµατίων σε ξενοδοχεία. Ακολουθούν οι online ενοικιάσεις αυτοκινήτων και οι κρατήσεις ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.

Αναλυτές της διαδικτυακής αγοράς εκτιµούν ότι οι τουριστικές επιχειρήσεις πρέπει να στραφούν στα κοινωνικά δίκτυα, τονίζοντας ότι το Facebook, το Twitter και το YouTube αποτελούν σήµερα µέρος της καθηµερινότητας εκατοµµυρίων Ελλήνων.

Παράλληλα, ιστότοποι που λειτουργούν στο εξωτερικό και ειδικεύονται σε θέµατα τουρισµού ασκούν σηµαντική επιρροή σε έναν µεγάλο αριθµό χρηστών του διαδικτύου, καθορίζοντας συχνά την απόφασή τους για τον τόπο των διακοπών τους.

Τέλος, σύµφωνα µε έρευνα του TripAdvisor.com, το 27% των ταξιδιωτικών επιχειρήσεων στις ΗΠΑ σχεδιάζει να λανσάρει για πρώτη φορά ταξιδιωτικές εφαρµογές για smartphones και υπολογιστές tablet.

 

Πηγή: tanea.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;