Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

laptopΗ αγορά εξακολουθεί να κυριαρχείται από πολλές προσφορές τιμών και την προώθηση των μοντέλων με χαμηλή αξία.

Αύξηση της αξίας του κατά 35,3% παρουσίασε ο τομέας των προϊόντων πληροφορικής στην Ελλάδα στο 4ο τρίμηνο του 2009 σύμφωνα με έρευνα της GfK TEMAX έναντι του 4ου τριμήνου 2008. Ο τομέας των Φωτογραφικών Ειδών είναι επίσης οριακά θετικός (0,5%) κυρίως λόγω του ανοδικού ακριβού τομέα της DSLR. Για άλλη μια φορά ο τομέας των Ειδών Εξοπλισμού Γραφείου & Αναλωσίμων παρουσιάζει τη χειρότερη απόδοση μεταξύ όλων των τομέων με μείωση -16,1% στο 4ο τρίμηνο 2009 έναντι του αντίστοιχου 4ου τριμήνου 2008.

Ωστόσο, ακόμη και αυτό το αρνητικό αποτέλεσμα είναι ένα σημάδι ανάκαμψης σε σχέση με τα προηγούμενα τρία τρίμηνα αφού ο τομέας των Ειδών Εξοπλισμού Γραφείου & Αναλωσίμων παρουσίαζε μείωση κατά περισσότερο από 23% ανά τρίμηνο.

Ο τομέας των Ηλεκτρονικών Καταναλωτικών Αγαθών είναι ο τομέας με τη δεύτερη χειρότερη απόδοση αυτού του τριμήνου (-12,4%). Οι τομείς των Μεγάλων Οικιακών Συσκευών, των Τηλεπικοινωνιών και των Μικρών Οικιακών Συσκευών παρουσίασαν σχετικά καλύτερες αποδόσεις σε σύγκριση με τους προαναφερόμενους τομείς αν και εξακολουθούν να παρουσιάζουν μείωση της τάξεως του -0,7%, -2,3% και -3,6% αντίστοιχα.

Η αγορά εξακολουθεί να κυριαρχείται από πολλές προσφορές τιμών και την προώθηση των μοντέλων με χαμηλή αξία, συμπιέζοντας την αξία της αγοράς επιπρόσθετα με οποιοδήποτε άλλο αποτέλεσμα έχει προκαλέσει η κρίση.

Τον Οκτώβριο του 2009 η ελληνική κυβέρνηση εφάρμοσε το πρόγραμμα επιδότησης της αγοράς των net books από μαθητές της πρώτης τάξης του Γυμνασίου. Κατά συνέπεια η υποκατηγορία των φορητών υπολογιστών αυξήθηκε σε αξία κατά 62,6%, κάνοντας το σύνολο της αγοράς θετικό.

Επίσης, οι παιχνιδομηχανές εξακολουθούν να επιδεικνύουν διψήφιο αριθμό ανάπτυξης. Οι αλλαγές στις συνήθειες ψυχαγωγίας του ελληνικού πληθυσμού λόγω της κρίσης, που τους έκανε να παραμείνουν περισσότερο στο σπίτι, είναι ένας από τους βασικούς λόγους αυτής της ανάπτυξης.

Η ψηφιακή κορνίζα κατάφερε να αναδειχθεί σαν το νέο «gadget» για το ελληνικό νοικοκυριό και επιπλέον είναι ένα ωραίο δώρο για τη περιόδο των Χριστουγέννων και ως εκ τούτου του 4ου τριμήνου του 2009.

Από την άλλη πλευρά, η θετική τάση των DSLR επιβραδύνει την μείωση των compact ψηφιακών φωτογραφικών μηχανών. Συνεπώς, η κατηγορία αυτή μειώνεται μόνο κατά -4,3%.

Οσον αφορά στα ηλεκτρονικά καταναλωτικά προϊόντα, η διάβρωση των τιμών που έχει αρχίσει περισσότερο από ένα χρόνο πριν λόγω του ισχυρού ανταγωνισμού, επιταχύνθηκε στις αρχές του χρόνου λόγω της κρίσης και συνεχίστηκε το 4ο τρίμηνο του 2009 επίσης, αν και σε μικρότερο βαθμό. Η Επίπεδη Τηλεόραση (PTV) παρουσίασε μείωση -6,7% ωστόσο λόγο του σημαντικού όγκου επηρεάζει τον τομέα περισσότερο από άλλες κατηγορίες όπως οι Βιντεοκάμερες για παράδειγμα (-29,4%) ή τα DVD players (-25,0%).

Η αρνητική απόδοση των Κλιματιστικών κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών, η διάβρωση των τιμών σε φριτέζες και αρτοπαρασκευαστές, λόγω της εισόδου φθηνότερων μαρκών/μοντέλων, και η προώθηση των φθηνών μοντέλων στα ατμοσίδερα οδήγησε αυτές τις κατηγορίες σε διψήφια αρνητική επίδοση και κατά συνέπεια το σύνολο του τομέα.

Οι μηχανές παραγωγής ζεστών ροφημάτων παρέμειναν περίπου σταθερές (0,5%), δεδομένου ότι για το τέταρτο τρίμηνο οι μηχανές καφέ εσπρέσσο σημείωσαν μονοψήφιο αριθμό ανάπτυξης αντί για ανάπτυξη >20% που συνήθιζαν να παρουσιάζουν τα προηγούμενα τρίμηνα και επιπλέον οι καφετιέρες φίλτρου σημείωσαν σημαντική πτώση στη μέση τιμή τους.

Στις αρχές του 2009 οι «ειδικοί» της αγοράς προέβλεψαν ότι ο τομέας θα χάσει μέσα στη χρονιά τουλάχιστον το 20-25% της αξίας του. Τελικά η αγορά των Μεγάλων Οικιακών Συσκευών έχασε μόνο το 0,7% της αξίας της και κυρίως λόγω των πλυντηρίων πιάτων, (-6,5%) των απορροφητήρων (-5,8%) και των ψυγείων (-4,0%). Τα στεγνωτήρια και τα πλυντήρια ρούχων είχαν θετική επίδοση ισορροπώντας εν μέρει την αγορά.

Ο Δεκέμβριος με τις πωλήσεις των κινητών τηλεφώνων να είναι σχεδόν διπλάσιες από τον μέσο όρο των μηνιαίων πωλήσεων έσωσε τον τομέα από μια μεγάλη πτώση. Ο Τομέας το 4ο τρίμηνο του 2009 είχε μείωση σε αξία μόνο κατά -2,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο 4ο τρίμηνο 2008 και φυσικά τα «έξυπνα τηλέφωνα» (smartphones) είχαν για μια ακόμα φορά σημαντική ανάπτυξη με τριψήφιο ποσοστό ανόδου.

 

16/02/2010 - kathimerini.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;