24 Φεβρουαριου 2010
Posted in
Επικαιρότητα
Οι χρήστες μοιράζονται online πληροφορίες για άγνωστα στέκια και γωνιές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης
«Η γνωριμία με νέους χώρους αλλά και οι προτάσεις διασκέδασης μέσα στην ίδια σου την πόλη που δεν είναι “πολυφορεμένες” και γνωστές ήταν σκοπός. Η μυστική Αθήνα αποκαλύπτεται σιγά σιγά με τη βοήθεια της τεχνολογίας».
O Λεωνίδας Αναγνώστου πριν από λίγες μέρες έγινε μέλος σε ένα «φρέσκο» γκρουπ στο Facebook. Τo Secret Athens είναι η νέα μόδα στον χώρο κοινωνικής δικτύωσης καθώς αποτελεί χρήσιμο εργαλείο για τους Αθηναίους που τους αρέσει το lifestyle και η ανακάλυψη νέων πραγμάτων που μπορεί να κάνει κανείς στην πόλη του. «Το γκρουπ αυτό ξεφεύγει ουσιαστικά από τα πρότυπα που έχουμε μέχρι τώρα για τη διασκέδαση και για τον τρόπο που βλέπουμε την περιοχή μας. Είμαι νέος στο γκρουπ και το χρησιμοποιώ περισσότερο για να παίρνω ιδέες από τις προτάσεις των άλλων μελών. Σίγουρα όμως όταν ανακαλύπτω κάτι καλό θα το λέω στο... αυτί των υπολοίπων του Secret Αthens», λέει ο 30χρονος, στέλεχος σε εταιρεία με ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.
Πού μπορεί να βρει κανείς το καλύτερο μπαρ για καραόκε στο Λονδίνο; Ποιο είναι το καλύτερο μέρος για ραντεβού στη Θεσσαλονίκη; Πού μπορεί να φάει κανείς την καλύτερη τυρόπιτα στην Αθήνα; Η απάντηση είναι: στο Facebook!
Το τελευταίο διάστημα στo μέσο κοινωνικής δικτύωσης έχουν εμφανιστεί οι «μυστικές» πόλεις: Secret Νew Υork, Secret London, Secret Αthens και Secret Τhessaloniki, γκρουπ δηλαδή που έχουν δημιουργηθεί με στόχο να ανακαλύψουν οι πολίτες τα άγνωστα σημεία της περιοχής τους.
Πριν από περίπου δύο βδομάδες ανέβηκε στο Facebook το αθηναϊκό γκρουπ και ήδη οι φίλοι του είναι περισσότεροι από 22.000. Χαρακτηριστικό είναι ότι την περασμένη Τρίτη το μεσημέρι τα μέλη έφταναν τις 20.128 ενώ σχεδόν ένα εικοσιτετράωρο αργότερα ο αριθμός άγγιξε τις 21.931! Όπως τονίζει στα «ΝΕΑ» ο Παμίνος Κυρκίνης, ένας εκ των διαχειριστών του γκρουπ, ουσιαστικά έχει δημιουργηθεί μία κοινότητα τα μέλη της οποίας ανταλλάσσουν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες πληροφορίες για την Αθήνα.
Τα θέματα στο γκρουπ ποικίλλουν: από τα καλύτερα μπαρ ή εστιατόρια, από το πού μπορεί κανείς να φάει το καλύτερο παγωτό μέχρι τα ιδανικά σημεία στην Αθήνα για ένα ραντεβού ή τα καταστήματα με έπιπλα- αντίκες. «Η λίστα είναι πραγματικά ατελείωτη και μπορεί κανείς να λάβει απάντηση σε ό,τι ερώτημα θέλει. Αν δεν το βρει ήδη εκεί μπορεί σίγουρα να ρωτήσει προκαλώντας μία δική του συζήτηση». Παράλληλα, όπως σημειώνει ο διαχειριστής, στο γκρουπ τα μέλη μπορούν να ανεβάσουν φωτογραφίες της Αθήνας, «οι οποίες παρουσιάζουν μία εντελώς διαφορετική πόλη».
Οδηγός διασκέδασης
Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι τα δημοφιλέστερα θέματα συζήτησης και προτάσεων είναι οι κατηγορίες «Καλύτερα μπαρ» με 56 σχόλια- προτάσεις αλλά και «Πού μπορεί κανείς να πιει τη γευστικότερη ζεστή σοκολάτα» με δύο σελίδες σχόλια.
Από τις πρώτες μέρες που δημιουργληθηκε το γκρουπ η Μαρκέλλα Καρελλά έγινε μέλος και από τότε είναι από τους πιο ενεργούς φίλους. Η ιδέα, όπως παραδέχεται, κάλυψε ένα κενό, «ήταν κάτι που χρειαζόταν στο facebook. Από τη στιγμή που η πλειονότητα των μελών του γκρουπ ανήκουν πάνω- κάτω στο ίδιο ηλικιακό φάσμα, οι ιδέες οι οποίες μοιράζονται είναι χρήσιμες και ενδιαφέρουσες για όλους», λέει η 33χρονη.
Δωρεάν «ψαγμένος» τουριστικός οδηγός «Αυτό είναι ένα γκρουπ για τους Λονδρέζους, προκειμένου να τους παροτρύνει να μοιράζονται τα μυστικά της πόλης. Αρχίστε να μοιράζεστε τα μυστικά του Λονδίνου. Η πόλη είναι γεμάτη από κρυφά ταλέντα και θέλουμε να τα ξέρουμε». Με αυτό τον τρόπο υποδέχονται οι διαχειριστές του γκρουπ τους Βρετανούς χρήστες του Facebook, από τις 19 Ιανουαρίου που ανέβηκε στο Ίντερνετ. Μάλιστα έως την περασμένη Πέμπτη το απόγευμα είχε 196.300 μέλη!
Πίσω από αυτή την ιδέα κρύβεται μία Κύπρια, μετανάστρια δεύτερης γενιάς στη Μεγάλη Βρετανία, η Τίφανι Φιλίππου. Όπως λέει στα «ΝΕΑ», αυτό που την οδήγησε να δημιουργήσει έναν δωρεάν online οδηγό ήταν γιατί «αγαπώ πολύ το Λονδίνο αλλά πολύ συχνά δεν ξέρω πού να πάω για να φάω ή να διασκεδάσω. Έτσι, σκέφτηκα να δημιουργήσω έναν χώρο όπου ο καθένας θα μπορεί να συζητά τις εμπειρίες του από κάθε γωνιά της πόλης». Το γεγονός ότι τόσο γρήγορα αγαπήθηκε από Βρετανούς- και όχι μόνο- χρήστες ήταν και για εκείνη έκπληξη. Η μεγάλη αποδοχή από τους χρήστες έκανε τη διαχειρίστρια του γκρουπ να μεταφέρει παράλληλα τον οδηγό σε νέα ιστοσελίδα, προκειμένου να ελέγχει καλύτερα τα διαφημιστικά μηνύματα.
Για τη Νέα Υόρκη
Μικρότερο είναι το γκρουπ της «μυστικής» Νέας Υόρκης, με τα μέλη του να φτάνουν τις 87.408. Τα δημοφιλέστερα θέματα προς ιντερνετική συζήτηση είναι εκείνα που έχουν να κάνουν με φαγητό και ποτό.
Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα πως η κατηγορία με «την καλύτερη πίτσα στη Νέα Υόρκη» έχει 63 σχόλια από τους χρήστες, με τον καθένα να αποκαλύπτει πού τρώει τη «μυστική» του πίτσα. Δεν λείπουν όμως και εκείνα τα σχόλια που είναι σχετικά με τα καλύτερα σημεία για να δει κανείς τα πυροτεχνήματα την 4η Ιουλίου.
Στο φως τα στέκια της γειτονιάς Από την περασμένη βδομάδα λειτουργεί το αντίστοιχο γκρουπ της Θεσσαλονίκης. Το δημιούργησαν ένας δικηγόρος και μία εργαζόμενη στον τομέα της διαφήμισης και του μάνατζμεντ, επηρεασμένοι από την αθηναϊκή ιδέα.
Ήδη μέσα σε επτά μέρες οι φίλοι του γκρουπ έφτασαν τις 1.428! Όπως σημειώνει ο Ξενοφώντας Κονταργύργης, ένας εκ των δύο διαχειριστών, η ανταπόκριση των χρηστών είναι μεγάλη. «Γίνονται προτάσεις που ήταν άγνωστες, για εστιατόρια της γειτονιάς, στα οποία αν δεν συχνάζεις δύσκολα θα τα γνώριζες». Συμπληρώνει μάλιστα η Βιβή Ντριγκόγια, η δεύτερη διαχειρίστρια, ότι «κάθε πόλη έχει τόσο πολλά πράγματα για να δει κανείς, τα οποία δεν τα παίρνουμε είδηση».
Αρκετοί πάντως φοβούνται ότι μέσω του γκρουπ κάποιοι θα επωφεληθούν και θα διαφημίσουν δωρεάν τα καταστήματά τους. Όπως σημειώνουν οι διαχειριστές, οι προτάσεις και τα σχόλια των μελών είναι ελεύθερα. «Ωστόσο προσπαθούμε να “αποκλείουμε” εκείνους που θέλουν να κάνουν διαφήμιση. Ένας απλός τρόπος για να το καταλάβουμε είναι όταν βλέπουμε κάποιον φίλο να επιμένει σε μία πρόταση, τότε απλώς θα την κατεβάσουμε», λέει ο Παμίνος Κυρκίνης.
Για τον 19χρονο φοιτητή Νομικής Μάριο Χαλιακόπουλο είναι η πρώτη φορά που γίνεται μέλος σε γκρουπ του Facebook. «Βρήκα το Secret Αthens ιδιαίτερα ενδιαφέρον, καθώς δημιουργείται ένας ιδιαίτερα ελκυστικός διάλογος μεταξύ των χρηστών, οι οποίοι μοιράζονται τις δικές τους προτιμήσεις. Συχνά υπάρχουν διαφωνίες, άλλοτε οι θέσεις μας συγκλίνουν, με ένα αποτέλεσμα πολύ γόνιμο για την εξερεύνηση της πόλης και των στοιχείων που μπορεί να μας διαφεύγουν. Το σημαντικότερο είναι πως έτσι προωθούνται όλα όσα αξίζουν προσοχής, όχι μέσα από τη διαφήμιση, αλλά μέσω της έκφρασης των “μυστικών” μας ως πελατών και κατοίκων αυτής της πόλης».
22/02/2010 - tanea.gr
τελευταία άρθρα
- Ασφάλεια των δεδομένων μας: Μια εξαρχής χαμένη υπόθεση...
- Πώς η Tesla επαναστατικοποίησε την ηλεκτροκίνηση
- Terramaster F4-423: Το NAS που θέλει να τα κάνει όλα (και να συμφέρει)
- Synology DS923+
- Συγκριτικό δωρεάν NAS προγραμμάτων 2023
- Windows 11
- Apple M1: Επανάσταση στους επεξεργαστές ή κόλπο του (Apple) marketing;
- USB 4.0 - Το next big thing της πληροφορικής
- Εξηγώντας το SMR σκάνδαλο των κατασκευαστών σκληρών δίσκων
- Συγκριτικό προγραμμάτων NAS, έτος 2020
δημοφιλή άρθρα / νέα
- Οι ελληνικές εφημερίδες στο διαδίκτυο
- Ducky 1008 Black ALPS: Ένα φθηνό gaming keyboard
- Σπάζοντας το WPA/WPA2 ασύρματο δίκτυο σε λίγες ώρες
- Chat Roulette: Νέα μόδα online chat
- Συγκριτικό WinZip vs. WinRar vs. 7-Zip: Ποιο είναι το καλύτερο συμπιεστικό σήμερα;
- Πώς να κάνετε τον υπολογιστή σας γρηγορότερο σε 5'
- ΟΣΕ: Κράτηση εισιτηρίων μέσω διαδικτύου
- Digea: Γιατί η ψηφιακή τηλεόραση δεν έχει την ποιότητα εικόνας που θα θέλαμε;
- Ποια κάρτα γραφικών να αγοράσω;
- Φτηνά laptop: Compaq Presario CQ61 - 410SV