Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

MySpace Sold

Τον Ιούλιο του 2005 ο γνωστός ως μεγιστάνας των ΜΜΕ, Ρούπερτ Μέρντοχ αγόρασε το MySpace, την ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης που συγκέντρωνε τον απίστευτο τότε αριθμό των 108 εκατομμυρίων μελών, δύο μόλις χρόνια μετά την ίδρυσή του.

Ο επικεφαλής της Fox Interactive επένδυσε τότε 580 εκατομμύρια υπολογίζοντας ότι θα του αποφέρει περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια από την προώθηση μουσικής και ταινιών. Οι προσδοκίες αυτές ποτέ δεν δικαιώθηκαν και στις 29 Ιουνίου 2011 το MySpace πωλήθηκε στην Specific Media, μια εταιρεία διαδικτυακής διαφήμισης και μάλιστα αντί του, πενιχρού σε σχέση με την τιμή της πρώτης εξαγοράς του, ποσού των 35 εκατομμυρίων δολαρίων. Τα τελευταία 11 τρίμηνα, το τμήμα στο οποίο εντασσόταν η υπηρεσία συσσώρευσε ζημίες 1,4 δισεκατομμύρια δολαρίων.

Σήμερα, στο MySpace η πλειονότητα των ενεργών μελών του προέρχεται από τις ΗΠΑ και ο αριθμός των επισκεπτών δεν ξεπερνάει τα 35 εκατομμύρια το μήνα (εξ ου και το ένα δολάρια ανά μέλος). Την ίδια στιγμή, στο Facebook προσέρχονται περί τα 700 εκατομμύρια επισκέπτες, στοιχεία που μεταφέρει η εταιρεία μελετών comScore Inc. H ίδια εταιρεία διακρίνει ότι το Μάιο του 2011 ο αριθμός των επισκεπτών του MySpace μειώθηκε στα 34,9 εκατομμύρια, τον τελευταίο χρόνο το κοινό του μειώθηκε στο μισό και ο χρόνος που ξόδευαν στην ιστοσελίδα τα μέλη μειώθηκε κατά 85%. Αντίθετα, στο Facebook τα μέλη φαίνεται ότι αυξάνονται με εξαιρετικά μειωμένο ρυθμό (έχουν ήδη ξεπεράσει τα 152 εκατομμύρια μόνο στις ΗΠΑ, με 3,2 εκατομμύρια νέα μέλη μέσα σε ένα μήνα), μέλη τα οποία έχουν αυξήσει το χρόνο που αφιερώνουν στην ιστοσελίδα από τις 4,6 σε 6,3 ώρες το μήνα.

http://blog.comscore.com/facebook-myspace-us-trend.jpg

Με πρόσωπο-κλειδί τον Τζάστιν Τίμπερλεϊκ στα σχέδια του νέου ιδιοκτήτη του MySpace, η Specific Media δηλώνει ότι το επόμενο δίμηνο θα κάνει τις πρώτες ανακοινώσεις για την υλοποίηση των φιλόδοξων σχεδίων της που αφορούν στην ανάδειξη του MySpace σε μία ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης που φέρνει κοντά νέους και ανερχόμενους μουσικούς με το δυνητικό κοινό τους. Η υπηρεσία MySpace Music για τη διάθεση μουσικής με τεχνολογία ροής (αναπαράγεται online αλλά δεν επιτρέπεται το κατέβασμα) που λειτουργεί με την συναίνεση και τη συμμετοχή δισκογραφικών εταιρειών, θα συνεχίσει να παρέχεται.

Τι προσέφερε το MySpace πριν πάρει το θρόνο το Facebook

MySpace

Οι χρήστες είχαν στη διάθεσή τους πολλά εργαλεία επικοινωνίας, όπως e-mail εσωτερικής επικοινωνίας μεταξύ μελών, instant messaging με το MySpace IM, υποστήριξη συνδρομητών στα blog των μελών, δυνατότητα υποβολής σχολίων κ.ά.

Προσέφερε επίσης, πολλά εργαλεία «διαχείρισης φιλικών σχέσεων», για την απόρριψη κάποιων επίδοξων φίλων, την βαθμολόγηση άλλων, την επιλεκτική προβολή όλων των στοιχείων του προφίλ, την προσθήκη φίλων και τη δημιουργία ομάδων (block user, rank user, private profile, Add friend κ.λπ.), αποτέλεσμα της προσοχής και της κριτικής που δεχόταν η υπηρεσία ως αποτέλεσμα της απίστευτης δημοτικότητάς της.

Το MySpace όμως είχε επίσης εξελιχθεί σε ένα πολύ καλό μέσο για την προώθηση μουσικής και ταινιών, δύο υπηρεσίες που ο Μέρντοχ από την αρχή διέκρινε πως θα επεκτείνουν την αυτοκρατορία του στο νέο μέσο.

Οι ίδιοι οι χρήστες των υπηρεσιών του MySpace μετατρέπονταν σε εργαλεία προώθησης μουσικών εκδηλώσεων και κάποιοι από αυτούς πληρώνονταν για να «πουν έναν καλό λόγο» στους αμέτρητους φίλους τους για τη νέα δουλειά του εκάστοτε καλλιτέχνη, μία νέα ταινία ή μια επικείμενη συναυλία.

Το MySpace κατόρθωνε να συντηρεί το ενδιαφέρον των μελών του, όχι μόνο εξυπηρετώντας την ανάγκη τους για απρόσκοπτη επικοινωνία, αλλά και με την προώθηση νέου «υλικού», αναδεικνύοντας τη δημιουργικότητα κάποιων μελών, εντάσσοντας κάποιους από αυτούς στους πιο cool, αναδεικνύοντας μέλη που προέρχονται τουλάχιστον από την ίδια χώρα, προβάλλοντας εκδηλώσεις σε παρακείμενες τοποθεσίες (ανάλογα με την απόσταση από την πόλη του χρήστη ή με αναζήτηση βάση του ταχυδρομικού κώδικα), βίντεο χρηστών ή με αποκλειστικότητες κατόπιν συμφωνίας με παραγωγούς κινηματογραφικών ταινιών ή δισκογραφικές εταιρείες (MySpace exclusives, spotlights) και μικρές αγγελίες σε αναρίθμητες κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών.

Το MySpace κατόρθωνε να παραμένει στην κορυφή, παρά το γεγονός ότι οι ανταγωνιστές του πλήθαιναν, όπως και οι επικρίσεις για τους κινδύνους που κρύβει η προσέγγιση στα τυφλά ή με ψεύτικα στοιχεία. Όσο περνούσε ο καιρός, τόσο πιο δύσκολο γινόταν να πάρουν τα μέλη του την «περιουσία» που του έχουν εμπιστευτεί και να μεταβούν σε άλλες υπηρεσίες, αφού το είχαν πλέον συνηθίσει και το θεωρούσαν ως προσωπική γωνιά στο αχανές διαδίκτυο. Εντούτοις, αυτό τελικά δεν σταμάτησε το Facebook, το οποίο σήμερα βρίσκεται στη θέση που βρισκόταν το MySpace το 2005, την πρώτη.

 

Πηγή: tech.in.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;