Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )
online πληρωμήΔεν θα ήταν τραγωδία αν το Ίντερνετ ήταν η αιτία παρακμής του ποιοτικού περιεχομένου; Αυτό ήταν το ερώτημα που έθεσε ο Ντέιβιντ Μουρ, πρόεδρος του Δ.Σ. του Internet Advertising Bureau, προς τους συμμετέχοντες στην ετήσια συνάντηση του IAB, που πραγματοποιήθηκε στην Καλιφόρνια.

Το μοντέλο του premium ψηφιακού περιεχομένου δε φαίνεται να λειτουργεί αποτελεσματικά, και η διαφήμιση δε μπορεί από μόνη της να υποστηρίξει το κόστος του, σύμφωνα με τον Μουρ, που ανέλυσε μια σειρά δικών του προβλέψεων που θα αλλάξουν για πάντα την online διαφήμιση.

Η λύση της χρέωσης του online περιεχομένου φαίνεται απλή, ωστόσο αποδεικνύεται περίπλοκη στην εφαρμογής της, επισημαίνει ο Μουρ. Ξεκινώντας από τη βάση ότι το δωρεάν περιεχόμενο ανήκει στο παρελθόν, περιέγραψε ένα μοντέλο που απαιτεί την πλήρη συνεργασία όλων των παρόχων premium περιεχομένου.

Οι εκδότες εμφανίζονται φοβισμένοι να χρεώσουν τους χρήστες για το περιεχόμενο τους. Κανείς δε θέλει να είναι ο πρώτος που θα προβεί σε μια τέτοια κίνηση. Ο Μουρ θεωρεί ότι η αγορά πρέπει να δημιουργήσει σε μαζική κλίμακα μία «πύλη διοδίων», που θα δίνει στους χρήστες πρόσβαση σε οποιαδήποτε ιστοσελίδα. Οι εκδότες θα χρεώνουν δέκα σεντς για κάθε session τους, ή ένα λεπτό για κάθε σελίδα, λέει ο Μουρ, επικαλούμενος πρόσφατη μελέτη της Nielsen που αναφέρει ότι 52% των καταναλωτών δεν θα ήταν αντίθετοι στην εφαρμογή ενός επιχειρηματικού μοντέλου που θα βασίζεται στις μικροπληρωμές.

Η εφαρμογή αυτής της στρατηγικής, μακροπρόθεσμα, θα επιτρέψει την επιβίωση των εκδοτών, δεδομένου ότι το premium περιεχόμενο πρέπει να βρει τη δική του φόρμουλα κερδοφορίας. «Αυτό το μοντέλο των εύκολων πληρωμών, εφαρμοσμένο απ’ όλους, είναι η λύση», τονίζει ο Μουρ.

Μία άλλη πρόβλεψη του προέδρου του IAB έχει να κάνει με την στοχευμένη διαφήμιση, πάνω στην οποία βασίζεται το μέλλον της αγοράς, εδώ και χρόνια. «Παλιότερα, όταν η καλωδιακή κόστιζε έξι δολάρια το μήνα, φανταζόμασταν ένα κόσμο όπου οι άντρες δε θα έβλεπαν ποτέ ξανά διαφημίσεις για ταμπόν και οι γυναίκες δε θα έβλεπαν αντίστοιχες περιποίησης προσώπου μετά το ξύρισμα», εξήγησε.

Ο ίδιος αντιλαμβάνεται ότι κάποιοι καταναλωτές ενοχλούνται με την καταγραφή της online δραστηριότητας τους στο Διαδίκτυο, ωστόσο, «όταν συνειδητοποιήσουν ότι η εμπειρία τους προσδιορίζεται από τις συνήθειες και τις προτιμήσεις τους, θα φαίνεται λιγότερο ενοχλητικό». Χαρακτήρισε τη στοχευμένη διαφήμιση ως ένα βήμα διαχωρισμού από τη σύσταση των φίλων, που θα βοηθήσει τους εκδότες να χρεώσουν υψηλότερες τιμές για το περιεχόμενο. «Η απαγόρευση της δυνατότητας να στοχεύουμε τη διαφήμιση είναι κακό τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους χρήστες», σχολίασε ο Μουρ.

Τέλος, προέβλεψε ότι η ψηφιακή διαφήμιση θα γίνει η μεγαλύτερη αγορά μέσων στον κόσμο μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, ενώ το βίντεο θα καταστεί το κυρίαρχο φορμά για τις διαφημίσεις στο Ίντερνετ.

 

23/02/2010 - kathimerini.gr με πληροφορίες MediaPost

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;