Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

"Σερφάρισμα"

Έξι τους δέκα Έλληνες χρησιμοποιεί το ίντερνετ αυτό το διάστημα, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Focus Bari. Η αύξηση της διείσδυσης αποτυπώνεται σε όλες τις ομάδες πληθυσμού, με τους άντρες να σημειώνουν υψηλότερα ποσοστά σε σχέση με τις γυναίκες και τις νεαρές ηλικίες (13-24) να αγγίζουν ποσοστά υψηλότερα του 90%. Ένας στους πέντε χρήστες ίντερνετ (21,1%) έχει πραγματοποιήσει τουλάχιστον μία online αγορά τους τελευταίους 6 μήνες. Ο μέσος αριθμός αγορών που πραγματοποίησε, κατά μέσο όρο, κάθε χρήστης, τους τελευταίους έξι μήνες είναι 4,2 αγορές και το μέσο ποσό δαπάνης άγγιξε τα €600 το τελευταίο εξάμηνο.

Γενικότερα, η επικοινωνία, η ενημέρωση/επικαιρότητα, η ψυχαγωγία, καθώς και η αναζήτηση πληροφοριών είναι οι πιο δημοφιλείς προορισμοί των χρηστών του ίντερνετ στην Ελλάδα. Αξιοσημείωτη είναι η κατηγορία παρακολούθησης ΙP (WEB) TV. Πρόκειται για νέα συνήθεια που κάνει την εμφάνιση της στο χάρτη των διαδικτυακών δεδομένων. Τα ποσοστά διείσδυσης της WΕΒ TV, τόσο στο σύνολο των χρηστών όσο και στο σύνολο των ενεργών χρηστών Ίντερνετ, είναι ακόμη  χαμηλά, της τάξης του 1,1% και 1,8% αντίστοιχα. Υπάρχει όμως προοπτική και εξέλιξη, όπως επισημαίνεται από τους ανθρώπους του χώρου.

Σύμφωνα με τους αναλυτές της Focus Bari, σταθερά ανοδική πορεία εμφανίζει η διείσδυση του Διαδικτύου στη χώρα μας εν μέσω της οικονομικής κρίσης, η οποία, όπως φαίνεται, λειτουργεί καταλυτικά για την απόρριψη παλαιών συνηθειών και απόψεων και την υιοθέτηση νέων. Η τεχνολογία, παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες του χώρου, εξελίσσεται σε ένα σημαντικό εργαλείο εξόδου από την κρίση και ανοίγει δρόμους διαφυγής και ανάπτυξης. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας WEB ID της Focus Bari για το διάστημα Σεπτέμβριος 2010 - Μάρτιος 2011, το ποσοστό διείσδυσης του Ίντερνετ στην Ελλάδα με βάση το δείγμα της έρευνας ανέρχεται στο 58,8%, με την προοπτική να ενισχυθεί με επιπλέον 4,4% λόγω της αυξητικής τάσης των δυνητικών χρηστών κατά το εξάμηνο μέχρι και το Σεπτέμβριο του 2011. Αξιοσημείωτο πάντως παραμένει το γεγονός πως ποσοστό των ερωτηθέντων της τάξης του 36,7% δεν γνωρίζουν καθόλου το Ίντερνετ.

Χρήση ίντερνετ στο πρώτο εξάμηνο του 2011
Η έρευνα της Focus Bari είναι πανελλαδική, πραγματοποιείται κάθε εξάμηνο από το 1995, χρονιά κατά την οποία η διείσδυση του Ίντερνετ στην Ελλάδα ήταν μόλις στο 1%. Το ετήσιο δείγμα ανέρχεται στα 18.000 άτομα και αφορά άντρες–γυναίκες 13-70 ετών. Ως προς το φύλο το 64,6% των αντρών δηλώνει πως χρησιμοποιεί το Ίντερνετ αυτόν τον καιρό (1ο εξάμηνο του 2011) σε σύγκριση με το 55% των γυναικών. Ως προς την ηλικία, οι χρήστες 13-17 ετών δηλώνουν πως χρησιμοποιούν το Ίντερνετ αυτόν τον καιρό σε ποσοστό που φτάνει το 92,8%, σε σύγκριση με το ποσοστό 90,3% που παρατηρείται στις ηλικίες 18-24 ετών και 78,6% που σημειώνεται στις ηλικίες 25-34 ετών. Στις πιο παραγωγικές ηλικίες τα ποσοστά χρήσης του Ίντερνετ πέφτουν και φτάνουν στο 66,1% για τις ηλικίες 35-44 ετών, στο 44,4% για τις ηλικίες 45-54 ετών, στο 17% για τις ηλικίες 55-70 ετών. Ως προς τη χρήση Ίντερνετ ανά γεωγραφική περιοχή, τα ποσοστά σχεδόν συγκλίνουν για το νομό Αττικής και Θεσσαλονίκης, με 68,3% και 62,3% αντίστοιχα. Από την άλλη πλευρά, η περιφέρεια παρουσιάζει μία απόκλιση της τάξης του 10%, σε σύγκριση με τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα και εμφανίζει ποσοστό χρήσης του Ίντερνετ στο 50,2%. Δυστυχώς, ακόμη πιο χαμηλή είναι η χρήση του Ίντερνετ στις αγροτικές περιοχές, γεγονός που σημαίνει πως πρέπει πολύ γρήγορα να γεφυρωθεί το ψηφιακό χάσμα μεταξύ περιφέρειας και κέντρου.

Το προφίλ των ενεργών χρηστών
Το Ίντερνετ αποτελεί μία τεχνολογική κατάκτηση υψηλών προδιαγραφών, με γρήγορα αποτελέσματα και συνεχή εξέλιξη. Μπορεί να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης και προόδου, αρκεί οι χρήστες να έχουν τέτοιου είδους προσανατολισμό. Διαφορετικά μπορεί να δημιουργηθούν προβλήματα για την κοινωνία και την οικονομία. Ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζουν οι τωρινοί ενεργοί χρήστες το Ίντερνετ είναι ενδεικτικός για την πορεία στο μέλλον. Σύμφωνα με τη Focus Bari, για τους ενεργούς χρήστες το Ίντερνετ σημαίνει σύγχρονο τρόπο ζωής, τεχνολογία, επικοινωνία, αναζήτηση, οικονομία, αγορές, ψυχαγωγία, κατάργηση συνόρων, αμεσότητα, πρόοδο, φαντασία, πλούτο πληροφοριών, ευελιξία. Οι ενεργοί χρήστες επενδύσουν 5,8 ημέρες την εβδομάδα και 2,3 ώρες την ημέρα στο Ίντερνετ. Κατά τη διάρκεια του 24ώρου οι ώρες αιχμής είναι 12:00–24:00. Οι ενεργοί χρήστες ηλικίας 13-24 ετών κάνουν χρήση του Ίντερνετ κατά 81% από το σπίτι, κατά 6% από τη δουλειά και κατά 60% από άλλους χώρους. Οι ενεργοί χρήστες ηλικίας 25-70 ετών κάνουν χρήση του Ίντερνετ κατά 85% από το σπίτι, κατά 36% από τη δουλειά και κατά 18% από άλλους χώρους.

Αναφορικά με τις online αγορές την πρώτη θέση στην προτίμηση των καταναλωτών έχουν τα αεροπορικά/ακτοπλοϊκά εισιτήρια με ποσοστό 32,3%. Ακολουθούν οι αγορές ρούχων και αξεσουάρ, καθώς και τα είδη computer hardware. Βασικότερος προβληματισμός για τις αγορές μέσω Ίντερνετ παραμένει ο φόβος υποκλοπής στοιχείων, αν και σε σχέση με πέρυσι το ποσοστό των ανθρώπων που προβληματίζεται παρουσιάζει οριακή μείωση.

 

Πηγή: sepe.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;