Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

iikoΗ εκμετάλλευση των κοινωνικών δικτύων (social networks) και η πλήρης αξιοποίηση των δυνατοτήτων που αυτά παρέχουν αποτελούν βασικούς πυλώνες των στρατηγικών σχεδιασμών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο χώρο της τεχνολογίας.

«Καρπός» αυτής της τάσης είναι το ρωσικό iiko. Πρόκειται για το σύστημα που ανέπτυξε ο Ντέιβιντ Γιαν, ιδιοκτήτης της ΑΒΒΥΥ (εταιρεία που ειδικεύεται σε προγράμματα γλωσσικής αναγνώρισης και λογισμικό μετάφρασης) και εστιάτορας (του FAQ-Cafe στη Μόσχα) μαζί με τον Μαξίμ Νάλσκι έπειτα από το άνοιγμα του εστιατορίου του Γιαν το 2005 -που ήταν και ο "πιλοτικός πρώτος πελάτης" του λογισμικού.

Ο Γιαν «πάντρεψε» τις δύο του ιδιότητες, επένδυσε στην ανάπτυξη του προγράμματος 4 εκατομμύρια δολάρια και δημιούργησε το συγκεκριμένο ενιαίο σύστημα, που μπορεί να «χειρίζεται» παραγγελίες, αποθέματα, οικονομικά και θέματα ασφαλείας. Επίσης, διαθέτει ένα loyalty scheme, που βασίζεται στην τελευταία «μόδα» της δικτύωσης / πληροφόρησης του χρήστη ανάλογα με την περιοχή που βρίσκεται.

«Οι 'πιστοί' επισκέπτες ενθαρρύνονται περισσότερο, καθώς εάν κάνουν μία δημοσίευση- πρόταση στο wall τους και προσελκύσουν φίλους, λαμβάνουν ένα μικρό ποσοστό των κερδών ως έκπτωση... επίσης, στους εν λόγω φίλους θα σερβιριστεί δωρεάν κρασί, μπέργκερ και μοχίτο» λέει σχετικά ο Γιαν, οι γονείς του οποίου έφτασαν στη Σοβιετική Ένωση από την Κίνα για να σπουδάσουν Φυσική, πριν λάβει χώρα η Πολιτιστική Επανάσταση της Λαϊκής Δημοκρατίας.

Ως πρόσθεση επιλογή του προγράμματος υπάρχει και το iikoDJ, για να παίζει τη σωστή μουσική, στη σωστή ένταση, τη σωστή στιγμή, ημέρα ή νύχτα. «Κατά τη διάρκεια της ημέρας κανονικά πρέπει να αλλάζεις την ένταση της μουσικής και να έχεις διαφορετική μουσική να παίζει σε κάθε δωμάτιο…αλλά συνήθως οι ιδιοκτήτες των εστιατορίων δεν ενδιαφέρονται, δεν αλλάζουν μουσική και ένταση ή βάζουν ό,τι θέλουν» λέει σχετικά ο Γιαν.

Οι προσδοκίες που έχει για το iiko ο δημιουργός του είναι αρκετά υψηλές: το πρόγραμμα αναμένεται να αποφέρει έσοδα 50 εκατομμυρίων δολαρίων ως το 2015 και να καλύψει το 50% των ρωσικών εστιατορίων έως το 2012. Ήδη λειτουργεί σε 1.400 εστιατόρια και καφετέριες, στα οποία συμπεριλαμβάνονται ρωσικές αλυσίδες όπως τα Μοσχοβίτικα Dunkin' Donuts και τα ρωσικά Sbarro. Ο Γιαν σχεδιάζει να λανσάρει το iiko και πέρα από τα ρωσικά σύνορα ξεκινώντας ήδη με την αγγλική έδκοση του iiko.

 

Πηγή: kathimerini.gr με πληροφορίες από Reuters Life!

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;