06 Μαϊου 2012
Posted in
Επικαιρότητα
Σε έναν κόσμο κυριαρχίας των «retweets», των «likes» και των «+1», πληθώρα εφαρμογών και υπηρεσιών στο Διαδίκτυο μας υπενθυμίζουν πόση επιρροή έχουμε και πόσο σημαντικοί είμαστε στην κοινωνία.
Αν μάλιστα είσαστε τόσο τυχεροί, για να βρίσκεστε στα ανώτατα κοινωνικά στρώματα, μαζί με την ελίτ, μπορεί να διαπιστώσετε ότι αποτελείτε στόχο πολλών εταιριών, που εμφανίζονται ιδιαίτερα πρόθυμες να εκμεταλλευθούν τη δημοτικότητά σας.
Μερικοί από τους σημαντικότερους νέους παίκτες στο παιχνίδι αυτό είναι η εταιρία Klout, που ιδρύθηκε το 2009, η Kred και η Peerindex. Ολες τους τονίζουν με υπερηφάνεια ότι έχουν ανακαλύψει τη «μυστική συνταγή» των μέσων κοινωνικής δικτύωσης: αλγόριθμο, ικανό να επιλέγει τις φωνές επιρροής ανάμεσα στο πλήθος.
Για μία επιχείρηση, που σχεδιάζει να εγκαινιάσει νέο προϊόν -όπως νέο είδος σκυλοτροφής, για παράδειγμα- είναι πλέον δυνατό να ανακαλύψει ποιος δημοσιεύει πολλά μηνύματα στο Twitter με θέμα το σκύλο του. Ο αλγόριθμος μπορεί, όμως, να υπολογίσει πόση επιρροή απολαμβάνει ο «συγγραφέας» των μηνυμάτων αυτών. Οσο περισσότερους «φίλους» ή «ακολούθους» διαθέτει το άτομο αυτό, τόσο μεγαλύτερο καθίσταται το ενδιαφέρον της εταιρίας για αυτόν.
Ο επικεφαλής της Peerindex, Αζίμ Αζάρ, χαρακτηρίζει τους ανθρώπους αυτούς «το μαγικό μέσον», υπογραμμίζοντας την ανάγκη των εταιριών να τους προσεταιρισθούν. «Πρέπει να σκεφτούμε τον κόσμο σαν πυραμίδα. Στην κορυφή βρίσκονται οι μπλόγκερ, οι διασημότητες και οι δημοσιογράφοι. Οι εταιρίες γνωρίζουν ήδη πως να αναγνωρίζουν τους ανθρώπους αυτούς και οι άνθρωποι αυτοί γνωρίζουν καλά πως να προωθήσουν τον εαυτό τους.
Οταν μιλούν, μιλούν σαν επαγγελματίες, αλλά όχι σαν φίλοι, ενώ η πλειοψηφία των ανθρώπων είναι σιωπηλοί στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Στο μέσον βρίσκεται, όμως, ομάδα που ονομάζω “μαγικό μέσον” και αποτελεί ποσοστό 9% των δικτύων. Οι άνθρωποι αυτοί απολαμβάνουν ιδιαίτερης επιρροής, δυσανάλογης προς το επάγγελμα ή την κοινωνική τους θέση», λέει ο κ. Αζάρ.
Είναι, όμως, αρκετά δύσκολο όμως για μία εταιρία να κάνει το «μαγικό μέσον» να «τραγουδήσει». Με αυτό το στόχο, η κατασκευάστρια αθλητικών ειδών Reebok προσφέρει εκπτώσεις ή ακόμη και δωρεάν παπούτσια σε επιλεγμένους χρήστες κοινωνικών δικτύων, που -σύμφωνα με τον αλγόριθμο- έχουν μεγάλη επιρροή.
Η Reebok ελπίζει τώρα να πετύχει περισσότερα από ό,τι η Chevrolet, που δάνεισε πέρσι αυτοκίνητα σε 130 άτομα, που είχαν επιλεγεί ως «άνθρωποι επιρροής» από τον αλγόριθμο του Klout. Αν και το Διαδίκτυο αντέδρασε θετικά στην ιδέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, η πρωτοβουλία της μεταφράστηκε σε μόλις μία απευθείας πώληση αυτοκινήτου.
Πηγή: kathimerini.gr με πληροφορίες από BBC
τελευταία άρθρα
- Ασφάλεια των δεδομένων μας: Μια εξαρχής χαμένη υπόθεση...
- Πώς η Tesla επαναστατικοποίησε την ηλεκτροκίνηση
- Terramaster F4-423: Το NAS που θέλει να τα κάνει όλα (και να συμφέρει)
- Synology DS923+
- Συγκριτικό δωρεάν NAS προγραμμάτων 2023
- Windows 11
- Apple M1: Επανάσταση στους επεξεργαστές ή κόλπο του (Apple) marketing;
- USB 4.0 - Το next big thing της πληροφορικής
- Εξηγώντας το SMR σκάνδαλο των κατασκευαστών σκληρών δίσκων
- Συγκριτικό προγραμμάτων NAS, έτος 2020
δημοφιλή άρθρα / νέα
- Οι ελληνικές εφημερίδες στο διαδίκτυο
- Ducky 1008 Black ALPS: Ένα φθηνό gaming keyboard
- Σπάζοντας το WPA/WPA2 ασύρματο δίκτυο σε λίγες ώρες
- Chat Roulette: Νέα μόδα online chat
- Συγκριτικό WinZip vs. WinRar vs. 7-Zip: Ποιο είναι το καλύτερο συμπιεστικό σήμερα;
- Πώς να κάνετε τον υπολογιστή σας γρηγορότερο σε 5'
- ΟΣΕ: Κράτηση εισιτηρίων μέσω διαδικτύου
- Digea: Γιατί η ψηφιακή τηλεόραση δεν έχει την ποιότητα εικόνας που θα θέλαμε;
- Ποια κάρτα γραφικών να αγοράσω;
- Φτηνά laptop: Compaq Presario CQ61 - 410SV