Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

http://images.tanea.gr/assetservice/Image.ashx?c=14029015&r=0&p=0&t=0&q=100&v=1&s=1&w=450&h=Στο Ιnternet είναι διαθέσιμες κάθε είδους πληροφορίες και μπορεί κανείς να βρει τα πάντα. Οι μηχανές αναζήτησης έχουν γίνει πάρα πολύ αποτελεσματικέςκαι οι δυνατότητές τους δεν περιορίζονται μόνο στην εύρεση αποτελεσμάτων, αλλά επεκτείνονται και στην αξιολόγηση, την κατηγοριοποίηση και την κατάταξή τους με τρόπο που να διευκολύνει τον χρήστη.

Ωστόσο, για να μη χάνει κανείς τον χρόνο του και να εντοπίζει εύκολα και γρήγορα τις πληροφορίες που αναζητεί, χρειάζεται να γνωρίζει μερικά μικρά κόλπα και μυστικά. Στη συνέχεια, σας παρουσιάζουμε μικρά «μυστικά» για να βρίσκετε πάντα τις πληροφορίες που χρειάζεστε.


Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι αυτή τη στιγμή το Google είναι μακράν η πιο πλήρης και αποτελεσματική μηχανή αναζήτησης. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί κανείς πάντα να βρει μέσω του Google αυτό που αναζητά, οπότε καλό είναι να γνωρίζει κάποιες εναλλακτικές λύσεις. Η πιο γνωστή από αυτές είναι της Yahoo!, η οποία μάλιστα προσφέρει και αρκετά χρηστικά εργαλεία για να κάνει την αναζήτηση πιο αποτελεσματική. Άλλες επιλογές είναι η Bing, η Exalead, η Ask, με μικρότερες όμως βάσεις δεδομένων.

Λέξεις-κλειδιά και φράσεις

Παρ' ότι οι περισσότεροι έχουν συνηθίσει να εισάγουν μία ή το πολύ δύο λέξεις- κλειδιά στις αναζητήσεις τους, η πρακτική αυτή δεν είναι η πλέον ενδεδειγμένη. Σύμφωνα με τους ειδικούς, 6 με 8 λέξεις- κλειδιά είναι η καλύτερη επιλογή για να έχει κανείς ακριβώς αυτό που ζητάει. Αν μάλιστα φροντίσει να αποφύγει τα ρήματα, τους συνδέσμους, τα άρθρα και να προτιμήσει κυρίως ουσιαστικά, τότε η αναζήτησή του θα έχει καλύτερα αποτελέσματα. Αυτό ισχύει τόσο σε αναζητήσεις στα αγγλικά όσο και σε άλλες γλώσσες. Βέβαια, ακόμα ακριβέστερα αποτελέσματα προσφέρει η αναζήτηση ολόκληρων φράσεων. Στην περίπτωση αυτή, η φράση θα πρέπει να βρίσκεται μέσα σε εισαγωγικά, ώστε τα αποτελέσματα που θα εμφανιστούν να περιλαμβάνουν μόνο ολόκληρη τη φράση. Επίσης, καλύτερο είναι κανείς να αναζητά τις λέξεις ή τις φράσεις που επιθυμεί χρησιμοποιώντας πεζά γράμματα, αντί για κεφαλαία, καθώς έτσι δεν υπάρχει ο φόβος να αποκλειστούν κάποια links. «Χαρακτήρες Μπουλ»

Η χρήση «χαρακτήρων Μπουλ» είναι πάρα πολύ χρήσιμη για να περιορίσει κανείς τα αποτελέσματά του σε μια αναζήτηση. Οι βασικές εντολές είναι οι AΝD (θέλω αποτελέσματα που να περιέχουν και τις δύο ή περισσότερες λέξεις), OR (θέλω αποτελέσματα που να περιέχουν είτε τη μία είτε την άλλη λέξη- για χρήση με συνώνυμα) και AΝD ΝOT (θέλω αποτελέσματα που να περιέχουν την Α λέξη, όχι όμως και τη Β). Η τελευταία εντολή είναι πολύ χρήσιμη όταν θέλει κανείς να εισάγει φίλτρα στην αναζήτησή του.

Παρόμοια φίλτρα και προτιμήσεις μπορεί να ενεργοποιήσει κανείς και μέσω των επιλογών εξειδικευμένης αναζήτησης (advanced search) των διαφόρων μηχανών, τις οποίες μπορεί να δει πατώντας το αντίστοιχο link δίπλα από εκεί που εισάγει τους όρους που θέλει να αναζητήσει.

Ειδικές μηχανές και αγορές

Για πιο εξειδικευμένες αναζητήσεις, μια καλή ιδέα είναι η αξιοποίηση μηχανών αναζήτησης που εστιάζουν σε συγκεκριμένες θεματικές. Για ακαδημαϊκές αναζητήσεις υπάρχει το Google Scholar, το οποίο εκτός από την αναζήτηση στο web, πραγματοποιεί και έρευνα σε κλειστές βάσεις δεδομένων σε πανεπιστήμια, βιβλιοθήκες ή άλλες πηγές. Για βιβλία, μια καλή ιδέα είναι η χρήση της μηχανής αναζήτησης του Amazon ή του Barnes & Noble, ενώ για προϊόντα μπορεί κανείς να ανατρέξει στο Shopping.com, στο PriceGrabber.com ή στο Skroutz.gr για αναζητήσεις εντός Ελλάδας. Τέλος, αν θέλει να κάνει μετάφραση λέξεων ή ακόμα και ολόκληρων κειμένων, μπορεί να χρησιμοποιήσει τις διευθύνσεις Babel Fish και Google Translate, οι οποίες υποστηρίζουν πολλές γλώσσες, ανάμεσά τους και τα ελληνικά.

Μετατροπές, πράξεις κ.ά.

Μην ξεχνάτε ότι πολύ απλά και γρήγορα, μπορεί κανείς να κάνει σύντομες μεταφράσεις κειμένων, αριθμητικές πράξεις, μετατροπές νομισμάτων ή άλλων μέτρων και σταθμών, και πολλές ακόμα ειδικές αναζητήσεις, μέσα από τις διάφορες μηχανές αναζήτησης. Για παράδειγμα, στο Google και στο Υahoo μπορεί κάποιος να κάνει πράξεις εισάγοντας τα σχετικά σύμβολα (4*3+5), μετατροπές χρησιμοποιώντας την εντολή convert (convert 5 miles to km, convert 10 euros to US dollars) και πολλές ακόμα αναζητήσεις. Κάθε μηχανή χρησιμοποιεί τη δική της κωδικοποίηση, οπότε ανάλογα με το ποια απ΄ όλες χρησιμοποιεί κανείς, θα πρέπει να ρίξει μια ματιά στις σχετικές οδηγίες.

Δέκα χρήσιμες συμβουλές

  1. Χρήση πολλαπλών μηχανών αναζήτησης
  2. Αναζητήσεις με 6-8 λέξεις-κλειδιά
  3. Αναζητήσεις με ολόκληρες φράσεις (σε εισαγωγικά)
  4. Πεζά αντί κεφαλαίων
  5. Ουσιαστικά αντί ρημάτων
  6. Αποφυγή περιττών όρων
  7. Αξιοποίηση των «χαρακτήρων Μπουλ»
  8. Ανάγνωση (έστω και μια φορά) των οδηγιών της μηχανής αναζήτησης που χρησιμοποιείται πιο συχνά
  9. Για αναζήτηση φωτογραφιών ή βίντεο χρησιμοποιήστε τη σχετική επιλογή στη μηχανή που προτιμάτε
  10. Για ειδικές αναζητήσεις αξιοποιήστε εξειδικευμένες μηχανές ή ηλεκτρονικά καταστήματα

Για βίντεο, μουσική και φωτογραφίες

Για να βρει κανείς κάποια βιντεοκλίπ που του αρέσουν, φωτογραφίες ή μουσικά κομμάτια, το μόνο που χρειάζεται είναι να ενεργοποιήσει τη σχετική επιλογή στη μηχανή αναζήτησής του (κλικάροντας στο σχετικό link που βρίσκεται στο επάνω ή πλαϊνό μέρος της σελίδας). Μάλιστα, στις αναζητήσεις του μπορεί να ορίσει και συγκεκριμένες παραμέτρους, ανάλογα με το μέγεθος του αρχείου, τα χρώματα που χρησιμοποιούνται, τη διάρκεια του βίντεο ή του τραγουδιού, το είδος του αρχείου κ.ά. Φυσικά, υπάρχουν και οι μηχανές αναζήτησης εξειδικευμένων υπηρεσιών, όπως είναι το Youtube για τα βίντεο, το Flickr για φωτογραφίες ή το Lala για μουσική, όπου μπορεί κανείς να ανατρέξει.

 

ndigital.tanea.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;