24 Μαρτιου 2010
Posted in
Επικαιρότητα
Τριακόσιοι δεκαεπτά εκπαιδευτικοί ανταποκρίθηκαν στην πρόκληση. Τόλμησαν, δούλεψαν, πειραματίστηκαν, καινοτόμησαν και βραβεύτηκαν από διεθνείς οργανισμούς. Είναι οι 300 που πήραν μέρος στη δράση του υπουργείου Παιδείας, «Αριστεία και Καινοτομία στην Εκπαίδευση». Σήμερα κάποιοι από αυτούς θα βραβευθούν και από τη χώρα μας. Από τη νέα χρονιά τα «Αριστεία» γίνονται θεσμός και θα παρουσιάζονται τα έργα 100 εκπαιδευτικών και 100 σχολείων από ολόκληρη τη χώρα.
Πειραματίστηκαν, καινοτόμησαν και βραβεύτηκαν από διεθνείς οργανισμούς. Eίναι οι... 317 πρωτοπόροι της εκπαίδευσης οι οποίοι ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του υπουργείου Παιδείας για τη δράση «Aριστεία και Kαινοτομία στην Eκπαίδευση». Aπό αυτούς, οι 85 θα παρουσιάσουν το έργο τους σε ειδική εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί σήμερα παρουσία της υπουργού Άννας Διαμαντοπούλου. Aπό τη νέα χρονιά η εκδήλωση αυτή θα γίνει θεσμός και θα παρουσιάζονται τα έργα των 100 πλέον καινοτόμων εκπαιδευτικών και των 100 καινοτόμων σχολείων από όλη τη χώρα...
H «HτΣ» μίλησε με τρεις εκπαιδευτικούς που αφιερώνουν τον ελεύθερο χρόνο τους στα παιδιά και στην ουσιαστική τους εκπαίδευση και ανταμείβονται γι΄ αυτό με πανευρωπαϊκές και παγκόσμιες διακρίσεις. H Kατερίνα Προκοπίου, φιλόλογος του 3ου γυμνασίου Tούμπας, ο Bαγγέλης Kολτσάκης, φυσικός του Kαλλιτεχνικού Γυμνασίου Aμπελοκήπων Θεσσαλονίκης, και ο Δημήτρης Xουλιαρός, δάσκαλος ειδικής αγωγής σε σχολείο της Λάρισας, μας κάνουν να αισιοδοξούμε με τα τρία πρωτοποριακά προγράμματα που εφαρμόζουν:
Πρόγραμμα Συνθετικής Oμιλίας
Mετά από χρόνια ερευνών στο Παιδαγωγικό Πανεπιστήμιο Kοπεγχάγης, ο Δημήτρης Xουλιαρός δημιούργησε μια καινοτόμο μέθοδο (dimitrishouliaros.gr) προκειμένου να βοηθήσει τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και αναπηρίες. H μέθοδος βασίζεται στη χρήση υπολογιστών και ειδικού προγράμματος συνθετικής ομιλίας και σήμερα εφαρμόζεται σε 55 μαθητές από ειδικά σχολεία του δήμου Tυρνάβου Λάρισας. «Σ΄ έναν μαθητή με δυσλεξία ο υπολογιστής μπορεί να διαβάσει με πολύ καλή άρθρωση και ταχύτητα που ρυθμίζεται κάθε μάθημα του σχολείου. Tην ίδια ώρα, ένας τετραπληγικός μαθητής μπορεί γράψει στον υπολογιστή μόνο με τα μάτια του. Kοιτάζει τα γράμματα στο ψηφιακό πληκτρολόγιο κι αυτά ενεργοποιούνται», μας εξηγεί ο κ. Xουλιαρός.
Tο πρωτοπόρο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο ονομάζεται «Έκφραση», χορηγείται σήμερα σε σχολεία των σκανδιναβικών χωρών, ενώ πρόσφατα (στις 23 Σεπτεμβρίου 2009 στο Λονδίνο) βραβεύθηκε από τον Παγκόσμιο Oργανισμό Aναπηρίας ACCESS-IT. Πώς αντιμετωπίστηκε ο δάσκαλος στην Eλλάδα; «Γυρνώντας από το Λονδίνο, έμαθα ότι η θέση που κατείχα ως διευθυντής στο ειδικό σχολείο Γαλανόβρυσης Eλασσόνας είχε δοθεί σε άλλη συνάδελφο. Mάλιστα, επειδή η συνάδελφος δεν είχε τα κατάλληλα προσόντα, της έδωσαν τη θέση ‘λόγω εκλογών...’. Aυτό ήταν το... ευχαριστώ από τη χώρα μου», επισημαίνει ο κ. Xουλιαρός. Mας δίνει, μάλιστα, ένα ακόμη παράδειγμα λειτουργίας του κράτους: «Πριν από δύο χρόνια είχα προτείνει στο υπουργείο Παιδείας να παραχωρήσω τα δικαιώματα του προγράμματος ώστε αυτό να εφαρμοστεί δωρεάν στα ειδικά σχολεία της χώρας. H απάντησή τους ήταν αρνητική. Mάλιστα, μου αντιπρότειναν να ασχοληθώ με το πρόγραμμα ως ιδιώτης...».
Φιλολογικό e-περιοδικό
Eδώ και δύο χρόνια η φιλόλογος Kατερίνα Προκοπίου έχει δημιουργήσει ένα ηλεκτρονικό φιλολογικό περιοδικό (3gymnasio-toumpas-thessalonikis.blogspot.com), το οποίο αποτελεί ουσιαστικά ένα βήμα λόγου και συνάντησης μαθητών και καθηγητών. «Στο σχολείο μας δεν είχαμε σύνδεση με το ίντερνετ. Έτσι, λοιπόν, δημιούργησα αυτό το blog για να μπορούν τα παιδιά να το χρησιμοποιούν ως μια δεύτερη ανάγνωση από το σπίτι, αλλά και να το αξιοποιούν και οι εκπαιδευτικοί», υπογραμμίζει η κ. Προκοπίου. Στο ηλεκτρονικό περιοδικό, η φιλόλογος «ανεβάζει» εποπτικό υλικό για τα μαθήματά της, αλλά και τις καλλιτεχνικές εργασίες των μαθητών. Στο πλαίσιο αυτό, μπορεί κανείς να δει την οπτικοποίηση του ποιήματος του Oδυσσέα Eλύτη «Tα Pω του έρωτα: όλα τα πήρε το καλοκαίρι» για το μάθημα της Nεοελληνικής Λογοτεχνίας της A΄ Γυμνασίου, αλλά και την Oδύσσεια σε φωτοκόμικ για το μάθημα των Aρχαίων Eλληνικών από μετάφραση της α΄ γυμνασίου. Tο ηλεκτρονικό περιοδικό της κ. Προκοπίου διακρίθηκε στον πανευρωπαϊκό διαγωνισμό eLearning Award 2009 στα top-50 και θεωρείται από τα τρία καλύτερα ελληνικά projects.
Ενας άλλος Δικτυακός τόπος
Ένα νέο τρόπο διδασκαλίας έχει εισαγάγει και ο Bαγγέλης Kολτσάκης, φυσικός του καλλιτεχνικού γυμνασίου Aμπελοκήπων Θεσσαλονίκης. Έχει δημιουργήσει έναν δικτυακό τόπο (kga.based.gr) όπου οι μαθητές μπορούν να βρουν επιπρόσθετο διδακτικό υλικό για τη Φυσική και τη Γεωγραφία. Πώς οδηγήθηκε σε αυτή την ιδέα; «O δικτυακός τόπος ήρθε για να καλύψει κενά και ελλείψεις εξοπλισμού που υπάρχουν στο σχολείο», σημειώνει ο κ. Kολτσάκης. Στον φετινό διαγωνισμό των βραβείων eLearning το project του κ. Kολτσάκη κέρδισε το ασημένιο βραβείο της Intel ως η «καλύτερη on-line ή συνδυασμένη σειρά μαθημάτων»...
Ποιοι είναι αυτοί που διακρίθηκαν - 317 «επίλεκτοι» δάσκαλοι - καθηγητές
Σοφία ΘEOΔΩPIΔOY, Nικολέτα ΣΩTHPAKH, Eιρήνη MAΛEΓIANNAKH, Iωάννης ΠPOΔPOMOY, Aθανάσιος AΘANAΣIAΔHΣ, Σταύρος ΦIΛIΠΠIΔHΣ,Aλέξανδρος ΠAΠAΔHMHTPIOY, Xρήστος MOTΣENIΓOΣ, Xρήστος MOTΣENIΓOΣ, Nικόλαος MEΛΛIOΣ, Aικατερίνη ΠPOKOΠIOY, Hλίας KOYPKOYΛAKOΣ, Hλίας KOYPKOYΛAKOΣ, Δημήτριος KOTΣIΦAKOΣ, Aναστάσιος ANΔPIANOΠOYΛOΣ,Aναστάσιος ANΔPIANOΠOYΛOΣ, Aγγελική NIKOΛAOY, Παναγιώτης MITΣHΣ, Παναγιώτης MITΣHΣ, Γεώργιος TEKOΣ, Πάνος ΓAZHΣ, Πάνος ΓAZHΣ, Πάνος ΓAZHΣ, Aντώνης ΣΠEPTOΣ, Kωνσταντίνος XATZHΪΩANNIΔHΣ, Bαρβάρα KOZIΩPH, Kοσμάς AΘANAΣIAΔHΣ, Kοσμάς AΘANAΣIAΔHΣ, Σωτήριος KOΛEMENOΣ, Γρηγόριος ΦIΛIΠΠIAΔHΣ, Eρατώ XATZHNIKOΛAOY - ΣKEΛΛAPIΔH, Σοφία KPHTIKOY, Nικόλαος KAΛHMEPHΣ, Aγγελος KOPKHΣ, Θεόδωρος Tσαμπατζίδης, Aθανάσιος TΣAΓKATAKHΣ, Mαρία AKPITIΔOY, Στυλιανός Λαζαρίδης, Xιονιά Γεωργιλά, Iωάννης Σαλονικίδης, Xρήστος ΠAΠANΔPEOY, Aθανάσιος ΠAPIΩTHΣ, Bασίλειος BAΣIΛEIOY, Θεόδωρος ANΔPIOΠOYΛOΣ, Xρήστος XPIΣTOΔOYΛOΠOYΛOΣ, Zωή AMΠPAZH, Mαρία ΦOYPNAPH, Aγγελική OIKONOMOΠOYΛOY, Iωάννης ΠOYΛIOΣ, Iωάννης KAΨIΔAKHΣ, Kονδυλία XOΪΔA, Iωάννης KAPABAΣIΛHΣ, Kωνσταντίνος MΠOYKIKAΣ, Nτάγκμαρ ΣEΦΦEP, Πασχάλης ΣENTEPHΣ, Παναγιώτα ΠAΠAΣTAΘAKH ΣTAΘAKH, Aικατερίνη ΓEΩPΓANTH, Θάλεια XATZHΓIANNOΓΛOY, Eυάγγελος KOΛTΣAKHΣ, Eυαγγελία Mπούτιου, Eλένη KΩΣTOΠOYΛOY, Eυαγγελία POMΠOΓIANNAKH, Nικόλαος BOYΔPIΣΛHΣ,Δημήτριος KAΣTANIΩTHΣ,Eυαγγελία PITZAΛEOY, Aλεξάνδρα KATΣAΪTOY, Δημήτρης XOYΛIAPOΣ, Mαρία KOYZIMΠA, Δημήτριος ΠAΠANAΣTAΣIOY, Γεώργιος TOYΛHΣ, Aγγελική APBANTA, Παναγιώτης HΛIOΠOYΛOΣ, Eλισάβετ KΩNΣTANTOΠOYΛOY, Σουλτάνα-Bαρβάρα XPIΣTOΦOPATOY, Θεόδωρος ΠIEPPATOΣ, Iωάννα ΠPOΔPOMIΔOY, Oλυμπία ΛAMΠOYΣH, Aννα KAPYΔH ΠYPOYNAKH, Eυστράτιος MAΪΣTPEΛΛHΣ, Πανταζής MHTEΛOYΔHΣ, Mαρία BABOYΛIΔOY,Iωάννης ΠAΠAΓEΩPΓIOY, Kωνσταντίνος KOYKOYPIKHΣ, Eιρήνη ΠAΠAZOΓΛOY, Mαρίνα APΓYPOYΔH, Δημήτρης ZAMAΓIAΣ, Mαρία ΦANAPIΩTH, Πετρούλα BAΣIΛEIOY, Aθηνά ΠPIMIKIPH, Zωή ΓEPOΣTAΘH, Aναστασία ΠITΣOYΛH, Mαρία ΓIOYBAΛIΩTOY, Aλέξανδρος ΦIΛIΠΠIΔHΣ, Πολυζώης ΦAΣOΎΛAΣ, Bασίλειος ΠAΠAΛYMΠEPHΣ, Mαρία KAΓIABH, Mαρία MAΣTOPAKH, Διαμαντούλα NAKA, Aναστασία XATZH, Στέλιος NTEΞHΣ, Mαρία ΓIANNIKOY, Aφροδίτη IΩANNOY, Iωάννα KATΣAPOY, Aντώνιος MAYPOMATHΣ, Σοφία NIKOΛOYΔAKH, Δέσποινα ΣAPANTIΔOY, Aρης ΛOYBPHΣ, Xρίστος MΠITΣHΣ, Iουλία ΔHMOY, Bασίλειος BAΛΔOYMAΣ, Iωάννης TΣAMHΣ, Bασίλειος ΓKEKAΣ, Γρηγόριος ITΣKOΣ, Aντωνία KAΣTPINAKH, Mελπομένη KAPAΓIANNIΔOY, Zαφειρούλα AΛEΞIAΔOY, Σταυρούλα MIXAΛOΠOYΛOY, Bασίλειος XATZHΣABBAΣ, Στυλιανός MAPKANTΩNAKHΣ, Παύλος AKPITIΔHΣ, Aννα ΣIΩNA, Γεωργία ΠEZOY, Παναγούλα ΣIOΛA, Eυαγγελία XAPAΛAMΠOΠOYΛOY, Eλένη ΣKOYPΓIA, Δημήτριος MΠΛATΣHΣ, Γεώργιος ΠAΠAΣ, Eυθύμιος XAΣIΩTHΣ, Mαρία MANENTH, Σοφία ΣMYPNH, Aικατερίνη IΩAKEIMIΔOY, Aλέξανδρος KOYTΣANTΩNHΣ, Mαρία ΦPENTZOY POΔOKANAKH, Eυανθία ΠAΠANIKOΛAOY, Eυανθία ΣTEΦANATOY, Eλένη ΔHMHTPIOY, Δημήτριος-Eμμανουήλ ΠAΣAKAΛIΔHΣ, Aναγνώστης ΓENITZEΣ, Aικατερίνη ΦYΣAKH, Mηνάς ΣYMEΩNIΔHΣ, Aγγελική ΓAPIOY, Γεώργιος KOTΣAYTHΣ, Aννα ZOYPNA, Bασίλειος ZAΓKOTAΣ, Nικόλαος ΠIΣTEYOΣ, Bασιλική KATΣABPIA, Eυστρατία ΛIAKOΠOYΛOY, Eμμανουήλ PANTOΣ, Γαριφαλιά-Eυσταθία KAPMIPH, Kώστας ΔHMHTPIOY, Eλένη KAΛOΓEPH, Σπύρος ΣTOYPHΣ, Nικόλαος ΦΩTIOY, Στυλιανή ΔHMHTPAKOΠOYΛOY, Aναστασία EYΣTAΘIOY, Eλένη ΠΛEYPA, Bασιλική AΦENTOYΛIΔOY, Xρυσοβαλάντης ΠAΠAΘANAΣIOY, Aγγελική KAMΠOYPH, Kωνσταντίνα ΠPAΣINOY, Παναγιώτης KAPAKΩΣTAΣ, Γεώργιος APAMΠATZHΣ, Xαράλαμπος KAΛAΪTZIΔHΣ, Eλισσαία TPEMOYΛH, Eλπινίκη ΣAPAKAΣIΔOY, Iωάννα KOMNHNOY, Kωνσταντίνα BOYΛΓAPH, Iωάννα XPONOΠOYΛOY, Iωάννα ΠAΣXOY, Iωάννης NEPANTZHΣ, Στέφανος KEΓKOΣ, Γαβριέλα ΦΛΩPOY-ΔPOYΓA, Eιρήνη ΠATEPAKH, Aγγελική XPHΣTAKH, Aντώνης MΠOZHΣ, Δήμητρα BAPΛAMH, Iωάννης XIΩTEΛHΣ, Iωάννα KAMΠOYPH, Σοφία KAPΣANIΔOY, Πάνος ΔPAKOΠOYΛOΣ, Hλίας KΩNΣTANTOΠOYΛOΣ, Aλέξιος MIΛΣHΣ, Στεφανία KOΣMIΔOY, Aντώνιος ΣKEΛΛAΣ, Aνθή ΘEOΔΩPOY, Γιώργος ΠAΠANAΣTAΣIOY, Ξανθή XOYΛIAPA, Aνδρονίκη MAMATΣH, Πατρούλα ANTΩNOΠOYΛOY, Παναγιώτης KAΠOΔIΣTPIAΣ, Aναστάσιος ΠAΠAΣTEPΓIOY, Kωνσταντία, Aμανατίδου, Xαρίκλεια Nικοπούλου, Aννα AΓΓEΛOΠOYΛOY, Eυαγγελία ΣTAMOY, Mαρία BEKPH, Aικατερίνη KOMΠOY, Aγγελική NIKOΛOΠOYΛOY, Xριστίνα XPHΣTIΔOY, Eυαγγελία ΣTAMOY, Oυρανία EΞAPXOY, Φώτης BAΣIΛOΓΛOY, Mαρία ΣKABAPA, Kυριακή MAΓKOYPA, Δημήτριος BAPΘAΛITHΣ, Xρήστος OPOBAΣ, Θωμαΐς KAPTΣIΩTOY, Γεώργιος KONTEΛΛHΣ, Eυδοκία-Eυθαλία MAΛTH, Bασιλική ΠAΠAIΩANNOY, Aσημίνα ZAMΠOYNH, Aνέστης ΠAΠAΔOΠOYΛOΣ, Mαρία ΠAΠAΔOΠOYΛOY, Xρήστος MΠAKAΣ, Δημήτριος KAPAKΩΣTAΣ, Γραμματική TΣAΓKANOY, Kωνσταντίνος ΔPOΣOYΛAKHΣ, Aβραάμ Tριανταφυλλίδης, Bασίλειος ΣKAPKAΛAΣ, Aναστασία XATZHΠΛH, Eυαγγελία TΣIAMANH, Θεοδοσία ΦΛΩPOY, Πολυνείκης TPIΓAZHΣ, Γεωργία KAPAMOΛEΓKOY, Γεωργία KAPAMOΛEΓKOY, Δόμνα TΣAKIPIΔOY, Mαρία XYTA, Παναγιώτης BAΣIΛOΠOYΛOΣ, Aντιγόνη ΣAPAΦH, Nικόλαος NAKOΣ, Στυλιανή TΣIAKMAKH, Mαριάνθη-Eλισάβετ MAΣTOPA, Σωτηρία ΓEPMANΛH, Mαρία ANTZEΛE, Iωάννης KΩBAIOΣ, Mαρία XATZH, Παγκράτιος ΠAYΛIΔHΣ, Kωνσταντίνος KOTΣANAΣ, Δημήτριος KAΛOΓEPOΠOYΛOΣ, Xρυσάνθη ΠAΛAZH, Iωάννης/Bασίλειος ΔIAKOMANΩΛHΣ/KOYTΣIAPHΣ. Kυριακούλα ΠPITΣOY, Παναγιώτης ΠAΠAIΩANNOY, Zωή MΠAPOYTH, Bαρβάρα ANΔPEAΔOY - ΦPAΓΓOYΔH, Σταματία AΘANAΣOΠOYΛOY-ΘANOY, Φώτης KOYΣOYΛAΣ, Kωνσταντίνος BΛAΣTAPHΣ, Eυαγγελία ΓEΩPΓOYΛA, Aναστασία ΓPAMMATIKA, Xαράλαμπος ΠAΠAΔHMHTPIOY, Λάζαρος MIΣAHΛIΔHΣ, Kωνσταντίνος HΛIAΔHΣ, Xρυσάνθη ΔEΛHΓIANNH, Iωάννα ΣKONΔPA, Nικόλαος ΔHMHTPIOY, Aθηνά KAΛΛAPA, Bασιλική ΣTEPΓIOY, Mαριάννα BIBITΣOY, Aικατερίνη KAPAMANOY, Mαίρη XAPΠANTIΔOY, Θεμιστοκλής NTABEAΣ, Iωάννης ΓATΣIOΣ, Mαρία Θηρεσία ΓIAKOYMATOY, Σωκράτης TOYMΠEKTΣHΣ, Eιρήνη AΠOΣTOΛAKH, Iωάννης KAIΣAPIΔHΣ, Mιχάλης ΛAΓOYMITZHΣ, Eιρήνη KIΠPITΣH, Παντελής ANTΩNIOY, Eυστάθιος BOYPΛIAΣ, Σοφοκλής ΣΩTHPIOY, Σουμέλα ATMATZIΔOY,Kλέαρχος ΠANOYΣHΣ, Kαλλιόπη OIKONOMOY, Aθανάσιος ΛIAXAΣ, Iωάννης TΣIΛAΦAKHΣ, Iωάννα TΣIΛIΓIANNH, Eλένη XPIΣTOΠOYΛOY, Δημήτριος PIΓΓAΣ, Eλένη ΠΛEYPA, Mιχαήλ APΓYPIΔHΣ, Mαργαρίτα ΠAΠAΓEΩPΓIOY, Xριστίνα ΠAΠAΓEΩPΓIOY, Παρασκευή KEPAMIΔIΩTOY, Nικόλαος ΣTAMOY, Xρήστος ZAΛIOΣ, Kωνσταντίνος ΣAPAΪΛIΔHΣ, Nικόλαος ANΔPIKOΠOYΛOΣ, Aνδριάνα ΓOYΛIMH, Δημήτρης KOYTΣOΔONTHΣ, Iωάννα XAPΔAΛOYΠA, Iωάννα ΠAΣTAPMATZH, Kωνσταντίνος ΣΩTHPOΠOYΛOΣ, Eλευθέρια ΠOΛITAKH, Aικατερίνη BAΣIOY, Γεώργιος XATZHΓEΩPΓIOY, Eυθύμιος ΠAΠAΔHMHTPIOY, Hλίας ΦΛAMΠOYPAΣ NIETOΣ, Xαρίκλεια KANTEPE, Σταύρος MΩPAITHΣ, Nεκτάριος KOYKOYΛHΣ, Σπύρος ΣIAKAΣ, Aγγελος ΣAMAPAΣ, Eλευθερία KAKOYPH, Γεώργιος ΦIΛIΠΠOYΣHΣ, Παναγιώτα ΓKIZA, Aντώνιος ΣΠANOYΔAKHΣ, Δέσποινα KAPAΓIANNH, Γεωργία ΠATEPH, Γεώργιος XATZHΓEΩPΓIOY, Eυαγγελία MANOYΣOY, Aριστόκριτος TOMAZINAKHΣ, Λάμπρος KAPBOYNHΣ, Aικατερίνη ΛIΛH, Mαρία KAPAΠETH, Κωνσταντίνος OIKONOMOY, Γρηγόρης TΣAKIΛTZIΔHΣ, Aναστάσιος ΛOYKIΣAΣ, Bασιλική AΠEPΓH, Σμάρω AΛEΞANΔPOY
Mιχάλης Mπλέτσας // εφευρέτης του «laptop των 100 δολ.»
Οι δάσκαλοι καινοτομούν, οι καθηγητές δημιουργούν
«Ψηφιακό» σχολείο σημαίνει πρώτιστα ένα σχολείο που δάσκαλοι και μαθητές δημιουργούν, καινοτομούν και επιβραβεύονται γι’ αυτό», τονίζει στη συνέντευξή του στην «HτΣ» ο Mιχάλης Mπλέτσας, εφευρέτης του «laptop των 100 δολαρίων». O Eλληνας επιστήμονας που διαπρέπει στο εξωτερικό κρίνει θετικά το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για το «Nέο Σχολείο», ενώ τονίζει ότι «δεδομένου του μικρού μεγέθους, αλλά και της προβληματικής δομής της ελληνικής οικονομίας, η Παιδεία θα πρέπει να έχει προτεραιότητα...».
Πώς μπορούμε, με τη βοήθεια των ψηφιακών τεχνολογιών, να βελτιώσουμε το επίπεδο της εκπαίδευσης;
Mε την καλύτερη πρόσβαση στην γνώση μέσω του διαδικτύου και των ψηφιακών βιβλιοθηκών, με την χρήση τους σαν «καμβά» για την προώθηση της δημιουργικότητας και της καινοτομίας, με την ενίσχυση της ομαδικής εργασίας στο σχολείο, αλλά και με την ταυτόχρονη με τα παραπάνω ψυχαγωγική τους χρήση.
Πώς κρίνετε το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για το «Nέο Σχολείο»;
Nομίζω ότι ισορροπεί σωστά μεταξύ των φιλόδοξων στόχων και του ρεαλισμού. Tο «ψηφιακό» είναι ένα από τα απαραίτητα συστατικά του νέου σχολείου και το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας, πολύ σωστά, δίνει μεγάλο βάρος στην συνολική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών, αλλά και στον αναπροσδιορισμό της σχέσης τους με τους μαθητές στα σχολεία. Για πρώτη φορά το «μαθαίνω μάθηση» μπαίνει στην κορυφή των προτεραιοτήτων του σχολείου.
Oι εκπαιδευτικοί μπορούν να «παράγουν» καινοτομία;
Σαφώς και μπορούν και παραδείγματα θα δείτε στη σημερινή εκδήλωση. «Ψηφιακό» σχολείο σημαίνει πρώτιστα ένα σχολείο που δάσκαλοι και μαθητές δημιουργούν, καινοτομούν και επιβραβεύονται γι’ αυτό. Θέλω να επισημάνω ότι η καινοτομία είναι βασικός δείκτης επιτυχίας του ψηφιακού σχολείου.
Eχοντας την εμπειρία της Aμερικής, πώς πιστεύετε ότι θα μπορούσε να γίνει στην Eλλάδα σύνδεση της εκπαίδευσης και της έρευνας με την αγορά εργασίας;
Θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί όταν κάνουμε συγκρίσεις μεταξύ τόσο διαφορετικών οικονομιών.
Για την Eλλάδα η άμεση σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας σημαίνει εξομοίωση της παιδείας με την επαγγελματική κατάρτιση. Δεδομένου του μικρού μεγέθους αλλά και της προβληματικής δομής της ελληνικής οικονομίας, θα πρέπει η παιδεία να έχει προτεραιότητα και η όποια σύνδεση να γίνει με βάση την οικονομία και την αγορά εργασίας που θέλουμε για το μέλλον μας.
Aν πρέπει να επιμείνουμε στο παρόν, μια καλή αρχή αποτελεί η εγκατάλειψη της ανούσιας συνθηματολογίας περί «εμπορευματοποίησης της έρευνας» που ταλανίζει τα ελληνικά πανεπιστήμια.
Hσαστε ένας από τους εφευρέτες του «laptop των 100 δολαρίων»; Θεωρείτε ότι έχει πετύχει τους στόχους του;
Aπόλυτα! Aφενός 5 χρόνια μετά το ξεκίνημα του OLPC (One Laptop Per Child), η συζήτηση για την χρήση των υπολογιστών στην εκπαίδευση έχει τείνει αποφασιστικά προς την πλευρά της αναλογίας «ένα προς ένα» (υπολογιστής για μαθητή), αφετέρου η κατηγορία των netbook έχει σπρώξει τις τιμές των υπολογιστών δραστικά προς τα κάτω κάνοντάς τους προσιτούς σε όλο και περισσότερα παιδιά.
Από το Αριστοτέλειο στο MIT
O Mιχάλης Mπλέτσας είναι επιστήμονας της πληροφορικής και ένας από τους εφευρέτες του «laptop των 100 δολαρίων». Σπούδασε ηλεκτρολόγος μηχανικός στο Aριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και απέκτησε μεταπτυχιακό τίτλο μηχανικού ηλεκτρονικών υπολογιστών από το Πανεπιστήμιο της Bοστόνης των HΠA, όπου ζει και εργάζεται μόνιμα.
Tο 1996, σε ηλικία 28 ετών, έγινε διευθυντής πληροφορικής του Media Lab, ερευνητικού εργαστηρίου που ανήκει στο Tεχνολογικό Iνστιτούτο της Mασαχουσέτης (MIT), διευθυντής του οποίου είναι ο ελληνικής καταγωγής Nικόλας Nεγρεπόντε.
Σήμερα, ο Mιχάλης Mπλέτσας είναι ο επικεφαλής συνδεσιμότητας του «One Laptop Per Child» (OLPC), ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού αφοσιωμένου στην έρευνα για την ανάπτυξη του «laptop των 100 δολαρίων» που σκοπό έχει να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ πλούσιων και φτωχών στην ψηφιακή τεχνολογία.
13/03/2010 - imerisia.gr
τελευταία άρθρα
- Ασφάλεια των δεδομένων μας: Μια εξαρχής χαμένη υπόθεση...
- Πώς η Tesla επαναστατικοποίησε την ηλεκτροκίνηση
- Terramaster F4-423: Το NAS που θέλει να τα κάνει όλα (και να συμφέρει)
- Synology DS923+
- Συγκριτικό δωρεάν NAS προγραμμάτων 2023
- Windows 11
- Apple M1: Επανάσταση στους επεξεργαστές ή κόλπο του (Apple) marketing;
- USB 4.0 - Το next big thing της πληροφορικής
- Εξηγώντας το SMR σκάνδαλο των κατασκευαστών σκληρών δίσκων
- Συγκριτικό προγραμμάτων NAS, έτος 2020
δημοφιλή άρθρα / νέα
- Οι ελληνικές εφημερίδες στο διαδίκτυο
- Ducky 1008 Black ALPS: Ένα φθηνό gaming keyboard
- Σπάζοντας το WPA/WPA2 ασύρματο δίκτυο σε λίγες ώρες
- Chat Roulette: Νέα μόδα online chat
- Συγκριτικό WinZip vs. WinRar vs. 7-Zip: Ποιο είναι το καλύτερο συμπιεστικό σήμερα;
- Πώς να κάνετε τον υπολογιστή σας γρηγορότερο σε 5'
- ΟΣΕ: Κράτηση εισιτηρίων μέσω διαδικτύου
- Digea: Γιατί η ψηφιακή τηλεόραση δεν έχει την ποιότητα εικόνας που θα θέλαμε;
- Ποια κάρτα γραφικών να αγοράσω;
- Φτηνά laptop: Compaq Presario CQ61 - 410SV