Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

χακτιβισμόςΟ ακτιβισμός του… καναπέ φαίνεται ότι αποδεικνύεται η πιο προσφιλής μορφή διαμαρτυρίας για τις νεότερες γενιές, που αρνούνται να βγουν στους δρόμους για να συμμετάσχουν σε διαδηλώσεις, όπως έκαναν οι γονείς τους...

Σε αυτόν το λόγο ενδεχομένως οφείλεται και το γεγονός ότι οι περισσότεροι ακτιβιστές στρέφονται πλέον στον κυβερνοχώρο για να «πολεμήσουν» για τις ιδέες τους. Αποτέλεσμα της νέας τάσης είναι οι επονομαζόμενοι «χακτιβιστές», ένας νέος όρος ο οποίος προέρχεται από το πάντρεμα των λέξεων «χάκερ» και «ακτιβιστής».

Πολλές οργανώσεις χακτιβιστών δραστηριοποιούνται ήδη σε διάφορες χώρες της Δύσης, οι οποίες επιλέγουν να αγωνιστούν γι’ αυτό που θεωρούν καλό για την κοινωνία, άλλοτε με θεμιτά και άλλοτε με αθέμιτα μέσα. Μια από τις μεγαλύτερες οργανώσεις του είδους στην Ευρώπη είναι η «Chaos Computer Club». Παρά το… χάος που υποδηλώνει το όνομά της, η γερμανική αυτή οργάνωση επιχειρεί να φέρει πολιτικές και κοινωνικές αλλαγές, εκπαιδεύοντας ταλαντούχους εφήβους στην ευγενή τέχνη του χάκινγκ. Μια από τις πιο έξυπνες φάρσες της οργάνωσης είχε στηθεί το 2008. Είχε αποκτήσει τα αποτυπώματα του τότε Γερμανού υπουργού Εσωτερικών -και νυν Οικονομικών- Βόλφγκαγκ Σόιμπλε από ένα ποτήρι και εν συνεχεία τα πρόσθεσε σε μια λίστα του υπουργείου με αποτυπώματα υπόπτων. Στόχος τους ήταν να δείξουν την αδυναμία των συστημάτων βιομετρικής ταυτοποίησης.

Σαφώς πιο… ζόρικη προσέγγιση στο θέμα έχει η οργάνωση «Anonymous». Συχνά οι επιθέσεις της θέτουν εκτός λειτουργίας επίσημες ιστοσελίδες κυβερνήσεων, όπως έκαναν πρόσφατα στην Αυστραλία. Με ομαδικές επισκέψεις από Η/Υ που είχαν θέσει υπό τον έλεγχό τους, πραγματοποίησαν μαζικές «επιθέσεις» σε κρατικές ιστοσελίδες, με αποτέλεσμα αυτές να τεθούν εκτός λειτουργίας από το φόρτο εργασίας. Στόχος του χτυπήματος ήταν να διαμαρτυρηθούν για την πρωτοβουλία της αυστραλιανής κυβέρνησης να μπλοκάρει την πρόσβαση σε ορισμένες πορνογραφικές ιστοσελίδες.

Οπως είναι αναμενόμενο, οι πράξεις των οργανώσεων που βρίσκονται στη… λάθος πλευρά του νόμου συχνά δεν έχουν και το επιθυμητό αποτέλεσμα, καθώς η κοινή γνώμη και τα ΜΜΕ δεν είναι με το μέρος τους.

 

18/03/2010 - e-typos.com

Διαβάστε επίσης:

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;