Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

κοινωνικά δίκτυαΕυρωπαίοι αξιωματούχοι επί νομικών θεμάτων εξετάζουν κατά πόσο η δημοσίευση φωτογραφιών, βίντεο και άλλων στοιχείων πολιτών της Ε.Ε. σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, των οποίων δεν είναι καν εγγεγραμένα μέλη, συνιστά παραβίαση προσωπικών δεδομένων.

Οι ελβετικές και γερμανικές αρχές φτάνουν στην καρδιά μιας συζήτησης που έχει ξεκινήσει για τα καλά στην Ευρώπη και αφορά τα προσωπικά δεδομένα: Σε ποιο βαθμό είναι οι υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης υπεύθυνες για το περιεχόμενο που ανεβάζουν οι χρήστες τους; Οι εξελίξεις, όπως διαμορφώνονται, θέτουν ένα νέο πεδίο αντιπαράθεσης μεταξύ των αμερικανικών διαδικτυακών κολοσσών και των ευρωπαϊκών αρχών, ένα μήνα μετά την καταδίκη από ιταλικό δικαστήριο τριών στελεχών της Google για ένα βίντεο χρήστη που δημοσιεύτηκε στο YouTube.

Οποιεσδήποτε αλλαγές στο υφιστάμενο καθεστώς μπορούν να αλλάξουν δραστικά τον τρόπο λειτουργίας του Facebook, του YouTube και άλλων αντίστοιχων υπηρεσιών, μεταθέτοντας στην ουσία την ευθύνη για την εξασφάλιση των προσωπικών δεδομένων από τους χρήστες στις εταιρείες.

Οι Γερμανοί και Ελβετοί επίτροποι προστασίας δεδομένων έχουν ζητήσει από το Facebook να εξηγήσει τις πρακτικές με βάση τις οποίες επιτρέπει στους χρήστες να δημοσιεύουν διευθύνσεις e-mail, φωτογραφίες και άλλα δεδομένα ανθρώπων που δεν είναι μέλη της ιστοσελίδας. «Αυτή τη στιγμή, απλά επιτρέπουν σε οποιονδήποτε θέλει να χρησιμοποιήσει την υπηρεσίας να λέει ότι έχει τη συγκατάθεση όσων τα προσωπικά στοιχεία δημοσιεύει», εξήγησε ο Ελβετός επίτροπος Χάνσπετερ Θούερ. Δεν αποκλείεται μάλιστα το ενδεχόμενο, να ζητήθει από το Facebook να επικοινωνεί με τους ανθρώπους των οποίων τα στοιχεία δημοσιεύονται για να λάβει τη συγκατάθεση τους.

Από την πλευρά του, ο Θίλο Βάιχαρτ, επίτροπος προστασίας δεδομένων του κρατιδίου Σλέσβιγκ Χόλσταιν στη βόρεια Γερμανία, χαρακτήρισε «πλήρεις ανοησίες» τους ισχυρισμούς του Facebook ότι λαμβάνει τις απαραίτητες διαβεβαιώσεις για τη δημοσιοποίηση προσωπικών δεδομένων από τους χρήστες του. «Έχουμε επικοινωνήσει μαζί τους και έχουμε ξεκαθαρίσει ότι δεν ακολουθούν τους ευρωπαϊκούς νόμους», πρόσθεσε.

Οι έρευνες των γερμανικών και ελβετικών αρχών βρίσκονται ακόμη σε προκαταρκτικό στάδιο και δεν μπορούν να έχουν άμεσες επιπτώσεις για οποιονδήποτε. Ο Βάιχαρτ ωστόσο σημείωσε ότι το θέμα συζητείται με άλλους αξιωματούχους των χωρών-μελών της Ε.Ε.

Η ευρωπαϊκή στάση διαφέρει σημαντικά από την αυτό-ρυθμιζόμενη προσέγγιση της ελεύθερης αγοράς που ακολουθείται στις ΗΠΑ, όπου οι διαδικτυακές εταιρείες προσφέρουν πληθώρα δωρεάν υπηρεσιών σε χρήστες εάν δώσουν προσωπικά τους στοιχεία που θα βοηθήσουν στην καλύτερη στόχευση διαφημίσεων, όπως επεσήμανε ο καθηγητής του νομικού τμήματος του πανεπιστημίου της Κολούμπια, Έμπεν Μόγκλεν.

«Αν οι Ευρωπαίοι νομοθέτες δουν το ζήτημα σοβαρά, θα προκληθεί σημαντική σύγκρουση», εξήγησε ο Μόγκλεν, που μελετά το ζήτημα των προσωπικών δεδομένων από την πρώτη εποχή ύπαρξης του Παγκόσμιου Ιστού.

Το Facebook από την πλευρά του, θεωρεί ότι εφαρμόζει τις δέουσες πολιτικές που επιτάσσει η Ε.Ε., αφού παρέχει τη δυνατότητα σε μη χρήστες του Facebook να σβήνουν τα προσωπικά τους στοιχεία όπου αυτά εμφανίζονται στην ιστοσελίδα. «Ως εταιρεία που δρα σε παγκόσμια κλίμακα, εξασφαλίζουμε τη συμβατότητα της υπηρεσίας μας με όλα τα νομικά συστήματα των χωρών στις οποίες λειτουργούμε», δήλωσε ο διευθυντής πολιτικής του Facebook Europe, Ρίτσαρντ Άλαν.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξάλλου, έχει ήδη δείξει τις προθέσεις της στο θέμα των προσωπικών δεδομένων, όταν τον περασμένο μήνα υποχρέωσε τη Google να ειδοποιεί τους ευρωπαίους κατοίκους προτού στείλει τα ειδικά οχήματα με τις κάμερες που καταγράφουν τους δρόμους για την υπηρεσία Street View Maps.

 

24/03/2010 - kathimerini.gr με πληροφορίες Associated Press

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;