Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )
http://www.sepe.gr/files/images/world_comm.jpgΠροτάσεις για την ενίσχυση της εξωστρέφειας με τη χρήση ΤΠΕ κατέθεσε ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδας.  Οι προτεινόμενες δράσεις του ΣΕΒΕ, που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης για τις γενικές αρχές και προτεραιότητες Σχεδιασμού του Ε.Π. «Ψηφιακή Σύγκλιση», χωρίζονται σε δύο άξονες: Άμεσες Ενισχύσεις σε επιχειρήσεις (“e – Διεθνής Επιχείρηση”), Ενισχύσεις σε συλλογικούς φορείς (“e – Διεθνής Φορέας Εξαγωγών”). Όπως τονίζεται από το ΣΕΒΕ, ο σύνδεσμος ακολουθώντας τις εξελίξεις στον εξαγωγικό χώρο και έχοντας αναγνωρίσει τη χρήση νέων Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών ως το πλέον σύγχρονο και αποτελεσματικό όχημα για την ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων, παρουσίασε, στο πλαίσιο συνεδρίασης του Δ.Σ. στον Ειδικό Γραμματέα Ψηφιακού Σχεδιασμού, κύριο Αντώνη Μαρκόπουλο, δέσμη προτεινόμενων δράσεων για την ενίσχυση της εξαγωγικής δραστηριότητας των ελληνικών επιχειρήσεων με τη χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών, συνολικού προϋπολογισμού 60 εκατ. ευρώ.

Ο Άξονας 1 αφορά σε πρόγραμμα άμεσων ενισχύσεων σε επιχειρήσεις (“e – Διεθνής Επιχείρηση”) και έχει στόχο την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών από ΜΜΕ με υφιστάμενη εξαγωγική δράση, προκειμένου να αναπτύξουν σύγχρονες τεχνικές εξαγωγικών πρακτικών για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς τους. Το πρόγραμμα προτείνεται να χρηματοδοτηθεί με δημόσια δαπάνη ύψους 30.000.000€ και εν δυνάμει να ωφελήσει περί τις 1.000 επιχειρήσεις, ενώ ο προϋπολογισμός του επιχειρηματικού σχεδίου για κάθε επιχείρηση προτείνεται να κυμαίνεται από δέκα έως πενήντα χιλιάδες ευρώ και η χρηματοδότησή του από 30% έως 50%, βάσει οικονομικών κριτηρίων, αξιολόγησης της υφιστάμενης κατάστασης και της σκοπιμότητας, του σχεδιασμού και της δυνατότητας υλοποίησης των στόχων του επιχειρηματικού σχεδίου. Στις δράσεις που θα μπορέσει να χρηματοδοτήσει το πρόγραμμα συγκαταλέγονται:
  • Κατασκευή ξενόγλωσσης ιστοσελίδας με συγκεκριμένες προδιαγραφές,

  • Κατασκευή/ Διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος για πωλήσεις στο εξωτερικό,

  • Δημιουργία καινοτόμων ηλεκτρονικών εργαλείων για τη συνεργασία με επιχειρήσεις του εξωτερικού,

  • Δημιουργία και διαχείριση ηλεκτρονικών καταστημάτων και προηγμένων interactive web sites μέσω Internet,

  • Σύνδεση των διαδικασιών B2C με τις εσωτερικές επιχειρηματικές και διοικητικές διαδικασίες των επιχειρήσεων μέσω Internet,

  • Σύνδεση των εσωτερικών οικονομικών και διοικητικών διαδικασιών με τις εξωτερικές διαδικασίες παραγγελιοδοσίας,

  • Δημιουργία προηγμένων και καινοτόμων συστημάτων εξυπηρέτησης πελατών,

  • Δημιουργία DIY (do-it-yourself, "κάν' το μόνος σου") οn line shops,

  • Απόκτηση νέου εξοπλισμού προηγμένης τεχνολογίας για παραγωγή καινοτόμων προϊόντων/ υπηρεσιών ή την εφαρμογή καινοτόμων διαδικασιών,

  • Διεξαγωγή on-line ερευνών/ μελετών και αξιολόγηση της εξαγωγικής δυναμικότητας,

  • Πρόσβαση σε πληροφορίες για την ηλεκτρονική αναζήτηση και αναγνώριση διεθνών επιχειρηματικών ευκαιριών κλπ.


Ο Άξονας 2 αφορά σε πρόγραμμα έμμεσης στήριξης της εξωστρέφειας, μέσω ενισχύσεων σε συλλογικούς φορείς (“e – Διεθνής Φορέας Εξαγωγών”) και έχει στόχο την ενίσχυση συλλογικών φορέων στήριξης των εξαγωγών για τη δημιουργία υποδομών και την υιοθέτηση ενεργειών στήριξης του εξαγωγικού επιχειρείν και της διεθνοποίησης των επιχειρήσεων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ. Η δημόσια δαπάνη του Προγράμματος προτείνεται να ανέλθει σε 30.000.000€, το ποσοστό χρηματοδότησης να κυμαίνεται μεταξύ 50% και 70% αναλόγως της αγοράς – στόχου που στοχεύει το κάθε σχέδιο, ενώ οι εν δυνάμει ωφελούμενες επιχειρήσεις υπολογίζονται σε 3.000. Το πρόγραμμα προτείνεται να χρηματοδοτεί ενέργειες και δράσεις για:

  • Αξιοποίηση και την επέκταση της βάσης δεδομένων των γραφείων ΟΕΥ,

  • Συμπράξεις φορέων για τη δημιουργία πληροφοριακών κέντρων εξαγωγικής δραστηριότητας στο διαδίκτυο,

  • Δημιουργία δικτύου επαγγελματικών επαφών (ελληνικών και ξένων) στηριζόμενου στις βάσεις δεδομένων των συλλογικών φορέων υποστήριξης των ΜΜΕ (συνδέσμων, επιμελητηρίων κλπ),

  • Συμπράξεις συλλογικών φορέων για την ανάπτυξη ηλεκτρονικών εργαλείων υποστήριξης εξαγωγικής δραστηριότητας ΜΜΕ (πχ αυτοαξιολόγηση εξαγωγικής δυναμικότητας), προσομοίωσης στρατηγικών επιλογών επιχειρήσεων και των επιπτώσεών τους στα έσοδα της κάθε εταιρείας,

  • Online παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών και τη δημιουργία επιχειρηματικών εξαγωγικών πλάνων,

  • Προβολή μέσω διαδικτύου των προτύπων για τα ελληνικά εξαγώγιμα προϊόντα με στόχο τη διεθνή αναγνώρισή τους και τη διευκόλυνση της πρόσβασής τους σε αγορές, Συμμετοχή σε εκθέσεις του εξωτερικού που αφορούν σε νέες τεχνολογίες και ΤΠΕ, Δημιουργία Online βάσης δεδομένων με κατάλληλα εκπαιδευμένα στελέχη και ειδικoύς για την υποστήριξη των ΜΜΕ στις διαδικασίες διεθνοποίησής τους,

  • Δημιουργία online ομάδων εργασίας με συμμετοχή επιχειρήσεων του ίδιου κλάδου,

  • Δημιουργία δικτύων συνεργασίας ομοειδών κλάδων (πχ όπως το LinkedIn),

  • Δημιουργία εκπαιδευτικού προγράμματος προώθησης εξαγωγών και διεθνοποίησης ΜΜΕ με χρήση του διαδικτύου.


© Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας - ΣΕΠΕ 2008 - 2010

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;