Διαφήμιση
( 1 ψήφος )

virtualtourist.com logoΤις- αρνητικές- εμπειρίες τους από ταξίδια στην Ελλάδα περιγράφουν τουρίστες και σε ιστοσελίδες με τουριστικές πληροφορίες και εκατομμύρια επισκέπτες, όπως η VirtualTourist.com. Κάποιοι, όπως η Γουέντι από την Ατλάντα των ΗΠΑ, δίνουν μάλιστα χρηστικές πληροφορίες: «Υπάρχουν δεκάδες ταξίστην Αθήνα που χρεώνουν πολύ ακριβά τις διαδρομές.Αν όμως απλά προσπεράσετε τους οδηγούς και δείξετε πρόθεση να κατευθυνθείτε πεζή στον προορισμό σας, τουλάχιστον τρεις οδηγοί ταξί θα σας πλησιάσουν και θα σας προτείνουν πολύ χαμηλές τιμές για να σας μεταφέρουν».

Η Κριστίν ένιωσε άβολα στην Πλάκα από πλανόδιους μικροπωλητές: «Το πιο δύσκολο μέρος είναι να αποφύγεις κάποιες ηλικιωμένες γυναίκες που προσπαθούν να πουλήσουν λευκά κεντημένα τραπεζομάντιλα. Το να πείτε απλά “όχι” δεν είναι αρκετό.Οι συγκεκριμένες γυναίκες είναι τόσο επίμονες που σε ακολουθούν διαρκώς, και μάλιστα κατεβάζουν την τιμή από τα 120 στα 10 ευρώ.Εγώ τελικά τις απέφυγα χαμογελώντας» λέει.

Από την πλευρά του ο Ανταμ από τη Βαρσοβία της Πολωνίας περιγράφει κάποιο ξενοδοχείο της Αθήνας ως ένα από τα χειρότερα της Ευρώπης λέγοντας ότι τα δωμάτια ήταν απίστευτα βρώμικα, ότι έπρεπε να περιμένει αρκετή ώρα για να ζεσταθεί το νερό, ενώ η σύζυγός του εντόπισε μια κατσαρίδα στην τουαλέτα. Και συμπληρώνει ότι ο ιδιοκτήτης δεν πρέπει να είχε αλλάξει την επίπλωση από τη δεκαετία του ΄60, ενώ προτείνει στους άλλους τουρίστες να αποφύγουν το συγκεκριμένο ξενοδοχείο, καθώς «το προσωπικό δείχνει να μισεί τους πελάτες».


Περισσότερες στην Ελλάδα οι καταγγελίες τουριστών από άλλες ευρωπαϊκές χώρες

Στη χώρα μας οι καταγγελίες για την παροχή υπηρεσιών προς τους τουρίστες είναι πολύ περισσότερες απο άλλες ευρωπαϊκές χώρες που δέχονται σχεδόν τον τετραπλάσιο αριθμό τουριστών, είπε μιλώντας στο «Βήμα» ο πρώην Πρόεδρος Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων κ. Γιάννης Ευαγγέλου. Ειδικότερα, όπως είπε βάση στοιχείων προκύπτει ενδεικτικά ότι «αν στην Ελλάδα που δέχεται περίπου 15 εκατομμύρια τουρίστες έχουμε δέκα καταγγελίες σε άλλες χώρες της Ευρώπης όπως σε Ιταλία και Ισπανία που δέχονται 50 εκατομμύρια οι καταγγελίες δεν ξεπερνούν τις τρεις». Πρόσθεσε πως είναι λογικό να υπάρχουν καταγγελίες καθώς η τουριστική αγορά δεν λειτουργεί στην εντέλεια και για αυτό, σημειώνει, σημαντικός παράγοντας είναι η έλλειψη οργανωμένων ελεγκτικών μηχανισμών απο τις αρμόδιες υπηρεσίες. Και συμπλήρωσε ότι τα παράπονα τους που αφορούν κυρίως κακές παρεχόμενες υπηρεσίες και υπερχρεώσεις οι τουρίστες όταν επιστρέφουν στη χώρα τους τα μεταφέρουν σε συγγενείς και φίλους με αποτέλεσμα να σχηματίζεται μια άσχημη εικόνα για την χώρα μας και έτσι να βλάπτεται σημαντικά ο τουρισμός. Ακόμη κατήγγειλε ότι «οι νομαρχίες για «ψηφοθηρικούς λόγους» δεν μεριμνούν για το σωστό έλεγχο των τοπικών αγορών καθώς οι νομάρχες επειδή είναι αιρετοί φοβούνται την αντίδραση των ελεγχόμενων την ημέρα των εκλογών». Επίσης τόνισε ότι σχεδόν όλα τα τουριστικά γραφεία δέχονται παράπονα απο τουρίστες. Ένα απο αυτά αφορά την «έντονη» παρουσία «πορτοφολάδων» στον Ισθμό της Κορίνθου ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις όπου τουρίστες επειδή τους έσκισαν με ξυράφι ή σουγιά τσάντα είτε μπουφάν και αφαίρεσαν πορτοφόλια «κλειδώνονται» στα δωμάτια τους μέχρι να φύγουν απο την Ελλάδα επειδή φοβούνται και επίσης εάν δεν υπάρχει στο ξενοδοχείο τους εστιατόριο επιλέγουν να παραγγείλουν φαγητό απο εστιατόρια παρά να πάνε έξω να φάνε.

Προστασία τουριστών

Για να προστατευτούν οι τουρίστες να ζητούν πάντα απόδειξη απο τον οδηγό ταξί και εφόσον κρίνουν ότι το ποσό που τους ζητά για μια περιήγηση στα αξιοθέατα της Αθήνας ή για μια σύντομη εκδρομή είναι υπέρογκο να κάνουν «έρευνα αγοράς» και με άλλους οδηγούς και να επιλέξουν αυτόν με την καλύτερη προσφορά. Αυτό επεσήμανε μιλώντας στο «Βήμα» ο πρόεδρος του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αθήνας κ. Θύμιος Λυμπερόπουλος.

Σχετικά με τις καταγγελίες που έχουν γίνει για συναδέλφους του τόνισε πως υπάρχουν νόμοι για τους παραβάτες και είπε πως σε περίπτωση που ο τουρίστας επιθυμεί μια περιήγηση τότε νόμιμα ο οδηγός ταξί μπορεί να διαπραγματευτεί με τον πελάτη το κόστος της διαδρομής. Πάντως, πρόσθεσε, στο ΣΑΤΑ δεν έχουν γίνει καταγγελίες απο έλληνες ή αλλοδαπούς τουρίστες για υπερχρεώσεις ή κακή οδική συμπεριφορά συναδέλφων του.

Ακόμη κατήγγειλε πως «ζημιά» στο τουρισμό κάνουν ιδιωτικές εταιρείες με ιδιωτικής χρήσης λιμουζίνες που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά τουριστών. Οπως λέει χαρακτηριστικά πρόκειται για τους «σύγχρονους "πειρατές"» καθώς σε συνεργασία με τουριστικά γραφεία και ξενοδοχεία μεταφέρουν τουρίστες αντικαθιστώντας τα ταξί και χρεώνοντας τους με υπέρογκα ποσά όπως ενδεικτικά με 100 ευρώ για την διαδρομή απο το Σύνταγμα στο Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος». Παράλληλα, σημείωσε πως, για να μην αντιληφθεί ο τουρίστας την υπερχρέωση εντάσουν τα ταξιδιωτικά γραφεία το ποσό των μεταφορών με τις λιμουζίνες στο συνολικό κόστος του ταξιδιού.


Μορφές εξαπάτησης ξένων τουριστών

«Ψάρεμα» πελατών - κατευθυνόμενο shopping

Την συγκεκριμένη δουλειά αναλαμβάνουν καλοντυμένοι κύριοι ηλικίας περίπου 50 ετών που γνωρίζουν πολύ καλά αγγλικά και σχετικά καλά μια ή δυο άλλες ξένες γλώσσες και τους έχουν «στρατολογήσει» ιδιοκτήτες νυχτερινών κέντρων διασκέδασης και μπαρ. Στόχος τους τα γκρουπ τουριστών κυρίως απο ΗΠΑ και Γερμανία. Προσεγγίζουν τους αλλοδαπούς, τους λένε πως έχουν συγγενείς στις χώρες τους και τους προτείνουν να χαλαρώσουν πίνοντας ενα ποτό στο μπαρ το οποίο έχουν αναλάβει να διαφημίσουν. Παράλληλα πολλές φορές ο «ψαράς» πελατών δωροδοκεί τον αρχηγό του γκρουπ προκειμένου να φέρει τους τουρίστες σε συγκεκριμένο κατάστημα, δηλαδή το λεγόμενο κατευθυνόμενο shopping.

Ενοικίαση «αόρατων» αυτοκινήτων και μοτοσικλετών

Εχουν υπάρξει αρκετές καταγγελίες ότι οι ιδιοκτήτες των συγκεκριμένων επιχειρήσεων δίνουν σε αλλοδαπούς οχήματα ακόμα και αν δεν έχουν οι πελάτες δίπλωμα οδήγησης. Οπως έχουν διαπιστώσει οι αστυνομικοί της Τουριστικής Αστυνομίας αρκετοί επιχειρηματίες δίνουν σε αυτούς τους τουρίστες οχήματα τα οποία δεν έχουν δηλώσει με αποτέλεσμα όταν οι υπάλληλοι του ΕΟΤ πηγαίνουν για έλεγχο οι ιδιοκτήτες των γραφείων να τους παρουσιάζουν τα δηλωμένα οχήματα αποκρύπτοντας παράλληλα τα αυτοκίνητα και τις μοτοσικλέτες που έχουν παρανόμως ενοικιάσει σε αλλοδαπούς.

Άλλες τιμές στην απόδειξη, άλλες στον κατάλογο

Οι συνηθέστερες καταγγελίες που γίνονται απο αλλοδαπούς αφορούν την υπερχρέωση σε ταβέρνες και εστιατόρια. Οπως λένε άλλες τιμές είδαν στο τιμοκατάλογο και άλλα χρηματικά ποσά αναγράφονταν στην αποδείξη που έλαβαν. Απο την πλευρά τους οι περισσότεροι επιχειρηματίες υποστηρίζουν πως απλά πρόκειται για λάθος χρέωση που έγινε απο αμέλεια του υπαλλήλου.

Αλλοιωμένα τρόφιμα σε «τσουχτερές» τιμές

Συχνά στους αστυνομικούς φτάνουν καταγγελίες για αδικαιολόγητα υψηλές τιμές σε προϊόντα που πωλούν ιδιοκτήτες καντινών αλλά και περιπτέρων. Παράλληλα αρκετές είναι και οι αναφορές για ύπαρξη αλλοιωμένων τροφίμων όπως παγωτά. Επιπροσθέτως αστυνομικοί έχουν διαπιστώσει πως αρκετοί επιχειρηματίες δεν τοποθετούν τις καντίνες εκεί όπου αναγράφει η άδεια τους αλλά τις μετακινούν σε σημεία με αυξημένη κίνηση τουριστών.

Καφετέριες χωρίς άδεια

Σε αρκετές πόλεις της επαρχίας αρκετοί είναι εκείνοι που ανοίγουν καφετέριες χωρίς πρώτα να έχουν πάρει την απαραίτητη άδεια λειτουργίας έχοντας απλά καταθέσει τα δικαιολογητικά. Επίσης έλληνες και αλλοδαποί τουρίστες έχουν προσφύγει στα κατά τόπους αστυνομικά τμήματα καταγγέλοντας ότι σε ζαχαροπλαστεία πωλούνται αλλοιωμένα τρόφιμα ενώ απο τους ελέγχους έχει διαπιστωθεί ότι αρκετές επιχειρήσεις έχουν παλιά και κακοσυντηρημένα ψυγεία ενώ στα παρασκευαστήρια γλυκών δεν τηρούνται οι προβλεπόμενοι κανονισμοί υγιεινής.

Μπύρα αξίας... 200 ευρώ

Θύματα εξαπάτησης απο ιδιοκτήτες νυχτερινών κέντρων διασκέδασης (στριπ σοου) πέφτουν κάθε χρόνο πολλοί αλλοδαποί. Οπως έχουν καταγγείλει όταν πηγαίνουν στα συγκεκριμένα καταστήματα παραγγέλνουν μια ή δυο μπύρες (συνολικού κόστους περίπου 20 ευρώ) και προσφέρουν και ένα ποτό σε μια απο τις κοπέλες που εργάζονται στο κατάστημα. Ωστόσο ο υπάλληλος επειδή ανοίγει ως επι το πλείστον σαμπάνια για το ποτό στη συνέχεια ο πελάτης καλείται να πληρώσει το κόστος της φιάλης (που αγγίζει τα 200 ευρώ) και όχι μόνο ενός ποτού.

«Πόλεμος» μικροπωλητών

Καθημερινά μικροπωλητές προσεγγίζουν γκρουπ τουριστών για να τους πουλήσουν καρτ - ποσταλ, τουριστικούς οδηγούς και διάφορα αναμνηστικά. Μάλιστα έχουν χωρίσει τους αρχαιολογικούς χώρους και δεν επιτρέπουν την είσοδο στο «άβατο» τους σε άλλο μικροπωλητή. Προκειμένου δε να εξασφαλίσουν την παρουσία τους καταγγέλουν στους αστυνομικούς ως πολίτες την «ενοχλητική» ύπαρξη άλλων μικροπωλητών προκειμένου να τους απομακρύνουν οι άντρες της ΕΛ. ΑΣ και στη συνέχεια εκείνοι να συνεχίσουν να κάνουν την «εργασία» τους. Ακόμη αρκετά συχνά οι αστυνομικοί συλλαμβάνουν τα τελευταία 10 χρόνια τα ίδια άτομα ηλικίας απο 40 έως 60 ετών.

Ξενοδοχεία χωρίς θέρμανση και καθαρίστριες

Κάθε χρόνο τουρίστες καταγγέλουν πως σε ξενοδοχεία μικρών κατηγοριών δεν υπάρχει σύστημα ψύξης - θέρμανσης, ότι τα δωμάτια δεν καθαρίζονται επαρκώς, υπάρχει έλλειψη νερού (συνήθως καλοκαίρι στα νησιά) και πως οι παρεχόμενες υπηρεσίες δεν είναι οι προβλεπόμενες. Ανάλογες καταγγελίες γίνονται και για τα ενοικιαζόμενα δωμάτια για τα οποία υπάρχουν αναφορές για υπερχρεώσεις στη διαμονή. Ακόμη έλληνες έχουν κάνει λόγο για απόκρυψη δωματίων. Δηλαδή όταν ζητούν στα ελληνικά δωμάτια ο υπάλληλος τους απαντά αρνητικά ενώ εάν ξαναεπικοινωνήσουν και μιλήσουν στα αγγλικά ο ίδιος υπάλληλος τους απαντά θετικά.

200 ευρώ απο το Αεροδρόμιο στο Σύνταγμα

Οκτώ στους 10 οδηγούς ταξί που μεταφέρουν τουρίστες κάνουν υπερχρέωση στην διαδρομή, σύμφωνα με τις καταγγελίες αλλοδαπών και οπως έχει διαπιστωθεί απο τους ελέγχους των αστυνομικών. Οπως λένε αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. συνήθως αυτοκινητιστές δεν βάζουν σε λειτουργία το ταξίμετρο, συμφωνούν εκ των προτέρων με τους επιβάτες για το κόστος της διαδρομής και στο τέλος τους δίνουν χειρόγραφες αποδείξεις που δεν αναγράφουν τα στοιχεία του οχήματος για να μην κάνουν καταγγελία. Ακόμη πολλοί τουρίστες τόσο τους οδηγούς ταξί όσο και τους οδηγούς τουριστικών λεωφορείων κατηγορούν για κακή οδική συμπεριφορά.

Ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός

Μια απο τις πιο συχνές καταγγελίες τουριστών είναι η παραπλάνησηαπο ιδιοκτήτες καταστημάτων με τουριστικά είδη και κυρίως με κοσμήματα. Οπως λένε αγοράζουν διάφορα προϊόντα σε τιμές πολύ μεγαλύτερες απο την πραγματική αξία του εμπορεύματος ενώ σε αρκετές περιπτώσεις τους πωλούν επίχρυσα κοσμήματα για χρυσά.


Ελεγχοι - παραβάσεις - συλληφθέντες

Έλεγχοι απο Τουριστική Αστυνομία και παραβάσεις που βεβαιώθηκαν σε τουριστικές επιχειρήσεις

Ετος       'Ελεγχοι     Παραβάσεις    Συλληφθέντες

2007        135.777      22.059                    754

2008        170.437      24.454                   1.168

2009        156.869      26.141                   1.144

 

29/04/2010 - tovima.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;