Διαφήμιση
( 1 ψήφος )

http://www.sepe.gr/files/images/laptop_new.jpgΙκανοποιητικές ήταν οι πωλήσεις των προϊόντων του κλάδου πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών, σε σύγκριση με την συνολική καταναλωτική τάση, το πρώτο δίμηνο της τρέχουσας οικονομικής κρίσης.

gfk logoΣύμφωνα με τα στοιχεία της GFK, της  τέταρτης μεγαλύτερης εταιρείας έρευνας κατανάλωσης στον κόσμο, η ελληνική αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών στο πρώτο δίμηνο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης σημείωσε οριακή αύξηση σε τεμάχια κατά 1% και μείωση κατά 2,4% σε αξία. Υπάρχουν ωστόσο κατηγορίες προϊόντων που σημείωσαν πτώση πάνω από 15% τόσο σε τεμάχια όσο και σε αξία. Συνολικά κατά τους μήνες Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2010 στη χώρα μας πωλήθηκαν 2.619.425 ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές όλων των κατηγοριών σε σύγκριση με 2.594.656 το ίδιο διάστημα πέρυσι.

Η αύξηση των τεμαχίων κυμάνθηκε στο 1%. Από το σύνολο των πωληθέντων, πτωτικά κατά 3,4% κινήθηκαν οι πωλήσεις των μικρών οικιακών συσκευών, κατά 4,7% των λευκών οικιακών συσκευών, κατά 15,4% των λεγόμενων consumer electronics, κατά 9,5% των φωτογραφικών μηχανών και κατά 5,1% των κλιματιστικών. Αντίθετα ανοδικά κατά 14,8% κινήθηκαν οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών υπολογιστών και κατά 18,8% οι πωλήσεις των τηλεπικοινωνιακών ειδών. Η αξία των πωληθέντων προϊόντων κατά τα δίμηνο Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2010 διαμορφώθηκε στα 470 χιλ. ευρώ  έναντι 481 χιλ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, μειωμένη κατά 2,4%.

Πτωτικά κατά 4,5% κινήθηκε η αξία των πωληθέντων οικιακών μικροσυσκευών, κατά 6,5% των λευκών συσκευών, κατά 11,1% των λεγόμενων consumer electronics, κατά 7% των φωτογραφικών μηχανών και κατά 15,4% των κλιματιστικών. Αντίθετα ανοδικά κατά 8,8% κινήθηκε η αξία των πωληθέντων ηλεκτρονικών υπολογιστών και κατά 0,3% των τηλεπικοινωνιακών προϊόντων. Το ενδιαφέρον και οι ελπίδες όλων, τόσο των προμηθευτών όσο και των λιανέμπορων, στρέφονται τώρα στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, οπότε υπολογίζεται να αναθερμανθεί η ζήτηση για τηλεοράσεις λόγω Μουντιάλ καθώς και για κλιματιστικά λόγω θέρους. Η έλευση των τρισδιάστατων τηλεοράσεων (3D) αλλά και των τηλεοράσεων με ασύρματη ή ενσύρματη δυνατότητα διασύνδεσης στο Ίντερνετ (web TV) θα ταράξει τα νερά.

Σύμφωνα με τους αναλυτές της GFK, τα οικονομικά δεδομένα δείχνουν από τη μια πλευρά την πτωτική τάση τιμών που παρατηρείται σε έναν κλάδο με ισχυρό ανταγωνισμό μεταξύ των εγχώριων και των διεθνών αλυσίδων καταστημάτων. Από την άλλη δείχνουν την αντίδραση των καταναλωτών στη ραγδαία επιδείνωση του οικονομικού κλίματος της χώρας.


Όλες οι κατηγορίες προϊόντων (πωλήσεις σε τεμάχια)

Ιανουάριος - Φεβρουάριος 2009

Ιανουάριος - Φεβρουάριος 2010

Growth rate %

SDA TOTAL (μικρές συσκευές)

610.419

589.768

-3,4

MDA TOTAL wo KS (μεγάλες λευκές συσκευές)

234.282

226.064

-3,5

MDA TOTAL with KS

240.010

228.778

-4,7

CE TOTAL

558.759

472.658

-15,4

IT TOTAL

241.815

277.529

14,8

TELECOM TOTAL

678.185

805.877

18,8

PHOTO TOTAL

258.338

233.828

-9,5

AIRCO wo INSTALLERS

12.858

13.701

6,6

AIRCO with INSTALLERS

18.348

17.408

-5,1

ALL PGs Total

2.594.656

2.619.425

1,0%

Όλες οι κατηγορίες προϊόντων (πωλήσεις σε αξία)

Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2009

Ιανουάριος –Φεβρουάριος 2010

Growth rate %

SDA TOTAL (μικρές συσκευές)

44.076

42.108

-4,5

MDA TOTAL wo KS (μεγάλες λευκές συσκευές)

95.044

90.996

-4,3

MDA TOTAL with KS

98.696

92.289

-6,5

CE TOTAL

110.875

98.567

-11,1

IT TOTAL

88.068

95.813

8,8

TELECOM TOTAL

120.640

120.957

0,3

PHOTO TOTAL

15.347

14.281

-7,0

AIRCO wo INSTALLERS

7.622

7.402

-2,9

AIRCO with INSTALLERS

11.707

9.904

-15,4

ALL PGs Total

481.672

470.124

-2,4%

ΠΗΓΗ: GFK Hellas


28/04/2010 © Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας - ΣΕΠΕ 2008-2010

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;