Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

http://sup.kathimerini.gr/kathnews/photos/04-05-10/04-05-10_335949_1.jpgΗ ραγδαία ανάπτυξη με τα χαρακτηριστικά «έκρηξης» των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο Διαδίκτυο, των υπηρεσιών online video, η αυξανόμενη χρήση των κινητών τηλεφώνων και της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, σε συνδυασμό με την επιθυμία των οργανισμών και των εθνικών κυβερνήσεων να αποθηκεύουν όλο και περισσότερα δεδομένα, έχουν οδηγήσει στη δημιουργία ενός άνευ προηγουμένου όγκου ψηφιακής πληροφορίας, και την εισαγωγή μιας νέας λέξης στο τεχνολογικό λεξικό: του Zettabyte.

Έρευνα που δημοσιεύτηκε πρόσφατα υπολογίζει ότι το λεγόμενο ψηφιακό σύμπαν αναπτύχθηκε κατά 62% μέσα σε ένα χρόνο, φτάνοντας τα 800.000 petabytes – ένα petabyte είναι ένα εκατομμύριο gigabyes – ή 0,8 zettabytes. Για να κατανοήσουμε το μέγεθος της πληροφορίας, θα χρειαζόμασταν 75 εκατομμύρια iPads για να την αποθηκεύσουμε, και που ισούται με το ψηφιακό προϊόν ενός αιώνα ακατάπαυστου tweeting από όλους τους κατοίκους της Γης, αν ποτέ κάτι τέτοιο θα ήταν δυνατό.

Ακόμη ένας τρόπος για να καταλάβουμε τα μεγέθη, είναι να σκεφτούμε ότι η αποθήκευση σε ψηφιακή μορφή όλων των ανθρώπινων γλωσσών και ιδιωμάτων θα χρειαζόταν ένα… σκληρό δίσκο χωρητικότητας 5.000 petabytes, μέγεθος μικρότερο από το 1% του ψηφιακού περιεχομένου που παρήγαγε η ανθρωπότητα από τη στιγμή που άναψε ο πρώτος ηλεκτρονικός υπολογιστής. Για το 2010, το ψηφιακό περιεχόμενο που παρήγαγαν οι χρήστες όλου του κόσμου θα φτάσει το 1,2 zettabyte, ή αλλιώς, περίπου ο ψηφιακός χώρος που θα χρειαζόταν για να αποθηκεύσουμε 500.000 φορές όλες τις συλλογές των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών των ΗΠΑ.

Η «μετανάστευση», ολική η μερική, πολλών παραδοσιακών μέσων στο Διαδίκτυο, σημαίνει ότι το ψηφιακό σύμπαν θα επεκταθεί ακόμη περισσότερο. Στο μεταξύ, οι καταναλωτές αναμένεται να εξακολουθήσουν να ασπάζονται τα κοινωνικά δίκτυα, την παρακολούθηση online video και την αγορά συσκευών που δημιουργούν, αποθηκεύουν και μοιράζουν περιεχόμενο.

«Έχει υπάρξει τεράστια ανάπτυξη στο είδος των μέσων που συνιστούν το ψηφιακό σύμπαν», επισημαίνει ο Άντριαν ΜακΝτόναλντ, αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής της εταιρείας ερευνών EMC. «Η τεράστια αύξηση σε βίντεο και ψηφιακή φωτογραφία και ο τρόπος με τον οποίο οι χρήστες επιλέγουν να αποθηκεύουν και να διαχειρίζονται το υλικό, έχει με τη σειρά της αυξήσει τον αριθμό των συσκευών στις οποίες αποθηκεύεται η πληροφορία». Ως αποτέλεσμα, την επόμενη δεκαετία, η πληροφορία που αποθηκεύεται στο ψηφιακό σύμπαν, προσδοκάται ότι θα αυξηθεί σε σημαντικό ποσοστό.

Η επέκταση του ψηφιακού σύμπαντος θα προβληματίσει πάντως τις εταιρείες, καθώς αναμένεται να αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην αποθήκευση του τεράστιου όγκου δεδομένων που θα παράγονται. Περίπου 70% του όγκου του ψηφιακού σύμπαντος παράγεται από τα άτομα, ωστόσο η αποθήκευση του είναι δουλειά διαφόρων εταιρειών και οργανισμών. Από τα μηνύματα emails μέχρι τις δημοσιεύσεις σε blogs, μια σειρά εταιρειών είναι υπεύθυνες για την αποθήκευση της πληροφορίας.

Ακόμη ένας παράγοντας που περιπλέκει την υπόθεση αποθήκευσης των δεδομένων, είναι ότι η πλειοψηφία της πληροφορίας δεν έχει δομή, που σημαίνει ότι δεν έχει δημιουργηθεί με τρόπο εύκολης κατηγοριοποίησης της και εν συνέχεια, εύρεσης της.

 

04/05/2010 - kathimerini.gr με πληροφορίες Guardian

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;