20 Μαϊου 2010
Posted in
Επικαιρότητα
«Αν και έχουμε κάνει μεγάλα βήματα τα τελευταία χρόνια σε ό,τι αφορά στις νέες τεχνολογίες και την παρουσία τους στα ελληνικά σχολεία, παρ’ όλα αυτά είμαστε ακόμη δυστυχώς αρκετά πίσω σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη», λέει eη δρ Βερόνικα Σαμαρά, επικεφαλής του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου (saferinternet.gr). Οι λόγοι, όπως τους εξηγεί η κ. Σαμαρά, είναι σχεδόν αυτονόητοι αφού «τα εργαστήρια είναι απαρχαιωμένα, η τεχνολογία και η πληροφορική διδάσκονται ελάχιστες ώρες την εβδομάδα και μόνο στα γυμνάσια, λύκεια και στα ολοήμερα σχολεία. Κι αυτό όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη τα μαθήματα αυτά όχι μόνο είναι υποχρεωτικά, αλλά διδάσκονται σε παιδιά μικρής ηλικίας».
Πάντως, και στη χώρα μας, όπως και στις άλλες χώρες της Ενωμένης Ευρώπης, το σύνολο των σχολείων -το 100% δηλαδή- είναι, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας, εξοπλισμένο με ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Οχι όμως ότι ο κάθε μαθητής διαθέτει το προσωπικό του σχολικό κομπιούτερ φυσικά. Σε κάθε σχολικό ηλεκτρονικό υπολογιστή αντιστοιχούν κατά μέσο όρο 16 μαθητές στα μεγάλα αστικά κέντρα, όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, ενώ κάπως πιο βελτιωμένη είναι η κατάσταση στην περιφέρεια με επτά μαθητές να αντιστοιχούν σε κάθε υπολογιστή. Φυσικά, ο αριθμός των μαθητών στην επαρχία είναι μειωμένος σε σύγκριση με εκείνο των αστικών κέντρων λόγω του φαινομένου της αστυφιλίας.
Μαθητικά Laptop
Σημαντικό θετικό βήμα τόσο για την εξάπλωση των νέων τεχνολογιών στα ελληνικά σχολεία όσο και για την εξοικείωση των μαθητών με αυτές υπήρξε και η διανομή του Μαθητικού Φορητού Υπολογιστή σε 120.000 μαθητές. Από έρευνα του saferinternet.gr μάλιστα προκύπτει, όπως είπε η κ. Σαμαρά, ότι οι δάσκαλοι υποστηρίζουν πως «η διδασκαλία τόσο των νέων τεχνολογιών όσο και των εφαρμογών του Διαδικτύου πρέπει να ξεκινά από μικρές ηλικίες, όπως γίνεται και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Από το δημοτικό σίγουρα, αν όχι από το νηπιαγωγείο». Και μπορεί μέχρι σήμερα το 69% των σχολικών μονάδων να συνδέεται ευρυζωνικά στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ), όπως αναφέρεται στην έκθεση του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας, όπως όμως υποστηρίζει η κ. Σαμαρά, «τα παιδιά πρέπει να μάθουν από πολύ νωρίς ότι οι νέες τεχνολογίες, είτε πρόκειται για προσωπικούς υπολογιστές είτε για το Διαδίκτυο και τα διάφορα πολυμέσα, δεν αφορούν μοναχά τη διασκέδαση ή την επικοινωνία μεταξύ φίλων». Οι νέες τεχνολογίες αποτελούν ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο για το παιδί και τον έφηβο και όπως λέει η επικεφαλής του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, «το να γνωρίζει πώς να χειρίζεται τις νέες τεχνολογίες αφενός μεν παρέχει στο παιδί ασφάλεια, αφετέρου δε εφόδια για το μέλλον του. Γιατί, είτε μας αρέσει είτε όχι, οι νέες τεχνολογίες είναι κομμάτι της καθημερινότητάς μας και χρήσιμο εργαλείο για το μέλλον μας».
Μια αρνητική παράμετρο στο όλο θέμα εντοπίζει η κ. Ελένη Γεωργίου, καθηγήτρια Βιολογίας, σε λύκειο της Αττικής. Οπως λέει, «οι υπολογιστές δεν επαρκούν, αλλά και οι ίδιοι οι καθηγητές πολλές φορές δεν γνωρίζουν να τους χειριστούν με επάρκεια. Πώς να διδάξεις ένα παιδί, όταν κι εσύ ο ίδιος δεν γνωρίζεις». Για το λόγο αυτό, τα σεμινάρια κατάρτισης των εκπαιδευτικών «θα πρέπει να είναι και περισσότερα και πιο κατατοπιστικά, να παρέχουν ουσιαστική γνώση. Γιατί όταν, για παράδειγμα, στα ευρωπαϊκά λύκεια ο καθηγητής δείχνει στην τάξη το ανθρώπινο DNA μέσα από την οθόνη του υπολογιστή και κάνει το μάθημα διαδραστικό και διασκεδαστικό για τα παιδιά, σίγουρα το αποτέλεσμα είναι καλύτερο από το να τα ωθήσεις απλώς να διαβάσουν μερικές σελίδες σε ένα βιβλίο».
Ευρώπη
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Ε.Ε., σχεδόν όλα τα σχολεία στην Ευρώπη είναι πια εξοπλισμένα με εργαστήρια Πληροφορικής και διαθέτουν πρόσβαση, η οποία είναι συχνά ευρυζωνική, στο Διαδίκτυο. Κατά μέσο όρο στην Ε.Ε. 9,9 υπολογιστές αντιστοιχούν σε 100 μαθητές, 67% των σχολείων έχει πρόσβαση σε ευρυζωνικό Ιντερνετ, ενώ 74,3% των δασκάλων είχε χρησιμοποιήσει υπολογιστή στην τάξη. Το 96% των ευρωπαϊκών σχολείων έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο με το 67% να έχει υψηλές ταχύτητες και ευρυζωνικότητα.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Πορτογαλίας που, μέσω των πρωτοβουλιών «Magellan» και «e.Escola», εξόπλισε μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με μαθητικούς φορητούς υπολογιστές, κατάλληλα εμπλουτισμένους με εκπαιδευτικό λογισμικό. Η Αγγλία, επιχειρώντας ταυτόχρονα και τη μείωση του ψηφιακού αποκλεισμού, παροτρύνει και χρηματοδοτεί την απόκτηση
Η/Υ και κατ’ οίκον σύνδεσης στο Διαδίκτυο για τις οικονομικά ασθενέστερες οικογένειες μαθητών, έπειτα από μια ιδιαίτερα επιτυχημένη πιλοτική υλοποίηση του προγράμματος «Home Access».
Στη Γερμανία ξεκίνησε πιλοτικό πρόγραμμα στο σχολείο Friedrich Myconius της πόλης Gotha με τους μαθητές να προμηθεύονται netbooks για τα σχολικά τους μαθήματα και τις υποχρεώσεις.
Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, η πρώτη υπηρεσία που είχε μαζική απήχηση στην ιστορία του Διαδικτύου, αποτελεί στις μέρες μας μια παραδοσιακή πλέον υπηρεσία επικοινωνίας με 53% των Ευρωπαίων και 24% των Ελλήνων να την χρησιμοποιούν συχνά.
Η Ευρώπη παραμένει μία από τις πιο δικτυωμένες περιοχές του κόσμου, με τη Σουηδία να ηγείται στη λίστα των 133 χωρών του «Networked Readiness Index 2009-2010 (PDF)». Στις πρώτες είκοσι θέσεις υπάρχουν άλλες 11 ευρωπαϊκές χώρες, και συγκεκριμένα: η Δανία (3η), η Ελβετία (4η), η Φινλανδία (6η), οι Κάτω Χώρες (9η), η Νορβηγία (10η), η Ισλανδία (12η), η Γερμανία (14η), το Ηνωμένο Βασίλειο (13η), το Λουξεμβούργο (17η), η Γαλλία (18η) και η Αυστρία (20ή). Η εικόνα αυτή έρχεται σε αντίθεση με τις επιδόσεις άλλων ευρωπαϊκών χωρών, που δείχνουν να χάνουν το τρένο της ανταγωνιστικότητας της ψηφιακής οικονομίας. Ο λόγος αφορά την Ελλάδα που βρέθηκε στην 56η θέση (σε σύνολο 133 χωρών) από 55η που ήταν το 2008-2009, σε σύνολο 134 χωρών και από την 56η θέση που ήταν το 2007-2008 μεταξύ 127 χωρών και την Ιταλία που βρέθηκε στην 48η θέση από την 45η θέση που ήταν πέρυσι στη λίστα «Networked Readiness Index» του World Economy Forum.
14/05/2010 - e-typos.com
τελευταία άρθρα
- Ασφάλεια των δεδομένων μας: Μια εξαρχής χαμένη υπόθεση...
- Πώς η Tesla επαναστατικοποίησε την ηλεκτροκίνηση
- Terramaster F4-423: Το NAS που θέλει να τα κάνει όλα (και να συμφέρει)
- Synology DS923+
- Συγκριτικό δωρεάν NAS προγραμμάτων 2023
- Windows 11
- Apple M1: Επανάσταση στους επεξεργαστές ή κόλπο του (Apple) marketing;
- USB 4.0 - Το next big thing της πληροφορικής
- Εξηγώντας το SMR σκάνδαλο των κατασκευαστών σκληρών δίσκων
- Συγκριτικό προγραμμάτων NAS, έτος 2020
δημοφιλή άρθρα / νέα
- Οι ελληνικές εφημερίδες στο διαδίκτυο
- Ducky 1008 Black ALPS: Ένα φθηνό gaming keyboard
- Σπάζοντας το WPA/WPA2 ασύρματο δίκτυο σε λίγες ώρες
- Chat Roulette: Νέα μόδα online chat
- Συγκριτικό WinZip vs. WinRar vs. 7-Zip: Ποιο είναι το καλύτερο συμπιεστικό σήμερα;
- Πώς να κάνετε τον υπολογιστή σας γρηγορότερο σε 5'
- ΟΣΕ: Κράτηση εισιτηρίων μέσω διαδικτύου
- Digea: Γιατί η ψηφιακή τηλεόραση δεν έχει την ποιότητα εικόνας που θα θέλαμε;
- Ποια κάρτα γραφικών να αγοράσω;
- Φτηνά laptop: Compaq Presario CQ61 - 410SV