Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

Μάρκ ΖάκερμπεργκΗ ευρύτερη συζήτηση για τις πρακτικές του Facebook σε ότι αφορά τη διαφύλαξη και διαχείριση των προσωπικών δεδομένων των εκατοντάδων εκατομμυρίων χρηστών του έχει προκαλέσει διαφωνίες στο εσωτερικό της εταιρείας, σε βαθμό που θα μπορούσαν να αναγκάσουν τον ιδρυτή της εταιρείας, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, να περιορίσει τις προσπάθειες του στη δημοσιοποίηση όσο το δυνατόν περισσότερων πληροφοριών των χρηστών.

Η γνωστή υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης έχει δεχθεί έντονα τα πυρά των χρηστών και πολλών ειδικών σχετικά με τις πρόσφατες αλλαγές στην πολιτική διαχείρισης των προσωπικών δεδομένων και τους όρους χρήσης της ιστοσελίδας, αλλά και εξαιτίας προβλημάτων ασφαλείας που κατέληξαν στη διαρροή προσωπικών στοιχείων των χρηστών.

Διάφορες ομάδες και υπερασπιστές των προσωπικών δεδομένων έχουν ζητήσει την παρέμβαση της δικαιοσύνης, ενώ κάποιοι αγανακτισμένοι χρήστες δημιούργησαν ιστοσελίδες με αποκλειστικό σκοπό να καταδείξουν τις αδυναμίες των μηχανισμών ασφαλείας που εφαρμόζει η υπηρεσία. Όλα αυτά έχουν δικαιολογημένα θορυβήσει και τους εργαζόμενους στην εταιρεία, που άσκησαν πίεση στον Ζάκερμπεργκ για τις πολιτικές της εταιρείας. Ο τελευταίος, έχει απορρίψει πολλές φορές τις προτάσεις υφισταμένων του που θεωρούν ότι το Facebook δεν θα πρέπει να είναι τόσο ανοιχτό και ότι οι πληροφορίες που οι χρήστες δημοσιεύουν θα πρέπει από την αρχή να είναι ιδιωτικές.

Τα προβλήματα αυτής της φύσης εντείνονται καθώς η υπηρεσία απασχολείται σημαντικά με τη δημιουργία νέων υπηρεσιών για τους χρήστες, χωρίς όμως να προσβάλλει την ιδιωτικότητά τους. Κεντρικό σημείο της πολιτικής του Facebook είναι εδώ και καιρό η εξεύρεση τρόπων εμπορικής εκμετάλλευσης όλων αυτών δεδομένων και η κερδοφορία της εταιρείας.

Τις τελευταίες ημέρες πάντως, η συζήτηση στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας επικεντρώνεται στο κατά πόσο θα πρέπει να αναπτυχθούν νέα εργαλεία που θα δίνουν περισσότερο συνολικό έλεγχο στους χρήστες, που εφόσον εφαρμοστεί θα σημάνει μια σημαντική στροφή του Facebook από την υφιστάμενη προσέγγιση ελέγχου μέρους της πληροφορίας που δημοσιεύουν. Τη Δευτέρα εξάλλου, το MySpace ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει στην απλοποίηση των ρυθμίσεων ασφαλείας και δημοσιοποίησης των προσωπικών δεδομένων των χρηστών, σε μια κίνηση εκμετάλλευσης του momentum αγανάκτησης που έχει δημιουργηθεί απέναντι στο Facebook.

Άνθρωποι που ασχολούνται με το θέμα επισημαίνουν ότι το Facebook δεν έχει περιθώρια να μην δράσει. Η Ομοσπονδιακή Αρχή Εμπορίου των ΗΠΑ πραγματοποιεί ενδελεχή έρευνα για τον τρόπο που τα κοινωνικά δίκτυα του web χρησιμοποιούν τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών, εστιάζοντας μάλιστα όλο και περισσότερο στο Facebook. «Τα κοινωνικά δίκτυα μπορούν να προσφέρουν στους χρήστες πολύτιμες υπηρεσίες, ταυτόχρονα όμως εγείρουν ανησυχίες για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων τους», δήλωσε εκπρόσωπος της FTC, προσθέτοντας ότι έχουν ήδη κατατεθεί σειρά καταγγελιών κατά διαφόρων κοινωνικών δικτύων.

 

19/05/2010 - kathimerini.gr με πληροφορίες Business Insider

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;