19 Σεπτεμβριου 2010
Posted in
Επικαιρότητα
Η αστρονομική άνοδος του Facebook, ο εντυπωσιακά μεγάλος αριθμός των ενεργών χρηστών του και ο νεαρότερος στον κόσμο δισεκατομμυριούχος δημιουργός του, είναι μερικοί από τους βασικούς λόγους που καθιέρωσαν το Facebook ως έναν από τους δημοφιλέστερους ιστοχώρους κοινωνικής δικτύωσης που υπάρχουν.
Ενώ όλοι γνωρίζουν για τις υπηρεσίες που προσέφερε αρχικά το Facebook στον φοιτητικό κύκλο του πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, ερευνήσαμε λίγο βαθύτερα στις απαρχές της εμφάνισης του διάσημου αυτού κοινωνικό δικτύου, για να αποκαλύψουμε τις πιο συναρπαστικές και ενδιαφέρουσες πληροφορίες.
Παρακάτω καταγράφονται 10 γεγονότα που αφορούν το Facebook, που ίσως δεν γνωρίζετε και τα οποία, σίγουρα, θα σας τραβήξουν την περιέργεια...
1. Το αποτυπωμένο πρόσωπο του Αλ Πατσίνο βρισκόταν στην αρχική σελίδα του Facebook
Πριν από τον ανασχεδιασμό της επίσημης αρχικής σελίδας του Facebook, τo 2007, η πρώτη σελίδα του συγκεκριμένου ιστότοπου παρουσίαζε το πρόσωπο ενός άνδρα, πίσω από ένα «σύννεφο» ψηφίων του δυαδικού κώδικα.
Από τότε στο ανδρικό πρόσωπο δόθηκε ο αόριστος χαρακτηρισμός «ο τύπος του Facebook» (Facebook guy), μέχρι σήμερα που φανερώθηκε η ταυτότητά του. Ο David Kirkpatrick αποκάλυψε στο βιβλίο του, The Facebook Effect, ότι η εικόνα με το πρόσωπο είναι το αποτέλεσμα μιας επεξεργασμένης φωτογραφίας του Αλ Πατσίνο, δημιούργημα ενός φίλου και συμφοιτητή του ιδρυτή του Facebook, Μαρκ Ζάκερμπεργκ.
2. Μια από τις πρώτες λειτουργίες του Facebook ήταν η διανομή αρχείων μεταξύ των μελών του
Δεν θα το βρείτε αυτό στο χρονοδιάγραμμα του Facebook, αλλά η πρώιμη μορφή του ήταν μια υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης πιο κλειστού τύπου, μεταξύ φίλων, το λεγόμενο Wirehog, που δημιουργήθηκε παράλληλα με το Facebook από τον Μαρκ Ζάκερμπεργκ και άλλους τρεις.
Το Wirehog λειτούργησε το 2004 και σημειώνεται ότι είχε προγραμματιστεί ως αναπόσπαστο χαρακτηριστικό του Facebook. Ένα χρόνο αργότερα όταν το Facebook άρχισε να προωθεί ενεργά τις υπηρεσίες του, ο Ζάκερμπεργκ δήλωσε στην εφημερίδα «The Harvard Crimson», «νομίζω ότι το Wirehog πιθανότατα θα εξαπλωθεί, κατά τον ίδιο τρόπο όπως το Facebook».
Παρ’ όλ’ αυτά εξαιτίας των ανησυχιών σχετικά με τις πειρατικές ενέργειες, το Wirehog διέκοψε την λειτουργία του, το 2006, προτού η χρήση του Facebook πάρει μεγάλες διαστάσεις.
3. Τα πρώτα εταιρικά μέλη στο Facebook ήταν η Apple και η Microsoft
Πολλοί από’ σας ίσως να γνωρίζετε ότι το Facebook στην αρχή της λειτουργίας του απευθυνόταν σε διακεκριμένα αμερικάνικα πανεπιστήμια, πριν να εντάξει στον κύκλο του και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της Ivy League. Αλλά γνωρίζετε για το ποιά εταιρία ενδιαφέρθηκε πρώτη να περιληφθεί στα μέλη του Facebook;
Τον Μάιο του 2006, η Apple και η Microsoft ήταν μεταξύ των πρώτων εταιριών, όπως η Intel, EA και Amazon. Επίσης η Accenture, Gap, Intuit, Pepsi, PricewaterhouseCoopers και ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός Teach for America. Μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2006 ο καθένας, ανεξαρτήτως της υπαγωγής του σε κάποιο εκπαιδευτικό ίδρυμα ή εταιρία, είχε την δυνατότητα να γίνει μέλος στο Facebook, με αποτέλεσμα ένα χρόνο μετά το διάσημο αυτό κοινωνικό δίκτυο να μετρά ήδη 50 εκατομμύρια μέλη.
4. Τα κρυμμένα «Easter Eggs» του Facebook
Τα “Easter eggs” (τα κρυμμένα καλούδια...) δεν είναι πλέον άγνωστα στο Facebook. Παλιότερα, μια ταινία με έμμεσες αναφορές θα μπορούσε να προκαλέσει προβλήματα στην ιστοσελίδα.
Οι οποιεσδήποτε έμμεσες αναφορές εμφανίζονταν στο κάτω μέρος της παλιάς «Σελίδας Φίλων» το 2007 και μία απ’ αυτές ήταν το ορτύκι από την ταινία "The Wedding Crashers". Αργότερα με το όνομα «ορτύκια» εμφανίστηκαν και άλλες αναφορές στο κείμενο, στο κάτω μέρος της ίδιας σελίδας, περιλαμβάνοντας και το εξής: «Μόνο τα πιο επιδέξια ορτύκια επιβιώνουν κατά την κυνηγετική περίοδο» και «ό,τι δεν σκοτώνει το ορτύκι το κάνει πιο δυνατό».
Επιπλέον, ο «Κώδικας Κονάμι», για τον οποίο περηφανευόταν το Facebook, άλλαξε το υπόβαθρο του ιστότοπου, προσθέτωντας πολύχρωμους κύκλους και έντονο φως.
Τέλος, υπάρχει το «Easter Egg» με τη δυνατότητα συνομιλίας στο Facebook, το λεγόμενο «Chris Putnam», που συνεχίζει να λειτουργεί μέχρι σήμερα. Για να το δοκιμάσετε, σε συνομιλία του πληκτρολογήστε: Putnam και πατήστε enter!
5. Το νόημα του όρου «Poke» δεν έχει προσδιοριστεί
Ενώ το Facebook εξηγεί πως επιτυγχάνεται η ενέργεια του «poking» στο κέντρο βοήθειας, δεν υπάρχει καμία εξήγηση για την προέλευση του όρου. Ο πιο κοινός προσδιορισμός του όρου είναι το φιλικό «σκούντημα», χωρίς όμως να αγνοηθούν τα ερωτικά υπονοούμενα.
Ο David Kirkpatrick αποκάλυψε στο βιβλίο του, The Facebook Effect, ότι ο Ζάκερμπεργκ στην ερώτηση για τον προσδιορισμό του διαδικτυακού όρου «poke» είπε: «Σκεφτήκαμε πως θα ήταν διασκεδαστικό να επινοούσαμε μια εφαρμογή χωρίς να έχει συγκεκριμένη εξήγηση και σκοπό… Γι’ αυτό δώστε εσείς την δική σας εξήγηση, γιατί από μας δεν θα πάρετε απάντηση».
6. Ένας χρήστης του Facebook έχει κατά μέσο όρο 130 φίλους
Πόσους φίλους έχεις στο Facebook; Υπολογίζεται ότι ένας μέσος χρήσης του Facebook έχει 130 φίλους. Η επίσημη σελίδα του Facebook είναι γεμάτη με παρόμοια στατιστικά στοιχεία, όπως το ότι οι άνθρωποι ξοδεύουν πάνω από 500 δισεκατομμύρια λεπτά ανά μήνα στο Facebook, ενώ η τρέχουσα, επίσημη καταμέτρηση των ενεργών χρηστών του ανέρχεται σήμερα σε πάνω από 500 εκατομμύρια άτομα.
Αξιοσημείωτο είναι το ότι περισσότερες από ένα εκατομμύριο ιστοσελίδες έχουν ενσωματωθεί στον κύκλο του Facebook και περισσότεροι από 150 εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν το Facebook σε εξωτερικούς δικτυακούς τόπους κάθε μήνα.
7. Υπάρχει εφαρμογή ενημέρωσης για το τι προσφέρει το Café Menu του Facebook
Όπως συμβαίνει και με την Google, το υπηρεσιακό προσωπικό του Facebook δικαιούται τρία δωρεάν γεύματα την μέρα, όπως επίσης και δωρεάν ποτά και σνακς, τα οποία προσφέρει το «Facebook Culinary Team» στο Cafe X ή στο Cafe 6.
Αν οι υπάλληλοι επιθυμούν να μάθουν για τα γεύματα που υπάρχουν στο μενού, δεν χρειάζεται να κάνουν και πολλά…Πολύ απλά επιλέγουν την εφαρμογή «Lunchtime», που υπάρχει στο προφίλ τους, και αμέσως ενημερώνονται για την ποικιλία των εβδομαδιαίων γευμάτων.
8. Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ προσδίδει στον εαυτό του το τίτλο του «αποφοίτου του Χάρβαρντ»
Μπορείτε να δείτε και μόνοι σας στο Facebook.com/Zuck (στο προσωπικό προφίλ του Ζάκερμπεργκ) το μικρό ψεματάκι του ιδρυτή του Facebook σχετικά με τις πληροφορίες, που παραθέτει για τον εαυτό του. Ο Ζάκερμπεργκ αυτοαποκαλείται «απόφοιτος του Χάρβαρντ», στοιχείο αναληθές, αφού εγκατέλειψε τις πανεπιστημιακές του σπουδές, πρoκειμένου να επικεντρωθεί στην οργάνωση και λειτουργία του Facebook.
Όταν η ανταποκρίτρια της ενημερωτικής εκπομπής «60 λεπτά», Lesley Stahl, ρώτησε τον Ζάκερμπεργκ να μάθει γι’ αυτή την ανακρίβεια, ο τελευταίος δήλωσε: "Αυτή είναι η αλήθεια. Δεν υπάρχει σχετική ρύθμιση για πιθανή εγκατάλειψη του φοιτητή από το συγκεκριμένο πανεπιστήμιο".
9. Η τεράστια συμμετοχή των Καλιφορνέζων στο Facebook
Ισχυρή θέση στον κατάλογο των χρηστών του Facebook κατέχει η αμερικανική πολιτεία της Καλιφόρνιας, μια πολιτεία με έντονη κοινωνική δραστηριότητα όπως φαίνεται, καθώς απαριθμεί 16.673.720 χρήστες του Facebook στην περιφέρειά της, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του Facebakers.com. Ο εκπληκτικά μεγάλος αριθμός των Καλιφορνέζων μελών του Facebook ισοδυναμεί με το 45% των χρηστών που μένουν στην πολιτεία της Καλιφόρνια και 12,5% όλων των χρηστών των Η.Π.Α.!
Αμέσως μετά την Καλιφόρνια έρχεται η πολιτεία του Τέξας με 10,68 εκατομμύρια χρήστες, τρίτη η Νέα Υόρκη με 8,54 εκατομμύρια χρήστες, ενώ τελευταία στη λίστα με τους λιγότερους χρήστες στο Facebook εμφανίζεται η πολιτεία του Ντελάγουερ με 216.000. (στατιστικά στοιχεία Σεπτεμβρίου 2010)
10. Ένας υπάλληλος του Facebook πώλησε μία αθλητική ζακέτα της εταιρίας του για 4.000 δολάρια στο eBay!
Αν τα διάφορα αυθεντικά -πάσης φύσεως- αντικείμενα του Facebook γίνονται συλλεκτικά τις μέρες μας, φανταστείτε τι έχει να γίνει τα προσεχή χρόνια! Ένας προγραμματιστής του Facebook, έβγαλε σε δημοπρασία στο eBay την αθλητική του ζακέτα -η οποία είναι μη εμπορεύσιμη- και περιέχει ένα α λα Illuminati λογότυπο του Facebook. Υπήρξαν 50 «χτυπήματα» και η ζακέτα πωλήθηκε στην αστρονομική τιμή των 4.050 δολαρίων!
Το γεγονός ότι ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ εθεάθη με την ίδια ζακέτα στη διάσκεψη D8 και το ότι έπειτα φανέρωσε τα ανεξήγητα διακριτικά (όπως η εικόνα δεξιά) που απεικονίζονται στην πλάτη της ζακέτας, ευνόησε βέβαια, το ποσό των προσφορών. Και πάλι όμως εξακολουθεί να θεωρείται παράδοξο το ποσό της τελικής πώλησης, λαμβάνοντας υπ’ όψιν και ότι η συγκεκριμένη ζακέτα «δεν άγγιξε» ποτέ το δέρμα του Ζάκερμπεργκ!
Αυτά ήταν τα 10 πιο συναρπαστικά και άγνωστα, στους περισσότερους από μας, γεγονότα που συνέβησαν κατά την εξέλιξη του Facebook, ενός πασίγνωστου κοινωνικού δικτύου, που διείσδυσε για τα καλά στην καθημερινότητά μας και άλλαξε τα δεδομένα των διαδικτυακών κοινωνικών σχέσεων σ’ όλο τον κόσμο...
techgear.gr
τελευταία άρθρα
- Ασφάλεια των δεδομένων μας: Μια εξαρχής χαμένη υπόθεση...
- Πώς η Tesla επαναστατικοποίησε την ηλεκτροκίνηση
- Terramaster F4-423: Το NAS που θέλει να τα κάνει όλα (και να συμφέρει)
- Synology DS923+
- Συγκριτικό δωρεάν NAS προγραμμάτων 2023
- Windows 11
- Apple M1: Επανάσταση στους επεξεργαστές ή κόλπο του (Apple) marketing;
- USB 4.0 - Το next big thing της πληροφορικής
- Εξηγώντας το SMR σκάνδαλο των κατασκευαστών σκληρών δίσκων
- Συγκριτικό προγραμμάτων NAS, έτος 2020
δημοφιλή άρθρα / νέα
- Οι ελληνικές εφημερίδες στο διαδίκτυο
- Ducky 1008 Black ALPS: Ένα φθηνό gaming keyboard
- Σπάζοντας το WPA/WPA2 ασύρματο δίκτυο σε λίγες ώρες
- Chat Roulette: Νέα μόδα online chat
- Συγκριτικό WinZip vs. WinRar vs. 7-Zip: Ποιο είναι το καλύτερο συμπιεστικό σήμερα;
- Πώς να κάνετε τον υπολογιστή σας γρηγορότερο σε 5'
- ΟΣΕ: Κράτηση εισιτηρίων μέσω διαδικτύου
- Digea: Γιατί η ψηφιακή τηλεόραση δεν έχει την ποιότητα εικόνας που θα θέλαμε;
- Ποια κάρτα γραφικών να αγοράσω;
- Φτηνά laptop: Compaq Presario CQ61 - 410SV