Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

virtual realityΤην ίδια μέρα που στοιχηματική εταιρεία διαφήμιζε με πρωτοσέλιδες καταχωρίσεις τα κατορθώματά της στο Διαδίκτυο και το δόλωμα που χρησιμοποιεί για ν' αγκιστρώνει νέους πελάτες, μια εντυπωσιακή είδηση, που έχει άμεση σχέση με τον ηλεκτρονικό τζόγο, περνούσε στα ψιλά των εφημερίδων:

14χρονος μαθητής εγκατέλειψε το σπίτι του και ήθελε να αυτοκτονήσει, γιατί είχε πέσει θύμα εικονικής πραγματικότητας και νόμισε ότι έχασε 17.000 ευρώ σε διαδικτυακό παιχνίδι!

Για όσους δεν ξέρουν, τα τζογαδόρικα του ίντερνετ δεν προσελκύουν πελάτες μόνο με τα λεγόμενα bonus εγγραφής ή τις πληρωμένες προτροπές διακεκριμένων (τρομάρα τους...) αθλητικών δημοσιογράφων. Δίνουν τη δυνατότητα στον αναποφάσιστο παίκτη να πάρει εικονικά μέρος στα διάφορα «παιχνίδια», έτσι ώστε να εξοικειωθεί με τους κανονισμούς και (το σημαντικότερο...) να πιστέψει ότι τάχα είναι πολύ εύκολο να αποκομίσει κέρδη.

Κάπως έτσι έγινε και με τον 14χρονο, με τη μόνη διαφορά ότι η εικονική πραγματικότητα αντί, ως συνήθως, να τον βγάλει κερδισμένο, τον έβγαλε χαμένο. Και ο πιτσιρικάς, που δεν είχε καταλάβει ότι έπαιζε «αέρα», σκέφθηκε μέσα στην απελπισία του να βάλει τέλος στη ζωή του...

Πόσο απέχει, όμως, η εικονική πραγματικότητα, που έζησε ο 14χρονος, από την αμείλικτη πραγματικότητα του διαδικτυακού τζόγου; Ελάχιστα. Τη διαφορά ουσιαστικά κάνει μια πιστωτική (ή και χρεωστική) κάρτα, με την οποία ο παίκτης μπορεί να ταξιδέψει παντού: στο στοίχημα επί αθλητικών αγώνων, στο καζίνο, στο πόκερ, στον ιππόδρομο. Και φυσικά να χάσει πολλά, χωρίς πλήρη συναίσθηση της πραγματικότητας, μιας και το πλαστικό χρήμα δημιουργεί, ως γνωστόν, πλείστες όσες ψευδαισθήσεις...

Το όλο ζήτημα αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς η σοσιαλιστική κυβέρνηση του Γ.Α. Παπανδρέου ετοιμάζεται να κάνει μεγάλες επενδύσεις στον βωμό του τζόγου, και ειδικότερα του ηλεκτρονικού. Βιντεολόττο, κουλοχέρηδες, ιντερνετικό «Πάμε Στοίχημα» και καζίνα, σε συνδυασμό με την καθιέρωση στοιχηματισμού σε ξένες ιπποδρομίες που ήδη ακμάζει, προβλέπεται ότι θα αλλάξουν προς το... καλύτερο την εικόνα της παραπαίουσας χώρας μας.

Η αυξημένη πιθανότητα να προκληθούν τεράστια προσωπικά και οικογενειακά δράματα, ελάχιστη σημασία φαίνεται να έχει μπροστά στο γενικό καλό!...

Ο αρμόδιος υπουργός Π. Γερουλάνος έδειξε πρόσφατα τον δρόμο, μιλώντας με θαυμασμό για τον κοινωνικό (!!!) και οικονομικό ρόλο του Λας Βέγκας και του Ατλάντικ Σίτι. Εμπρός, λοιπόν, για το σωτήριο (Ελ)Λας Βέγκας! Αλλωστε, τα αμερικανικά πανεπιστήμια δεν τα τελειώσαμε για πλάκα...

Εικονικά παιχνίδια με τη ζωή

«Τέτοια περιστατικά, δυστυχώς, είναι συχνά», μας λέει η δρ Βερόνικα Σαμαρά, συντονίστρια του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, επικεφαλής της δράσης ενημέρωσης SaferΙnternet.gr. «Τα παιδιά επηρεασμένα και από την οικονομική κρίση, επιχειρούν μέσα από εικονικά καζίνο να βγάλουν το χαρτζιλίκι τους, αγνοώντας τους κινδύνους και μπερδεύοντας τον εικονικό με τον πραγματικό κόσμο.

Γι' αυτό και κάθε φορά υπογραμμίζουμε την ανάγκη να είναι αποτελεσματική η πιστοποίηση της ηλικίας του χρήστη σε site που προορίζονται τόσο για ανήλικους όσο και για ενήλικους χρήστες, από τις εταιρείες που δίνουν τους ιστοχώρους. Ακόμα, είναι απορίας άξιον το πώς σε ένα τέτοιο παιχνίδι, όπου ο χώροι εφήβων και ενηλίκων διαχωρίζονται από την αρχή και για πολύ συγκεκριμένους λόγους, είχε ο 14χρονος πρόσβαση. Αυτό εγείρει το ζήτημα της επιτήρησης, της εκπαίδευσης και των ορίων που θέτουν οι γονείς.

Για να μη δαιμονοποιούμε όμως το Διαδίκτυο, θα πρέπει να εξετάσουμε και σε ποια κοινωνική θέση βρίσκονται αυτά τα παιδιά· που για 17ή, για 100 χιλιάδες, αν θέλετε, κοκ, σκέφτονται την αυτοκτονία. Αυτό είναι που πρέπει να μας προβληματίσει».

15 εκατομμύρια χρήστες

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ανήλικος έπαιζε το γνωστό διαδικτυακό παιχνίδι εικονικής πραγματικότητας Second Life, του οποίου οι παίκτες, σύμφωνα με εκτιμήσεις που δημοσιεύονται στο Διαδίκτυο, ξεπερνούν τα 15 εκατ. παγκοσμίως. Σε αυτό το παιχνίδι οι παίκτες έχουν τη δυνατότητα μιας ψηφιακής ζωής, μιας παράλληλης πραγματικότητας, την οποία βιώνουν μέσω του χαρακτήρα (avatar) που έχουν δημιουργήσει.

 

28/09/2010 - enet.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;