Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

group buyingΟι Έλληνες, επιχειρηματίες και καταναλωτές, μέσα στην περίοδο της κρίσης βρήκαν νέο τρόπο για να κερδίζουν χρήματα: ντιλάρουν στο... ίντερνετ! Μικρομεσαίες επιχειρήσεις πωλούν υπηρεσίες και προϊόντα σε χαμηλές τιμές και οι χρήστες του Διαδικτύου αγοράζουν με... κουπόνια.

Κέρδος φυσικά μένει και στους ιδιοκτήτες των ιστοσελίδων που μεσολαβούν για να κλείνονται αυτές οι δουλειές.

Πρόκειται για μια πρακτική που είναι διαδεδομένη στο εξωτερικό και από πλευράς μάρκετινγκ χαρακτηρίζεται ως «win-win-win», με τρία win δηλαδή και όχι δύο, όπως είναι συνήθως, αφού κερδίζουν και οι έμποροι, οι πελάτες και οι εταιρείες που λειτουργούν τις ιστοσελίδες.

Ρεκόρ πωλήσεων

Μια απ' αυτές τις σελίδες είναι το GoldenDeals.gr, που αποτελεί επιχειρηματική μονάδα της γνωστής εφημερίδας μικρών αγγελιών Χρυσή Ευκαιρία και ξεκίνησε τη λειτουργία της τον περασμένο Μάιο. Η ιστοσελίδα, εμπνευσμένη από αντίστοιχες του εξωτερικού, κάθε μέρα προσφέρει ένα deal στους επισκέπτες της. «Ενα από τα ρεκόρ μας έγινε με το εστιατόριο "Κοχύλι" στα βόρεια προάστια, το οποίο προσέφερε πλήρες μενού θαλασσινών για δύο άτομα και με αστακομακαρονάδα, στην τιμή των 28 ευρώ από 70 ευρώ που ήταν η αρχική», αναφέρει ο διευθυντής του Golden Deals Δημ. Ανδριανάκης. «Εκείνη τη μέρα πουλήθηκαν πάνω από 2.800 κουπόνια!» προσθέτει.

Εύλογα δημιουργείται το ερώτημα, πότε θα πάνε να φάνε όλοι αυτοί οι άνθρωποι τις... αστακομακαρονάδες. Κάθε επιχείρηση βάζει συγκεκριμένους όρους για την αγορά της προσφοράς. Για παράδειγμα, αυτοί που αγόρασαν τα κουπόνια για το εστιατόριο, πρέπει να πάρουν τηλέφωνο και να κλείσουν τραπέζι μέσα στους επόμενους 4-5 μήνες.

Από την άλλη πλευρά, και η εταιρεία που διαχειρίζεται την ιστοσελίδα έχει σύστημα αξιολόγησης πριν προβάλλει μία προσφορά: πόση χωρητικότητα έχει ένα μαγαζί, εάν υπάρχουν πιστοποιητικά ποιότητας για κάποια απ' αυτά κ.ά.

Εστιατόρια, κέντρα αισθητικής, ξενοδοχεία, γυμναστήρια, κέντρα εξωτερικών δραστηριοτήτων (ιππασία, ράφτινγκ, paintball) είναι μερικές από τις κατηγορίες που «πρωταγωνιστούν» στα ντιλ. Χαμός γίνεται επίσης όταν έχει εκπτωτικά κουπόνια για κομμωτήρια και μανικιούρ-πεντικιούρ, που αγοράζουν οι γυναίκες.

«Από τότε που ξεκινήσαμε έχουμε συνεργαστεί με 180 προμηθευτές, έχουμε πουλήσει περισσότερα από 80.000 κουπόνια και οι καταναλωτές έχουν εξοικονομήσει πάνω από 7,5 εκατ. ευρώ» αναφέρει ο Δημ. Ανδριανάκης.

Το τελευταίο στοιχείο είναι αυτό που μετράει για την «κατάταξη» μιας ιστοσελίδας στη συγκεκριμένη αγορά. Εκτός από το GoldenDeals.gr, ιδιαίτερα δραστήριο είναι και το αμερικανικό Groupon που πλέον δραστηριοποιείται και στην Ελλάδα. Από εκεί και πέρα, κάθε μήνα εμφανίζονται 3-4 νέες ιστοσελίδες αυτού του τύπου προκειμένου να κερδίσουν μερίδιο σε αυτή την τόσο ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά. Αλλωστε, από τις πωλήσεις αυτές το κέρδος των «μεσολαβούντων» ιστοσελίδων κυμαίνεται από 20% έως 40% (διαφέρει από ιστοσελίδα σε ιστοσελίδα το ύψος της προμήθειας).

Η ιστορία με τα ντιλ στο ίντερνετ έχει και άλλη μία παράμετρο: ότι αρκετοί Ελληνες δεν έχουν πλέον πρόβλημα να δίνουν τους αριθμούς των καρτών τους (πιστωτικών ή χρεωστικών), εάν μία ιστοσελίδα τους εμπνέει εμπιστοσύνη. Το GoldenDeals.gr στάθηκε τυχερό σε αυτό, καθώς στο πάνω μέρος της σελίδας του στο ίντερνετ φαινόταν το σήμα της «Χρυσής Ευκαιρίας», που ο κόσμος το γνωρίζει. Τέλος, να σημειώσουμε ότι εδώ και δύο εβδομάδες το GoldenDeals ξεκίνησε τη λειτουργία του και στη Ρουμανία, όπου και εκεί η ζήτηση για κουπόνια είναι πολύ μεγάλη.

«Group buying» ονομάζεται στα αγγλικά η συγκεκριμένη κατηγορία ηλεκτρονικού εμπορίου

Οι «αγορές σε ομάδες» ή «ομαδικές αγορές», όπως θα μπορούσαμε να το αποδώσουμε στα ελληνικά, αποτελούν παρακλάδι του social commerce, δηλαδή του κοινωνικού εμπορίου, το οποίο επίσης αποτελεί υποκατηγορία του e-commerce.

Το ότι οι «αγορές σε ομάδες» λειτουργούν πλέον αποτελεσματικά και στην Ελλάδα σχετίζεται με τη διείσδυση που είχε το ίντερνετ στη ζωή εκατομμυρίων πολιτών τα προηγούμενα χρόνια. Μάλιστα, οι ιστοσελίδες αυτές, προκειμένου να γνωστοποιήσουν τις προσφορές τους στον κόσμο χρησιμοποιούν και τα κοινωνικά δίκτυα, όπως το Facebook στο οποίο... ξημεροβραδιάζονται εκατοντάδες χιλιάδες Ελληνες πλέον, αλλά και τα newsletter, τα ηλεκτρονικά μηνύματα. Μάλιστα, επειδή οι προσφορές έχουν συνήθως διάρκεια 24 ωρών, πολλοί κάθονται πάνω από τον υπολογιστή 12 με 2 τα μεσάνυχτα για να δουν ποια είναι η προσφορά της επόμενης ημέρας!

 

14/11/2010 - Μπ. Πολυχρονιάδης / enet.gr

 

Διαβάστε επίσης:

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;