Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

social media clutter

Έστω ότι θέλετε να πείτε κάτι σε μια συνάντηση στο γραφείο. Αλλά αυτή έχει ήδη αρχίσει πριν μισή ώρα. Έχετε δυο επιλογές:

  1. Ανοίγετε με φόρα την πόρτα, στέκεστε στην είσοδο και φωνάζετε το μήνυμά σας.
  2. Μπαίνετε ήσυχα, κάθεστε σε μια γωνία που έχει άδεια καρέκλα, ακούτε τους υπόλοιπους μέχρι να καταλάβετε τι ακριβώς έχει λεχθεί και μετά μιλάτε.

Είναι προφανή η σωστή επιλογή. Εκτός κι αν έχετε δεχθεί ειδοποίηση για βόμβα στο κτίριο ή επικείμενο τσουνάμι, πρέπει πρώτα να καταλάβετε τον ειρμό της συζήτησης, το στυλ της, την διάθεση των συνομιλητών και μετά να προσθέσετε εσείς κάτι.

Γιατί λοιπόν στα social media όλοι μπαίνουν σαν ταύροι σε υαλοπωλείο; Μας ρωτήσατε αν θέλουμε άλλη μια σελίδα για αυτό το προϊόν ή την κατηγορία αυτή;   Ξέρετε από που ενημερωνόμαστε τόσα χρόνια που δεν είχατε εσείς παρουσία;   Παρατηρήσατε τον τρόπο που γράφουμε; Τις μέρες και ώρες που προτιμάμε; Την διάθεσή μας συγκεκριμένες εποχές του χρόνου; Η λίστα είναι ατελείωτη γιατί και οι ανθρώπινες σχέσεις είναι πολύπλοκές. Δεν είναι βήμα για τη... ντουντούκα σας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι ένα καφενείο στο οποίο βρισκόμαστε με άλλους ανθρώπους. Αν θέλετε να μπείτε, σεβαστείτε τους κανόνες.

Έχω ιδιαίτερη ευαισθησία στο θέμα συν τοις άλλοις από την ενασχόλησή μου με ένα project στο οποίο είχα την χαρά να δουλέψω με το κορυφαίο σύστημα reputation monitoring (και το μόνο που λειτουργεί σωστά στα Ελληνικά άλλωστε!). Όταν παρακολουθείς σε κάθε μέσο πως έβηξε, τι είπε και πως σχολιάστηκε ένας πολιτικός, είσαι έτοιμος για όλα μετά! Κυκλοφορούν και πολλές άλλες εκδόσεις της ιδέας, συνήθως όμως είναι μόνο για τα online μέσα. Οι μεγάλες διαφημιστικές πλασάρουν δικές τους «υπηρεσίες» οι οποίες κατά την γνώμη μου ελάχιστα διαφέρουν από κάτι που μπορείς να κάνεις και μόνος σου με λίγα Google και Twitter searches πλέον. Μερικά έχουν και μορφή «νοημοσύνης» και λίγο πιο όμορφο dashboard για να τα βλέπεις όλα μαζί και να τα αξιολογείς.

Πάλι όμως δεν έχουν δώσει βαρύτητα στην ελληνική πραγματικότητα. Διαβάστε για παράδειγμα την δουλειά που έχουν κάνει στην Qualia σε σχέση με τα “topics”, μια έξυπνη ανάλυση των σχέσεων ανάμεσα στα online δημοσιεύματα για να αξιολογηθεί και η βαρύτητα του κάθε θέματος. Χωρίς καλή κατανόηση ελληνικών βέβαια δεν μπορείς να το κάνεις αυτό, αφού δεν μπορείς να αναγνωρίσεις τα θέματα που είναι συναφή από το περιεχόμενο.

Πριν ανοίξετε λοιπόν την πόρτα των social media για να φωνάξετε ότι σας καίει με την ντουντούκα, ξοδέψτε 3-6 μήνες με ένα τέτοιο σύστημα, αξίζει τον κόπο. Και θα ξέρετε αν αξίζει τον κόπο να ασχοληθείτε τελικά με social media.

 

07/04/2011 - alexanderchalkidis.com

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;