Διαφήμιση
( 1 ψήφος )

Οι εταιρείες διευρύνουν το μάρκετινγκ με χρήση σελίδων κοινωνικής δικτύωσης

Social media is a 21st century market research method

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης -γνωστά κυρίως με τον αγγλικό όρο social media- ανακαλύπτουν σιγά σιγά όλο και περισσότερες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά, και οι οποίες αντιλαμβάνονται τη δύναμη που έχουν ως μέσο προώθησης των προϊόντων και των υπηρεσιών τους το Facebook, το Twitter, το YouTube κ.α..

Κι αυτό διότι μπορεί τα ελληνικά νοικοκυριά να απέκτησαν σύνδεση με το διαδίκτυο πολύ αργά σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες του ανεπτυγμένου κόσμου, όμως η συνέχεια ήταν πολύ εντυπωσιακή.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της παγκόσμιας έρευνας «Digital Life» της Icap, η διείσδυση του διαδικτύου στην Ελλάδα είναι 46,2%, ενώ εβδομαδιαίως δαπανούμε κατά μέσο όρο 20 ώρες στο διαδίκτυο. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, μετά την αποστολή mail που αποτελεί την κυριότερη ενέργεια στο Διαδίκτυο (για το 80% των χρηστών ημερησίως και 5,7 ώρες την εβδομάδα), η δεύτερη κυριότερη για τους χρήστες στην Ελλάδα είναι η κοινωνική δικτύωση (56% ημερησίως και 7,4 ώρες την εβδομάδα). Στην Ελλάδα ο μέσος όρος «φίλων» στα κοινωνικά δίκτυα είναι 198, από τους υψηλότερους στην Ευρώπη. Σύμφωνα με όσα είχε αναφέρει σε πρόσφατο συνέδριο για το λιανεμπόριο ο κ. Στ. Λουκάκος, υπεύθυνος της Google για την Ελλάδα πάνω από 20% των tweets περιέχουν αναφορές σε κάποιο προϊόν ή μάρκα, ενώ το 34% των bloggers δημοσιοποιούν απόψεις για κάποιο προϊόν.

Σε μια χώρα, λοιπόν, όπως η Ελλάδα, όπου οι έννοιες like (μου αρέσει) «σου έκανα request» (αίτημα φιλίας) ή «σε έκανα add» (σε προσέθεσα στους φίλου μου) ή «σε ακολουθώ» (φράση-σήμα κατατεθέν του Twitter) τείνουν να χρησιμοποιούνται συχνότερα και από το «καλημέρα» στις νεανικές -και όχι μόνο- ηλικίες, είναι λογικό το μάρκετινγκ μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλές.

Μία από τις εταιρείες που πρόσφατα δημιούργησαν τις δικές τους σελίδες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και συγκεκριμένα στο Facebook, στο Twitter, αλλά και στο λιγότερο γνωστό στην Ελλάδα Foursquare είναι και η γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος. Μέσα από τη σελίδα της η επιχείρηση προβάλλει τις προσφορές της, ενημερώνει τους καταναλωτές για τα νέα της (π.χ. άνοιγμα νέων καταστημάτων), ενώ παράλληλα παρέχει συμβουλές για υγεία, ευεξία και γευστικούς προορισμούς.

Ο κατάλογος των γνωστών επιχειρήσεων, κυρίως από τον κλάδο του λιανεμπορίου, της τεχνολογίας, των τηλεπικοινωνιών, του τουρισμού, των αεροπορικών μεταφορών και της διασκέδασης είναι πλέον πολύ μεγάλος. Ενδεικτικά αναφέρουμε την Olympic Air, την Aegean, τη Notos Galleries, την Πλαίσιο, τη Multirama, τη Folli Follie, τα βιβλιοπωλεία Ιανός και Ελευθερουδάκη.

Μέσα από τις σελίδες τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι επιχειρήσεις αυτές ενημερώνουν για προσφορές, για διάφορες εκδηλώσεις, ενώ πολλές χαρίζουν δώρα ή εκπτώσεις στο πλαίσιο διαγωνισμών που διενεργούν αποκλειστικά μέσω των κοινωνικών δικτύων και κυρίως μέσω του Facebook.

Με δεδομένο ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Icap το ποσοστό χρήσης του Διαδικτύου για αναζήτηση προϊόντων προς αγορά είναι υψηλό (το 29% της ημερήσιας δραστηριότητας, και δαπανούμε τρεις ώρες την εβδομάδα για αυτή την ενέργεια), οι προοπτικές για την προώθηση των προϊόντων μέσω των κοινωνικών δικτύων είναι πολύ σημαντικές.

Οι καταναλωτές, πέρα από το γεγονός ότι ενημερώνονται πιο εύκολα και πιο άμεσα για προϊόντα και υπηρεσίες που τους ενδιαφέρουν, μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα αισθάνονται ότι ανήκουν σε μια κοινότητα, μέσα στην οποία μπορούν με ένα κλικ να μιλήσουν και να ανταλλάξουν εμπειρίες για προϊόντα.

Για τις εταιρείες, από την άλλη, τα κοινωνικά δίκτυα πέρα από εργαλείο προώθησης των προϊόντων τους, αποτελούν και ένα νέο τρόπο, μέσα από αυτή την αμφίδρομη επικοινωνία, να διερευνούν την αγορά και τις καταναλωτικές τάσεις. Το γεγονός ότι μπορεί να μην έχουν πολλά «tweets» ή πολλά «like» ίσως ωθήσει τους επικεφαλής των εταιρειών να βελτιώσουν τα παρεχόμενα είδη και υπηρεσίες τους και να επανασχεδιάσουν συνολικότερα τη στρατηγική τους.

Μέσω smartphone

Ακόμη μεγαλύτερη διείσδυση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αναμένεται να προκαλέσει η εξάπλωση στην Ελλάδα των λεγόμενων smartphones (έξυπνα κινητά τηλέφωνα), τα οποία διαθέτουν εφαρμογές χρήσης όλων των κοινωνικών δικτύων. Μόνο το τελευταίο τρίμηνο του 2010 πωλήθηκαν στην Ελλάδα πάνω από 200.000 smartphones, παρά την υψηλή τιμή τους και εν μέσω οικονομικής κρίσης. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο οι ειδικοί σε θέματα μάρκετινγκ επισημαίνουν πως το επόμενο βήμα για τις επιχειρήσεις θα πρέπει να είναι η κατανόηση της χρήσης των κοινωνικών δικτύων μέσω των κινητών τηλεφώνων, έτσι ώστε να προσαρμόσουν κατάλληλα και την παρουσία σ’ αυτά των προϊόντων και των υπηρεσιών που επιθυμούν να προωθήσουν.

 

Πηγή: kathimerini.gr

 

Διαβάστε επίσης: Το e-προφίλ των Ελληνόπουλων

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;