Διαφήμιση
( 6 ψήφοι )
Ευρετήριο Άρθρου
Αποκλειστικό Preview - StarCraft II: Wings of liberty™
Οι φυλές του StarCraft II
StarCraft II Gameplay
Όλες οι Σελίδες

StarCraft II: Wings of liberty BETA | OEM.gr

Σε έναν μακρινό μακρινό γαλαξία, το έτος 1998 μία άσημη τότε εταιρεία, η Blizzard, κυκλοφορούσε ένα παιχνίδι στρατηγικής πραγματικού χρόνου, το StarCraft. Η ιστορία εξελίσσονταν κάπου στο μέλλον, όπου τρεις φυλές προσπαθούσαν να κυριαρχήσουν: Οι Terrans, εξόριστοι απόγονοι του ανθρώπινου είδους, οι Zerg, μία φυλή από πλάσματα που φέρνουν κάτι από τέρατα της ταινίας Alien, και τέλος οι Protoss, μία ανθρωποειδή φυλή (των οποίων οι πολεμιστές μοιάζουν επικίνδυνα στον εξωγήινο Predator) με εξαιρετικές ψυχικές ικανότητες. Αυτά πριν 12 χρόνια…

Γράφοντας OEM με Pylons
Γράφοντας OEM  με χρήση.. Pylons. Το original StarCraft ήταν πραγματικά φανταστικό!

Το StarCraft και το expansion του, έγινε τεράστια επιτυχία και παίχτηκε όσο λίγα παιχνίδια στρατηγικής. Η Blizzard όλα αυτά τα χρόνια, κυκλοφόρησε πολλές συνέχειες και expansions  του WarCraft, αλλά κρατούσε κλειστά τα χαρτιά της για το StarCraft. Όλα αυτά  έως το 2007, οπότε και ανακοινώθηκε η τόσο αναμενόμενη συνέχεια του επιτυχημένου τίτλου!


Γραφικά StarCraft II
Τα γραφικά του SC ήταν από τα καλύτερα bitmap 2D που σχεδιάστηκαν ποτέ, αλλά εν έτει 2010, δείχνουν απλά ξεπερασμένα. Αν δε, παίξετε την beta έκδοση του SC2, δεν θα θελήσετε ποτέ ξανά, να γυρίσετε στα 640x480 pixels του original StarCraft!


Beta-testing

Εδώ θα πρέπει να σας ενημερώσουμε πως ότι διαβάσετε παρακάτω, έχει να κάνει με την beta-testing έκδοση του παιχνιδιού, καθώς η ολοκληρωμένη version θα κυκλοφορήσει (ελπίζουμε) κάπου το καλοκαίρι. Η Blizzard δεν βιάζεται, καθώς θέλει να «ζυγίσει» και να.. καλιμπράρει  το παιχνίδι πριν το βγάλει στην κυκλοφορία, μια διαδικασία που μπορεί να απαιτήσει αρκετό χρόνο.

Παρόλα αυτά, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε τον παραλογισμό που επικρατεί ακόμη και με τις beta εκδόσεις. Κυριολεκτικά για δεκάδες – ίσως και εκατοντάδες – ευρώ, πωλούνται accounts ή κερδισμένες κάρτες για beta-testing στο eBay! Ακόμη χειρότερα, υπάρχουν πραγματικά… καμένοι χρήστες που τραγουδάνε τον πόνο τους, που δεν επιλέχθηκαν να γίνουν beta-testers!:

Τι να πεις, υπομονή!


Εγκαθιστώντας την beta

Φορτώνοντας τον loader, χρειάστηκαν πάνω από δύο ώρες για να «κατέβουν» τα 1.64GB της beta έκδοσης. Μόλις αυτό ολοκληρώθηκε, εγκαταστάθηκε το παιχνίδι και κατόπιν όλα τα patches από την έκδοση 0.2 έως την 0.6, κάτι που πήρε αρκετή επιπλέον ώρα.


Εγκατάσταση StarCraft II
Μετά από όλα αυτά και με μεγάλη συγκίνηση, ήμασταν έτοιμοι να μπούμε σε έναν νέο φανταστικό κόσμο!


Battle.net

Αν ρωτήσετε έναν beta-tester ποια θεωρεί την μεγαλύτερη βελτίωση στο SC2, ίσως πάρετε την περίεργη απάντηση πως αυτό είναι το Battle.net, δηλαδή ο χώρος που δίνονται τα.. ραντεβού για μάχες στο internet. Το παλιό Battle.net ήταν απλά απαρχαιωμένο και χρειάζονταν μια δυναμική αλλαγή, αφού έως και σήμερα υπήρχε απίστευτη ταλαιπωρία για να βρεθεί «δωμάτιο παιχνιδιού» στο οποίο να χωράει ο παίκτης, ενώ υπήρχαν  αποχωρήσεις της τελευταίας στιγμής, χάσιμο χρόνου, κ.α. περίεργα που έπρεπε να αντιμετωπιστούν.


Το παλιό Battle.net: Ταλαιπωρία και χάος...
Πραγματική ταλαιπωρία και χάος μαζί στο παλιό battle.net!

Αντίθετα το νέο Battlenet δείχνει κα-τα-πλη-κτι-κο, και μπορείτε να ακούσετε μερικές λεπτομέρειες  γι΄αυτό, από τον ίδιο τον δημιουργό του:


Εν ολίγοις όταν ολοκληρωθεί το SC2, ο παίκτης θα μπορεί να χρησιμοποιεί το Battle.net για όλα τα παιχνίδια της Blizzard! Το battle.net πλέον θα μοιάζει περισσότερο με το steam (χωρίς τα στραβά του) σε συνδυασμό με ενός τύπου game messenger όπως το XFire! Ο χρήστης θα το χρησιμοποίει για λίστες φίλων, για φωνητική συνεννόηση με αυτούς μέσα στο παιχνίδι, για να καταμετρώνται να επιτεύγματα του κ.α.! Ακόμη, το αυτόματο σύστημα «ζευγαρώματος» που ήταν ήδη σε λειτουργία όταν δοκιμάσαμε το παιχνίδι, θα σας στέλνει αυτόματα σε παίκτες αντίστοιχων δυνατοτήτων, κάτι που είναι πολύ σημαντικό, αφού έως τώρα η διαδικασία γινόταν χειροκίνητα και με μεγάλα προβλήματα.



Το νέο Battle.net: Ευκολία και ταχύτητα
Οι διαφορές είναι μέρα με την νύχτα! Ευκολία, ταχύτητα, και κυρίως, παιχνίδι με αντίστοιχου επιπέδου αντιπάλους – χωρίς να κουνήσουμε καν το δακτυλάκι μας!

 

Τα γραφικά του StarCraft II

Η Blizzard από την πρώτη στιγμή τόνιζε, πως αν και τα γραφικά θα βελτιώνονταν αισθητά, ο σκοπός δεν ήταν να φτιαχτεί απλά ένα «όμορφο» StarCraft. Ακόμη, ο γραφών έχοντας πολύ κακή εμπειρία από το WarCraft III (όπου σε κάποιες μάχες έχανε η μάνα το παιδί και μόνο strategy δεν ήταν), ήλπιζε σε κάτι καλύτερο - και δεν διαψεύστηκε.

Επιστρέφοντας στα γραφικά λοιπόν, θα πούμε απλά πως είναι υπέροχα. Σου δίνουν την αίσθηση πως όλες οι μονάδες είναι ζωντανές και «γεμάτες». Το animation είναι πραγματικά άψογο, ενώ τα background γραφικά θυμίζουν από ερήμους του Dune έως σκηνικά από το εξώφυλλο του Somewhere in Time. Από τις εκρήξεις έως την κατασκευή των κτιρίων, και από την κίνηση έως τους πυροβολισμούς, όλα είναι τέλεια. Θα πρέπει να δείτε ένα Zerg σκουλήκι να ξεφυτρώνει απ΄το έδαφος τρέμοντας  για να καταλάβετε περί τίνος μιλάμε. Απλά χάρμα οφθαλμών, αν και η υποστήριξη DirectX9 δείχνει πως οι designers δεν θέλησαν να αποκλείσουν χρήστες με παλαιότερες κάρτες γραφικών.

 

Ήχος

Αν τα γραφικά παίρνουν δέκα, ο ήχος παίρνει.. έντεκα. Οι εκρήξεις, οι ήχοι των διαφορετικών οχημάτων, τα.. προστάγματα και κυρίως τα εφέ special μονάδων όπως το mothership δημιουργούν μια τρομερή ατμόσφαιρα. Πραγματικά το παιχνίδι χωρίς την ποιότητα ήχου που έχει αυτή τη στιγμή, θα ήταν λειψό. Στα προηγούμενα, προσθέστε και τις φανταστικές background μελωδίες, και έχετε μια άποψη για το πακέτο!


Οι φυλές

Terran StarCraft II

Οι Terran πάντα ήταν του.. ταμπουριού, και αυτό δεν αλλάζει και πολύ στο StarCraft II. Ακόμη και οι μεσαίες επίγειες μονάδες τους, δεν μπορούν σε απ΄ευθείας αντιπαράθεση να τα βάλουν π.χ. με ένα τσούρμο zerlings ή με μια ομάδα από Zealots. Χρειάζονται είτε βαριές επίγειες μονάδες (Thor), είτε υποστήριξη από αέρα ή από ταμπουριασμένα Siege Tanks. Ως αντιστάθμισμα, οι Terran έχουν όχι μία, αλλά δύο γρήγορες μονάδες (Reaper και Helion) που μπορεί στις μεγάλες μάχες να αποτελούν φύρα, αλλά στην αρχή του παιχνιδιού μπορούν με γρήγορες προωθήσεις να δημιουργήσουν σοβαρά προβλήματα στον αντίπαλο. Γενικά θα λέγαμε για τους Terran, ισχύει το  rush or go airbone. Στα κατά τους, θα πρέπει να αναφέρουμε πάντως πως οι νέοι towers που ενημερώνουν για εχθρική κίνηση σε μεγάλη απόσταση, είναι σαν να λένε «ελάτε στην βάση μου» και θα πρέπει να μην χρησιμοποιούνται στην αρχή του παιχνιδιού. Ακόμη, σε αντίθεση με Protoss αλλά και Zerg, δυνατότητα γρήγορης μεταφοράς μονάδων (πλην των διαφημιζόμενων δυνατοτήτων των Ghost να «κατεβάσουν» marines σε ένα μέρος - που εμείς δεν την είδαμε στην πράξη), δεν υπάρχουν. Και μιας που αναφέρθηκε,  οι Ghost παρέχουν μερικούς άσσους στο μανίκι του εκάστοτε terran στρατηγού, για να αντιμετωπίσει πιο εύκολα Zerg ή Protoss. Θα πρέπει να τους χρησιμοποιείτε λοιπόν πιο συχνά από ότι παλιά.

Terran μονάδες

Μονάδες των Terran
Όλες οι μονάδες των Terran συγκεντρωμένες σε ένα χώρο.

Οι Terran στο StarCraft II,  έχουν υποστεί σημαντικές αλλαγές, όχι όμως και σε βαθμό που να αλλάζει τις τακτικές τους. Στις γνώριμες μονάδες θα συναντήσουμε τους γνωστούς Μarines, Ghost, Siege tank, και Battle Cruiser. Από εκεί και πέρα, πόδι έχουν πάρει οι μονάδες των Medic, Firebat, Goliath, Science Vessel, Valkyrie, Vulture, dropship και Wraith!! Αντί αυτών, υπάρχουν νέες που έχουν ως εξής:

  • Reaper: Τα γνωστά φαντάρια που χοροπηδάνε από πλαγιά σε πλαγιά, γρήγοροι και ευκίνητοι, πραγματικά κατάλληλοι για να προκαλούν πονοκέφαλο στις επεκτάσεις των αντιπάλων!

  • Helion: Ένα συμπαθητικό buggy που αντικαθιστά μάλλον το.. άχρηστο Vulture, και που η ταχύτητα του και το φλογοβόλο του, ίσως φανούν χρήσιμα ενάντια σε μαζικά κύματα ελαφριών στόχων (πάλι τους Zerg;). Όχι τίποτα το φοβερό πάντως..

  • Marauder: Αντί των firebat, πλέον έχουμε τους Marauder που είναι βαριά οπλισμένοι πεζικάριοι και κάνουν μεγάλη ζημιά στον αντίπαλο έχοντας όμως την δυνατότητα για μακρινές βολές όπως και οι κανονικοί marines.

  • Viking: Το νέο πολεμικό σκάφος των Terran που αντικαθιστά το Wraith. Έχει μόνο δυνατότητες αέρος/αέρος και μπορεί να κάνει μεγάλη ζημιά σε μικρούς και κυρίως σε μεγάλους στόχους για τους οποίους και προορίζεται. Δυστυχώς δεν έχει δυνατότητα απόκρυψης (cloacking) όπως ο προκάτοχος του. Τέλος, μπορεί να προσγειωθεί και να μετατραπεί σε μονάδα εδάφους, κάτι χρήσιμο μόνο αν ο αντίπαλος δεν έχει αξιόλογές μονάδες στην περιοχή (αλλιώς κλάφτα)!

  • Banshee: Μια πραγματικά φονική ιπτάμενη μονάδα που μπορεί να επιτεθεί μόνο σε μονάδες εδάφους (σαν να χωρίστηκε δηλαδή το Wraith στα δύο με το Viking να αναλαμβάνει ρόλους αέρος και το Banshee εδάφους)! Το banshee μπορεί να αποκρυφτεί (cloaking) από τους  αντιπάλους, και γενικά αποτελεί την τέλεια λύση ενάντια σε μαζικές επιθέσεις (και Zerg)! Wink

  • Medivac: Με την εξαφάνιση των medic, την διπλή δουλειά για μεταφορά και.. θεραπεία των Marines, την έχει αναλάβει αυτό εδώ το σκάφος! Καθόλου άσχημα!

  • Thor: Είναι το γνωστό γιγαντιαίο ρομπότ που πρωτοπαρουσιάστηκε στα διάφορα demo της Blizzard. ΔΕΝ χτίζεται έξω από το εργοστάσιο όπως το demo, και αποτελεί μία πραγματική απειλή για οτιδήποτε, ιπτάμενο ή επίγειο!! Το αστείο είναι δε, όταν το δείτε να αερομεταφέρεται!

  • Raven: Το Science Vessel θα σας φανεί παιχνιδάκι μπροστά σε αυτό εδώ!! Πρόκειται για ένα ρομποτικό αεροσκάφος που είναι detector μονάδων που έχουν δυνατότητα απόκρυψης. Το κυριότερο όμως, είναι πως μπορεί να ρίξει μια βόμβα που κάνει μεγάλη μαζική ζημιά σε στόχους (εδάφους ή αέρος) ή να στείλει δύο ρομποτικές μηχανές που θα σας βοηθήσουν στην μάχη στο έδαφος ή στον αέρα! Γενικώς πολύεργαλείο!! Α! Αν νομίζετε πως το EMP χάθηκε, μην ανησυχείτε, απλά μεταφέρθηκε στις μονάδες των Ghost!

Terran κτίρια

Τα κτίρια είναι πάνω κάτω τα ίδια, δεν θα βρείτε τρομερές διαφορές σε σχέση με το παλιό StarCraft. Οι μόνη χτυπητή αλλαγή είναι πως οι μονάδες Ghost έχουν πλέον εντελώς δικό τους κτίριο (που τους υποστηρίζει όσον αφορά τις πυρηνικές βόμβες κ.λπ.), ενώ όλα τα κτίρια που παράγουν μονάδες, μπορούν είτε να συνδεθούν με την επέκταση  που δίνει αναβαθμίσεις ή να συνδεθούν με την επέκταση που δίνει την δυνατότητα για διπλάσια παραγωγή (η οποία δεν καλύπτει όμως όλους τους τύπους μονάδων). Το ταμπούρι των Terran πλέον μπορεί να υποβοηθηθεί από τα Supply Deposits που κλείνουν πιο εύκολα τις βάσεις (και κρύβονται στο έδαφος αν θέλετε να περάσετε), ενώ υπάρχουν δύο πύργοι εντοπισμού (ο παλιός αντιεροπορικός και ο νέος που απλά εντοπίζει αντιπάλους από απόσταση). Τέλος, το Command Center μπορεί να αναβαθμιστεί ώστε να προσφέρει άμυνα, σε αντίτιμο όμως του ότι θα χάσει τις πτητικές του δυνατότητες (ναι, σχεδόν όλα τα κτίρια των Terran συνεχίζουν να πετάνε)!



Protoss StarCraft II

Οι Protoss με τις δυνατότητες που έχουν, μπορούν πραγματικά να παιχτούν με όλους τους τρόπους, είτε ως rushers με τις πολύ δυνατές αρχικές μονάδες επίθεσης και τα canon τους, είτε με τις βαρύτερες αργότερα στο παιχνίδι (Carrier, Mothership, Prism, Colossus κ.λπ.). Έχουν την ευκολότερη άμυνα βάσης, αφού με τα κανόνια μπορούν να αμυνθούν τόσο ενάντια σε επίγειους όσο και σε εναέριους στόχους ενώ έχουν ίσως και την καλύτερη πληροφόρηση και απόκρυψη, χάρις τους μικροσκοπικούς detectors αλλά και τους – πάντα «αόρατους» - Dark Templars. Σίγουρα έχασαν αρκετή εναέρια δύναμη με την απώλεια των Arbiter και την αποδυνάμωση των Carriers, αλλά απέκτησαν το Mothership (έστω και ένα) και συνεχίζουν να αποτελούν ίσως την elite ανάμεσα στις τρεις φυλές.  Η δυνατότητα τηλεμεταφοράς είναι επίσης πολύ-πολύ χρήσιμη σε τακτικό επίπεδο!

Protoss μονάδες

Μονάδες Protoss
Όλες οι μονάδες των Protoss πλην του mothership...


Protoss mothership
…το οποίο mothership πιάνει ένα χώρο από μόνο του!

Σε σχέση με το Broodwar, οι Protoss έχουν χάσει χωρίς αντικατάσταση αρκετές σημαντικές μονάδες, ενώ σε άλλες, έχουν μειωθεί οι παλιές τους δυνατότητες. Πιο συγκεκριμένα, δεν πρόκειται να ξαναδείτε τα Arbiter, Corsair, Dark Archon, Dragoon, Reaven, Scout και Shuttle. Ανέπαφοι έμειναν οι Zealots, οι Observers και τα Carrier (που πλέον έχουν μόνο 6 μικρότερα διαστημόπλοια). Ανέπαφοι και  οι Archon, Dark Templar και High Templar, μόνο που πλέον οποιοσδήποτε συνδυασμός μεταξύ δύο Dark Templar και High Templar παράγει μόνο Archons. Καλά ακούσατε. Τέρμα τα Arbiters με τις δυνατότητες τους, τέρμα τα Mind Control στους αντιπάλους! Από νέες μονάδες:

  • Stalker: Γενικά το SC2 βελτιώνει τους Protoss εκεί που πονούσαν περισσότερο, δηλαδή στις μάχες από απόσταση. Ο Stalker αντικαθιστά τα μάλλον δύσκολα Dragoon, και έχει την δυνατότητα blink (τηλεμεταφοράς στον οπτικό ορίζοντα), κάτι που τον καθιστά πολύ χρήσιμη μονάδα!

  • Immortal: Οι Immortals είναι μια δεύτερη έκδοση του Dragoon, και δείχνουν να έχουν φτιαχτεί ειδικά για μάχες ενάντια σε Siege Tanks! Η ασπίδα τους, είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική μόνο ενάντια σε ισχυρά χτυπήματα, ενώ τα όπλα τους αρκετά δυνατά αν και αργά.

  • Sentry: Μια... συμπαθητική νέα μονάδα είναι τα Sentry, ένα είδος... αιωρούμενου σκουληκιού που μπορεί να χτυπάει αντιπάλους κάθε είδους από μια μικρή απόσταση την ώρα που έχει την δυνατότητα να «φυλακίζει» προσωρινά μονάδες ή να γεμίζει τις ασπίδες των τριγύρω συμμάχων.

  • Warp in Void Ray: Οι Protoss είναι αναμφισβήτητα οι βασιλείς των ουράνιων μαχών. Τα Void Rays παράγουν μεγάλης ποσότητας ζημιά ενάντια σε βαρείς στόχους ή κτίρια, και συνοδευόμενα από μικρά σκάφη μπορούν να καταστρέψουν γρήγορα υποδομές του αντιπάλου. Στα μειονεκτήματα τους, η δυσκολία να τα βάλουν με μικρότερες ιπτάμενες μονάδες.

  • Phoenix: Το αεροσκάφος υπεροχής των Protoss, έχει μόνο δυνατότητες εναέριας μάχης, αν και μπορεί με την βαρυτική ακτίνα να σηκώσει έναν αντίπαλο στα ουράνια και να τον τακτοποιήσει εκεί..  Την διαφημισμένη δυνατότητα των Phoenix να κάνουν ζημιά στους αντιπάλους σε αντίτιμο την ακινησία τους για ένα διάστημα μετά, εμείς δεν την είδαμε. Ας ελπίζουμε πως στο τελικό προϊόν θα υπάρχει (αλλιώς τζάμπα και το όνομα)...

  • Colossus: Εμπνευσμένη κατ΄ευθείαν από τον.. Πόλεμο των Κόσμων, αυτή η υπερυψωμένη μονάδα μπορεί να κάνει μεγάλη ζημιά σε μάζες ελαφριών αντιπάλων (zerglings, marines), αν και είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη από επιθέσεις από τον αέρα.

  • Mothership: To mothership ουσιαστικά αντικαθιστά το Arbiter, με την διαφορά πως μπορείτε να έχετε μέχρι ένα σκάφος μέσα στην πίστα. Οι δυνατότητες του περιλαμβάνουν την απόκρυψη των τριγύρω μονάδων, την δημιουργία μαύρων οπών στους αντιπάλους, και την παραγωγή ζημιάς γενικά. Αν και πάλι δεν είδαμε όλες τις δυνατότητες που διαφημίστηκαν (planet cracker, time slow down), παρόλα αυτά πρέπει να παραδεχτούμε πως ακόμη και αν δεν τις αποκτήσει ποτέ, είναι τρόμος και φόβος για τους αντιπάλους…

  • Warp Prism: Το Warp Prism είναι ένα ιπτάμενο όχημα υποστήριξης και λειτουργεί και αυτό σε δύο modes, είτε ως μεταφορέας προσωπικού, αντικαθιστώντας το Shuttle, είτε ως μετακινούμενο pylon, που μπορεί να λειτουργήσει ως παροχέας ενέργειας σε κατεστραμμένες περιοχές ή κυρίως ως τηλεμεταφορέας, (καθώς οι Protoss έχουν αυτή την δυνατότητα πλέον).

Protoss κτίρια

Τα κτίρια των Protoss έχουν παραμείνει σχεδόν ίδια με αυτά του Broodwar, με ένα-δύο μόνο καινούργια στην αλυσίδα της εξέλιξης (π.χ. Dark Shrine). Γενικά θα προσαρμοστείτε πολύ πιο εύκολα σε σχέση π.χ. με τους Terran. Θα πρέπει απλά να μάθετε και να τελειοποιήσετε την στρατηγική της τηλεμεταφοράς αλλά  και να ζήσετε χωρίς τα κτίρια Shield Battery που σας γέμιζαν γρήγορα τις ασπίδες…


 

Zerg StarCraft II

Οι Zerg ποτέ δεν ήταν την ποιότητας, παρά της ποσότητας. Ενάντια στους Terran μπορούν να δημιουργήσουν κάθε είδους πρόβλημα στις ελαφρές επίγειες μονάδες, την ώρα που με την μαζικότητα τους, μπορούν να καταστήσουν τυχόν περιπλανόμενα Void Rays, σε.. παλιοσίδερα. Επίσης, εκτός από την επικοινωνία των βάσεων μέσω καναλιών, μπορείτε να.. σπείρετε γλίτσα και να καλέσετε ένα.. σκουλίκι που θα σας μεταφέρει γρήγορα στο πεδίο της μάχης, σημαντικό αριθμό μονάδων. Ως είδος που χρησιμοποιεί την ποσότητα ως πλεονέκτημα, η αδυναμία τους έγκειται στην αντιμετώπιση μονάδων που μάχονται ενάντια μαζικών επιθέσεων, όπως τα Colossus, τα Banshee ή τα Carriers. Στο ανοιχτό πεδίο οι Terran αποτελούν κολατσιό για τους Zerg και οι Protoss ισάξιο αντίπαλο. Οι ισορροπίες αλλάζουν μόνο όταν στις μεγάλες μάχες μπουν τα.. βαριά σιδερικά που θα πρέπει να εξουδετερωθούν με κάποια τακτική.

Zerg μονάδες

Μονάδες Zerg
Όλοι οι Zerg στην πίστα!

Στο StarCraft II οι Zerg δείχνουν να έχουν δυναμώσει κι άλλο, και από καρπαζοεισπράκτορες στο αρχικό StarCraft, έγιναν ισότιμοι στο Broodwar με δυνατότητα να γίνουν κυρίαρχη φυλή στο SC2! Από τις αρχικές τους μονάδες, ξεχάστε τα μικρά αυτοκτονικά ιπτάμενα Scourge, την παλιά Queen, τους Lurkers, τον Defiler ξεχάστε και τους ιπτάμενους Guardians και Devourer. Αντιθέτως, την.. γλύτωσαν οι βασικές μονάδες των Zerg, οι Overlords, τα Zerglings και οι Hydralisks, η βασική αεροπορική τους μονάδα οι Mutalisks, ενώ όλως περιέργως επιβίωσαν και οι τερατώδεις βαριές επίγειες μονάδες, οι Ultralisks! Όσον αφορά τις νέες... αφίξεις:

  • Overseer: είναι μια εξέλιξη των Overlords, και έχουν την δυνατότητα detection (σε αντίθεση με παλιά που οι overlords γεννιόντουσαν με αυτήν), ενώ μπορούν να ψεκάσουν.. γλύτσα, και σε συνδυασμό με τα κανάλια των Zerg, να δημιουργήσουν ένα γρήγορο teleport μονάδων. Φυσικά χρησιμεύουν και ως μεταφορικά μέσα-ταξί! Τέλος, μπορούν να παράγουν μια.. περίεργη μονάδα (Changelling) που μπορεί να μιμηθεί στρατιώτες του αντιπάλου αν έρθει σε επαφή με αυτούς..

  • Corruptors: Εναέρια μονάδα που αντικαθιστά τους Defilers και που μπορεί να κάνει μεγάλη ζημιά σε επίγειους ή εναέριους στόχους, σε αντίθεση με τον προκάτοχο της. Μοιάζει δε, κάτι σαν βιολογική έκδοση των μηχανών του matrix!

  • Brood Lord: Εναέρια μονάδα εναντίον μονάδων εδάφους. Προσωπικά δεν μου γέμισε καθόλου το μάτι. Οι Brood Lords εκτοξεύουν μικρά – περιορισμένης ζωής – πλάσματα που κάνουν ζημιά στους εχθρούς στο έδαφος, αλλά αν τα πράγματα παραμείνουν ως έχουν, τότε ως μονάδα θα αποτελεί ένα κλάσμα της δύναμης των Guardians που αντικαθιστά!

  • Baneling: Μπορεί να μην υπάρχουν πλέον αυτοκτονικές μονάδες στον αέρα, υπάρχουν όμως στο έδαφος! Τα Zerlings μπορούν να μεταλλαχθούν σε Banelings και να κάνουν τεράστια ζημιά στην οικονομία του αντιπάλου ή σε συγκεντρωμένες δυνάμεις του!

  • Queen: Η.. νέα Queen, είναι μια μονάδα υποστήριξης που μπορείτε να έχετε σχετικά νωρίς στο παιχνίδι, κινείται γρήγορα πάνω στην γλίτσα, και μπορεί να βοηθήσει την παραγωγή ή στην άμυνα της βάσης από  εναέριους ή επίγειους εχθρούς. Γενικώς, χρήσιμη.

  • Roach: Οι κατσαριδούλες είναι γρήγορες, μπορούν να επιτεθούν στους εχθρούς από μια απόσταση, και το κυριότερο, όταν κρυφτούν μέσα στο έδαφος, μπορούν να αναρρώσουν πολύ-πολύ γρήγορα! Μια μονάδα που τοποθετείται στην τροφική αλυσίδα κάπου μεταξύ των Zerlings και των Hydralisks!

  • Infestor: Οι Protoss μπορεί να απώλεσαν το mind control, οι Zerg όμως χάρις αυτήν την μονάδα μπορούν να ελέγξουν για 10” έναν επίγειο αντίπαλο, με ότι αυτό συνεπάγεται. Πολύ σημαντική υποστηρικτική μονάδα στο πεδίο της μάχης..

Zerg κτίρια

Ούτε στους Zerg υπάρχει μεγάλη διαφοροποίηση στα κτίρια. Υπάρχουν ξανά οι δύο διαφορετικές μονάδες για εναέρια και επίγεια άμυνα, και γενικώς όπως και στις άλλες δύο φυλές, το tech-tree δείχνει να ακολουθεί την παλιά γραμμή με μικρές προσθήκες, όπως π.χ. το Roach Warren που σας επιτρέπει να βγάλετε Roaches..  Πολύ γνώριμος ο τρόπος που γίνονται όλα λοιπόν, ακόμη και για έναν που έπαιξε ελάχιστα με τους Zerg στο Broodwar.


Gameplay

Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε πως η beta έκδοση αφορά μόνον το multiplayer κομμάτι – τουλάχιστον προς το παρόν, και έτσι δεν έχουμε λεπτομέρειες όσον αφορά την ιστορία και το single-player, η οποία ιστορία πάντως δείχνει να είναι τεράστια – αν αναλογιστούμε πως θα κοπεί σε.. τρία τμήματα!


Gameplay StarCraft II

Το παιχνίδι κατ΄αρχάς διαθέτει πλέον τις «ευκολίες» που εμφανίστηκαν εδώ και πολλά χρόνια σε άλλους τίτλους, όσον αφορά την κατασκευή μονάδων ή τον εντοπισμό εργατών που δεν κάνουν τίποτα. Ακόμη στο multiplayer, όταν ένας αντίπαλος καταποντιστεί, το παιχνίδι «φανερώνει» την θέση των τελευταίων του χτισμάτων, ώστε να μην ταλαιπωρείται ο χρήστης που κερδίζει εκείνη την ώρα, ψάχνοντας όλη την πίστα.


Gameplay StarCraft II

Το μεγάλο πλεονέκτημα κατά τον γράφοντα είναι πως παρά τις επικές μάχες μεταξύ εικοσάδων ή τριαντάδων εκατέρωθεν, δεν γίνεται χαμός – δεν υπάρχει καμία ασάφεια! Τα πράγματα παραμένουν καθαρά, ο παίκτης μπορεί να πάρει τις αποφάσεις του νηφάλια.

Από εκεί και πέρα, οι  multiplayer πίστες είναι τρομερά μελετημένες, και ουσιαστικά σπρώχνουν τους παίκτες στο να προχωρήσουν και να αναπτυχθούν. Οι νέοι (χρυσοί) κρύσταλλοι δίνουν πολύ περισσότερα χρήματα (άρα αξίζουν στρατηγικά παραπάνω) ενώ οι πύργοι παρατήρησης διασκορπισμένοι στην πίστα, αποτελούν επίσης σημαντικά στρατηγικά σημεία. Τέλος, υπάρχουν τυφλές τοποθεσίες όπου μεγάλοι στρατοί μπορούν να κρυφτούν και να περάσουν απαρατήρητοι – τουλάχιστον για λίγο!

Στα modes με περισσότερους των δύο παικτών, τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο ενδιαφέροντα, αφού πλέον οι στρατηγικές γίνονται πιο πολύπλοκες αλλά και πιο απαιτητικές – κάτι που επίσης υποβοηθιέται από την κατασκευή των χαρτών.  Επίσης πλέον υπάρχει και free for all multiplayer mode, όπου ο καθένας πολεμάει για τον εαυτό του! Φυσικά και παλαιότερα υπήρχαν τέτοιες επιλογές, αλλά το να βρεις το προτιμώμενο παιχνίδι τώρα είναι διαδικασία ενός κλικ και όχι πενταλέπτου! Τέλος ο χρήστης μπορεί να απορρίψει κάποιους χάρτες που δεν «πολυσυμπαθεί», κάτι επίσης πολύ θετικό.

Η Blizzard προσπαθεί ακόμη να δώσει ισορροπίες στο παιχνίδι και άρα δεν μπορούμε να μιλήσουμε ακόμη για τη δύναμη της κάθε φυλής, αν και τα βασικά δεν έχουν αλλάξει σε σχέση με το original StarCraft.

Αν τώρα,  είστε από αυτούς που θέλουν να χτίσουν τα κτίρια τους σιγά-σιγά, να βγάλουν τις μονάδες τους και μετά να αρχίσουν να ψάχνουν τι γίνεται, ας ξεχάσουν το παιχνίδι (ή τουλάχιστον το multiplayer) και ας πάνε να παίξουν… Age of Empires II. Αν και το κάθε επιτυχημένο παιχνίδι του γράφοντα διήρκησε 45’ με 80’, η αλήθεια είναι πως στο multiplayer θα πρέπει να είστε επιθετικοί και γρήγοροι, ειδάλλως θα χάσετε μέσα στα πρώτα 5’ με 15’. Τόσο απλά!

 

Επιρροές

Δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε τις επιρροές που έχει δεχτεί το StarCraft. Κατ΄αρχάς η φυλή των Protoss δείχνει να μοιάζει με τους Predators, την ώρα που οι Zerg είναι σχεδόν ίδιοι με τους Alien. Τα Goliath δείχνουν να μοιάζουν με το κακό ρομπότ του Robocop (ED209) και μάλιστα υπάρχει και ένα “Easter egg” με φωνή που το επιβεβαιώνει, ενώ το όλο σύμπαν δείχνει να είναι επηρεασμένο από την νουβέλα «Starship troopers».

Από εκεί και πέρα, στο SC2, τα σκουλήκια των Zerg μοιάζουν λίγο με τα earthworms της κλασσικής ταινίας “Dune”, ενώ πολλές (περισσότερες των δύο) μονάδες των Terran και των Protoss δείχνουν να έχουν γίνει.. αντιγραφή από το Warhammer 40.000! Το Colossus δείχνει να είναι.. διπλή αντιγραφή και θυμίζει έντονα τα τρίποδα από την ταινία «Ο πόλεμος των κόσμων», οι μονάδες Sentry και Corruptor δείχνουν να είναι τρομερά ίδιες με τους «φύλακες» του Matrix, ενώ ακόμη και το demo της Blizzard με τον Marine, θυμίζει σε εκπληκτικό βαθμό το φόρεμα της στολής του Ironman στην ομώνυμη ταινία!

Όχι και λίγες συμπτώσεις, λοιπόν  - όχι πως αυτό είναι απαραίτητα κακό φυσικά!

 

Release date

Το StarCraft II: Wings of Liberty, δεν έχει αυτή τη στιγμή ημερομηνία κυκλοφορίας, αν και αυτή τοποθετείται κάπου αρχές καλοκαιριού. Το σίγουρο είναι πως το παιχνίδι θα έχει όχι μία, αλλά δύο συνέχειες, και πως αναμενόμενα, θα σπάσει κάθε προηγούμενο ρεκόρ πωλήσεων, καθώς το original StarCraft έχει μέχρι και σήμερα ένα απίστευτα φανατικό κοινό, αλλά και μια.. ολόκληρη χώρα (Ν. Κορέα) που αναμένει την συνέχεια εναγωνιωδώς!

Σαν επίλογο θα θέλαμε να πούμε πως η έμπειρη Blizzard δείχνει να κατανοεί πλήρως πως για να φτιάξει ένα επιτυχημένο παιχνίδι χρειάζονται πολλά παραπάνω από καλά γραφικά ή ήχος. Και το SC2-beta δείχνει να έχει πετύχει την πολυπόθητη αυτή συνταγή, διατηρώντας την απλότητα και προσθέτοντας χρηστικότητα. Υπομονή και πάλι υπομονή λοιπόν, το SC2 θα είναι σύντομα κοντά σε όλους τους gamers ανά τον κόσμο!

 

Μπορείτε να επισκεφθείτε επίσης την επίσημη ιστοσελίδα του StarCraft II και να:

- Κατεβάσετε πληθώρα από Wallpapers, το FanSite Kit (43mb/αρχείο zip), ringtones & wallpapers
από την Blizzard για το κινητό σας.
- Να δείτε τις καλλιτεχνικές δημιουργίες (ArtWork) του StarCraft II αλλά και screenshots.
- Να παρακολουθήσετε trailers & gameplays υψηλής ποιότητας....
...και πολλά άλλα καλούδια!

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;