Διαφήμιση
( 0 ψήφοι )

twitter

Το Twitter («τιτίβισµα» στην αγγλική γλώσσα) είναι το δηµοφιλέστερο κοινωνικό δίκτυο του ίντερνετ µετά το Facebook. Με περισσότερα από 200 εκατοµµύρια µέλη παγκοσμίως, αποτελεί βασικό µέσο επικοινωνίας για νέους –και όχι µόνο– ανθρώπους από όλο τον πλανήτη και έχει αρχίσει να αποκτά περίοπτη θέση στον κόσµο του διαδικτύου και στην Ελλάδα.

Ταυτόχρονα, στο πολύ πρόσφατο παρελθόν αποτέλεσε όχηµα εναντίωσης των πολιτών σε αυταρχικά καθεστώτα στη Μέση Ανατολή και εξασφάλισε αρκετές δηµοσιογραφικές «αποκλειστικότητες», όπως αυτή του θανάτου του Οσάµα Μπιν Λάντεν, αποτελώντας παράλληλα µέσο κοινωνικής αλληλεγγύης, όπως στην περίπτωση του σεισµού και του τσουνάµι της Ιαπωνίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι µόλις 60 λεπτά µετά την καταστροφή που έπληξε την ασιατική χώρα τον Μάρτιο, ο αριθµός των µηνυµάτων (tweets) που είχαν αναρτηθεί στο Twitter µόνο από χρήστες που βρίσκονταν στο Τόκιο είχε ξεπεράσει τα 1.200 ανά λεπτό.

Πάντως, το Twitter έχει δεχθεί και επικρίσεις σχετικά µε αναρτήσεις ορισµένων µελών του. Διασηµότητες, όπως ο βρετανός ποδοσφαιριστής Ράιαν Γκιγκς, έχουν κινηθεί δικαστικά εναντίον του Twitter για συκοφαντικά –όπως υποστηρίζουν– σχόλια που τους αφορούσαν, τα οποία αναρτήθηκαν στο κοινωνικό δίκτυο.

Τον περασµένο Μάρτιο το Twitter έγινε πέντε ετών, ανακοινώνοντας ότι κάθε εβδοµάδα διακινούνται από την πλατφόρµα του ένα δισεκατοµµύριο tweets. Κάθε µέρα στέλνονται κατά µέσον όρο 140 εκατοµµύρια tweets και προστίθενται 460.000 νέοι λογαριασµοί χρηστών.

Η εποχή της φορητότητας µε την εξάπλωση των smartphones και των υπολογιστών tablet δεν άφησε ανεπηρέαστο ούτε το Twitter. Ο αριθµός των χρηστών που έχουν πρόσβαση στην ιστοσελίδα από φορητές συσκευές αυξήθηκε φέτος κατά 182% σε σχέση µε πέρυσι.

Σύµφωνα µε πρόσφατη έρευνα, το 38% της «κυκλοφορίας» στο Twitter είναι συζητήσεις, το 9% συστάσεις, το 6% αυτοπροβολή και το 4% ειδή σεις. Τέσσερα στα δέκα µηνύµατα χαρακτηρίζονται από τους χρήστες του «άσκοπες κουβέντες».

Οι ερευνητές της εταιρείας Yahoo έβαλαν στο µικροσκόπιο 260 εκατοµµύρια tweets, τα οποία αναρτήθηκαν µεταξύ 28 Ιουλίου 2009 και 8 Μαρτίου 2010, καταλήγοντας στο συµπέρασµα ότι το Twitter µπορεί να παροµοιαστεί µε ένα δίκτυο των «ελίτ». Κι αυτό, διότι τα µισά από τα µηνύµατα προέρχονται από µια µικρή µειοψηφία «επαγγελµατιών» χρηστών, οι οποίοι δεν ξεπερνούν τις 20.000 σε σύνολο 200 εκατ. µελών (ποσοστό 0,0001%). Σύµφωνα µε την έρευνα, τα µέλη του Twitter χωρίζονται σε δύο «φυλές»: τους απλούς χρήστες και τις διασηµότητες, στις οποίες ανήκουν ηθοποιοί, τραγουδιστές, δηµοσιογράφοι, στελέχη οργανισµών και γνωστοί µπλόγκερ. Ο µεγαλύτερος όγκος πληροφορίας στο δηµοφιλές κοινωνικό δίκτυο παράγεται από τα µέσα µαζικής ενηµέρωσης, τα οποία αναρτούν ειδήσεις στο Twitter ανακατευθύνοντας τους χρήστες στις ιστοσελίδες τους.

Ωστόσο, οι διασηµότητες (τραγουδιστές, ηθοποιοί κ.λπ.) είναι αυτές που «ακολουθούνται» περισσότερο από τα µέλη της ιστοσελίδας.

Εκτός από µέσο ενηµέρωσης, το Twitter έχει εξελιχθεί και σε εργαλείο πολιτικής επικοινωνίας, ιδίως στις ΗΠΑ. Αντιλαµβανόµενοι την τεράστια δυναµική που αναπτύσσει, οι αµερικανοί πολιτικοί το έχουν αγκαλιάσει δηµιουργώντας προφίλ. Μάλιστα, ο Μπαράκ Οµπάµα οφείλει στακοινωνικά δίκτυα µέρος της νίκης του το 2008 και ποντάρει ξανά σε αυτά για τις εκλογές του 2012. Στο Twitter τον «ακολουθούν» περισσότεροι από 8 εκατ. χρήστες.

Την επιρροή του Twitter –και άλλων κοινωνικών δικτύων– στην κοινωνία θέλησε εσχάτως να εκµεταλλευτεί και η ελληνική κυβέρνηση, φιλοδοξώντας να προωθήσει τον τουρισµό µέσω των κοινωνικών δικτύων. Το υπουργείο Πολιτισµού αναβάθµισε την ιστοσελίδα VisitGreece.gr και δηµιούργησε το My-Greece.gr και λογαριασµούς σε όλες τις δηµοφιλείς ψηφιακές πλατφόρµες (Facebook, Twitter, Flickr κ.ά.).

 

Πηγή: tanea.gr

δημοψήφισμα

Νέα επικαιρότητας: Ποιότητα ή ποσότητα;