16 Απριλιου 2011
Posted in
Επικαιρότητα
Ευρετήριο Άρθρου |
---|
E-Shopping με ασφάλεια |
Σύγχρονες τάσεις |
Οι online κίνδυνοι και οι μηχανισμοί αντιμετώπισης διαδικτυακής απάτης |
Οδηγίες προς καταναλωτές & εμπόρους |
Όλες οι Σελίδες |
Οδηγίες προς καταναλωτές
Εφόσον οι κίνδυνοι παραμονεύουν είναι συνετό κάθε απλός χρήστης που θέλει να εκμεταλλευτεί τα οφέλη του διαδικτύου για να πραγματοποιήσει ηλεκτρονικές αγορές, να λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα προστασίας των δεδομένων του, ώστε να διασφαλίζει στο μέγιστο δυνατό το απόρρητο των επικοινωνιών και συναλλαγών του.
Στο κομμάτι της προστασίας της ιδιωτικότητας οι βασικές οδηγίες είναι οι εξής:
-
Προτού τελεστεί οποιουδήποτε είδους αγορά, ο πελάτης οφείλει να διαβάσει τους όρους συναλλαγής που θέτει ο έμπορος. Αν οι κανόνες μοιάζουν ασαφείς ή εν γένει δεν ικανοποιούν τη λογική του πελάτη, καλό θα ήταν να μην επιλεγεί ο ιστότοπος για αγορές.
-
Απαγορευτική είναι η δημοσίευση οποιουδήποτε προσωπικού κωδικού, ο οποίος θα πρέπει να αλλάζει κάθε έξι μήνες. Κάθε κωδικός ασφαλείας, πρέπει να είναι μια τυχαία σειρά αλφαριθμητικών χαρακτήρων και συμβόλων, επαρκώς εκτενής.
-
Σε ορισμένες περιπτώσεις επιβάλλεται η χρήση αυστηρότερων μέτρων πιστοποίησης, όπως είναι δύο τυχαία ψηφία του αριθμού της πιστωτικής κάρτας ή του κινητού τηλεφώνου του χρήστη, μιας και τα «όνομα χρήστη - κωδικός πρόσβασης» μπορούν να κλαπούν πιο εύκολα.
-
Σε εφαρμογές επικοινωνίας και ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να επιλέγεται το υψηλότερο επίπεδο απορρήτου και να είναι προσεκτική η επικοινωνία και η ανταλλαγή πληροφοριών με άγνωστους λογαριασμούς.
-
Δεν πρέπει να γίνεται αβίαστη εισαγωγή προσωπικών δεδομένων, όπως είναι η ημερομηνία γέννησης ή το πατρικό όνομα της μητέρας σας, ώστε να μη δημιουργούνται συσχετισμοί με το προφίλ και τις δραστηριότητες του χρήστη. Η συμπλήρωση στοιχείων κατά την εγγραφή σε μια ιστοσελίδα, να περιλαμβάνει μόνο τα αναγκαία για να ολοκληρωθεί η διαδικασία και όχι όλες οι ερωτήσεις που ενδεχομένως γίνονται με στόχο τη χρήση του προφίλ σας για διαφημιστικούς λόγους. Επιπρόσθετα, δεν υπάρχει καμία δέσμευση προς το χρήστη να είναι αληθείς οι απαντήσεις που δίνει σε κάθε ερώτηση «πιστοποίησης». Έτσι, στην ερώτηση του λογαριασμού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου «πού γεννηθήκατε;» μπορείτε να απαντήσετε «Χονολουλού».
-
Περιστασιακά, η χρήση μιας μηχανής αναζήτησης για πληροφορίες σε σχέση με το όνομα του χρήστη, μπορεί να οδηγήσει σε διαφωτιστικά συμπεράσματα.
-
Προτείνεται η κωδικοποίηση των μέσων αποθήκευσης, ειδικά αν περιέχουν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα. Επιβάλλεται δε η καταστροφή οποιουδήποτε αποθηκευτικού μέσου προτού καταλήξει στα σκουπίδια, καθώς και των εγγράφων που φέρουν προσωπικά δεδομένα.
-
Δεν προτείνεται η αποθήκευση δεδομένων και επιλογών του χρήστη σε ιστοσελίδες, όπως το όνομα, οι επιλογές αποστολής, ο λογαριασμός χρέωσης κ.α., ακόμα και αν ο έμπορος το προτείνει.
-
Επιβάλλεται η προστασία του υπολογιστή του χρήστη με τη χρήση προγραμμάτων antivirus, τείχους προστασίας, κωδικών ασφαλείας για το Wi-Fi δίκτυο, με διαρκείς αναβαθμίσεις του λειτουργικού συστήματος και όλων των εγκαταστημένων προγραμμάτων στο μηχάνημα, ρύθμιση του απορρήτου του browser κ.α.
Στον τομέα των διαδικτυακών αγορών ο καταναλωτής πρέπει να προσέχει τα εξής:
-
Αποφυγή απλά σχεδιασμένων ιστοσελίδων που δεν παρέχουν καμία πληροφορία ασφάλειας. Συνετό θεωρείται ο πελάτης να στείλει ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή να καλέσει τηλεφωνικά την εταιρεία για να διαπιστώσει αν πρόκειται για αξιόπιστο Οργανισμό.
-
Να μην επιλέγονται ιστοσελίδες στις οποίες δεν εμφανίζεται το λουκέτο στη γραμμή κατάστασης του browser -και όχι στην ίδια την ιστοσελίδα.
-
Αποφυγή ιστοσελίδων με εμφανή τυπογραφικά λάθη.
-
Να μη διεξάγονται συναλλαγές από άγνωστους υπολογιστές και σε ανοιχτά δίκτυα πρόσβασης.
-
Απαιτείται ενημέρωση για τους όρους και τις συνθήκες αποπληρωμής του συστήματος που χρησιμοποιείται από την ιστοσελίδα.
-
Κατά τη σύγκριση τιμών σε ίδια προϊόντα, πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και οι επιπλέον χρεώσεις αν πρόκειται για χώρες εκτός Ε.Ε.
-
Συνετή είναι η συναλλαγή με αξιόπιστους εμπόρους που έχουν καθιερωθεί στο χώρο.
-
Για την καθαυτή ασφάλεια της αποπληρωμής, ο πελάτης καλό είναι να χρησιμοποιεί κάρτες με χαμηλό πιστωτικό όριο - και όπου είναι δυνατό, από τράπεζες που διαθέτουν υπηρεσίες αποφυγής απάτης, ενώ πρέπει να ελέγχει τον τραπεζικό του λογαριασμό μετά την αποπληρωμή για ύποπτες συναλλαγές.
Οδηγίες προς τους εμπόρους
Με στόχο την προστασία του καταναλωτή και τη διαφύλαξη των συναλλαγών, κάθε έμπορος που επιθυμεί να δημιουργήσει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα οφείλει να ακολουθήσει κάποια βήματα ώστε να αποδειχθεί αξιόπιστος. Αυτά είναι:
-
Η πρόσληψη ικανού προσωπικού με γνώσεις στην τεχνολογία επικοινωνιών ή η μίσθωση εταιρείας, προκειμένου να δημιουργήσουν μια άρτια ιστοσελίδα. Επίσης απαιτείται η πρόσληψη και η εκπαίδευση προσωπικού που θα γνωρίζει τα δικαιώματα των πελατών και θα τους καθοδηγεί κατάλληλα, ενώ επίσης θα μπορεί να αναγνωρίσει και να αναφέρει πιθανά περιστατικά απάτης. Το προσωπικό οφείλει να εκπαιδευτεί και σε θέματα συμβατότητας με τις προδιαγραφές και τους κανόνες που θέτει η χώρα λειτουργίας της ιστοσελίδας για τις ψηφιακές συναλλαγές.
-
Ακολούθως απαιτείται η προστασία των συστημάτων που θα φιλοξενούν την ιστοσελίδα, μέσω κατάλληλου λογισμικού και υλικού (antivirus, τείχος προστασίας κ.α.). Επίσης η ιστοσελίδα οφείλει να υποστηρίζει SSL κωδικοποίηση και να δοκιμάζεται επαρκώς ανά τακτά χρονικά διαστήματα για τυχόν προβλήματα και αδυναμίες στα συστήματά της.
-
Το περιεχόμενο του ιστότοπου πρέπει να είναι πλήρως ενημερωμένο και όλες οι λεπτομέρειες και τα χαρακτηριστικά των προϊόντων προσεκτικά ελεγμένα, για τυχόν λάθη και παραλείψεις. Επίσης η πολιτική ασφάλειας της εταιρείας πρέπει να είναι εύκολα προσβάσιμη από τους πελάτες και οι διαδικασίες αντιμετώπισης απάτης πάντα έτοιμες προς ενεργοποίηση.
-
Τέλος, ένας αξιόπιστος έμπορος οφείλει να εξασφαλίζει PCI-DSS πιστοποίηση λειτουργίας για την παροχή ασφάλειας στις συναλλαγές του. Σαφέστατα το ηλεκτρονικό εμπόριο θα συνεχίσει την πορεία του προς το μέλλον, κατακτώντας ολοένα και περισσότερα πεδία εφαρμογής. Οι δυνατότητες που προσφέρει στον καταναλωτή και τον έμπορο είναι σημαντικές για να αγνοηθούν από τον ενδεχόμενο κίνδυνο μιας απάτης. Αλλά, όπως δεν θα επιλέγατε ως καταναλωτής να πληρώσετε σε μια λαϊκή αγορά €500 για ένα φόρεμα και ως έμπορος δεν θα πουλούσατε σε μια λαϊκή ένα υψηλού κόστους εμπόρευμα, έτσι και στο διαδίκτυο απαιτείται κόστος για μια αξιόπιστη ιστοσελίδα και σύνεση κατά την αγορά προϊόντων.
Πηγή: How to shop safety online (PDF | 2,1mb | 40 σελίδες) (Enisa.Europe.eu)
τελευταία άρθρα
- Ασφάλεια των δεδομένων μας: Μια εξαρχής χαμένη υπόθεση...
- Πώς η Tesla επαναστατικοποίησε την ηλεκτροκίνηση
- Terramaster F4-423: Το NAS που θέλει να τα κάνει όλα (και να συμφέρει)
- Synology DS923+
- Συγκριτικό δωρεάν NAS προγραμμάτων 2023
- Windows 11
- Apple M1: Επανάσταση στους επεξεργαστές ή κόλπο του (Apple) marketing;
- USB 4.0 - Το next big thing της πληροφορικής
- Εξηγώντας το SMR σκάνδαλο των κατασκευαστών σκληρών δίσκων
- Συγκριτικό προγραμμάτων NAS, έτος 2020
δημοφιλή άρθρα / νέα
- Οι ελληνικές εφημερίδες στο διαδίκτυο
- Ducky 1008 Black ALPS: Ένα φθηνό gaming keyboard
- Σπάζοντας το WPA/WPA2 ασύρματο δίκτυο σε λίγες ώρες
- Chat Roulette: Νέα μόδα online chat
- Συγκριτικό WinZip vs. WinRar vs. 7-Zip: Ποιο είναι το καλύτερο συμπιεστικό σήμερα;
- Πώς να κάνετε τον υπολογιστή σας γρηγορότερο σε 5'
- ΟΣΕ: Κράτηση εισιτηρίων μέσω διαδικτύου
- Digea: Γιατί η ψηφιακή τηλεόραση δεν έχει την ποιότητα εικόνας που θα θέλαμε;
- Ποια κάρτα γραφικών να αγοράσω;
- Φτηνά laptop: Compaq Presario CQ61 - 410SV